Vi som beställt Galaxy Note 9 - orderstatus osv

Diskussion i 'Galaxy Note 9' startad av Swedroid, 19 aug 2018.

  1. TravelNerd4Life

    TravelNerd4Life Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2018
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    7
    Jag var i kontakt med Telia igår angående min note som postnord slarvade bort. Man lovade att skicka en ny som skulle komma idag. Inte finns det någon telefon idag. Ringer telia igen, dom visste inte vad jag pratar om. Varför skulle dom skicka en ny telefon. Jag får vänta på till 30dnagar har passerat, innan dom räknar med de har förlorat telefonen. Men pengar får man ligga ute med. Nu börjar jag bli riktigt sur. Jag kan nog drömma om att använda samsungs erbjudande. Nu skiter jag nog i att skaffa en ny Note.
     
  2. TravelNerd4Life

    TravelNerd4Life Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2018
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    7
    Tyvärr är konsumentköplagen ganska svag gällande detta, tror att det måste gå typ 30 dagar efter lovat datum. För att du kan kräva någon typ av kompensation. Sen leverans av vara | Hallå konsument
     
    Romeo gillar detta.
  3. TravelNerd4Life

    TravelNerd4Life Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2018
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    7
    Nu har pratat med telia igen. Dom hade inga telefoner att skicka. Och den dom kan skicka på måndag är inte aktiverade för Samsungsf örbokningserbjudande. SUCK. Så nu blir det inget byta av telefon. Nu ska jag bara komma på hur jag kan sälja mitt Whitestone Domeglass och oxilar Bookcase.

    #besviken
     
  4. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Bara att sätta annons här på forumet.. Du får sålt här rätt fort tror jag!

    Fan va tråkigt att det sket sig för dig :ehm:
     
  5. maccis

    maccis Ultra Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    1 359
    Mottagna gillanden:
    738
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Men är de inte så att du bara måste regga dig innan 9sep för att få ta del av erbjudandet?

    Tror inte de har sån koll på de.
     
  6. Matte Hedström

    Matte Hedström Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    290
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Telia menar nog deras egna inbyteskampanj som de slutat med, de hade ju samma som Halebop att man fick tillbaka 2400 + värde för en Samsung Galaxy. Samsungs egna inbyteskampanj borde ju funka fram tills den 9:e.

    EDIT: Fast iofs så gällde ju bara cashbacken bara för förköp... Du kanske kan snacka med Samsung och höra vad de har att säga ang din telefon som är borttappad och kommer in efter den 9:e.
     
    Last edited: 30 aug 2018
    Kristy och bernard gillar detta.
  7. TravelNerd4Life

    TravelNerd4Life Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2018
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    7
    Jag orkar inte, att böna och be. Jag har "kastat in handuken" Det kommer kanske en S10 eller något i vår. eller note 10 i höst.
     
  8. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Det där med att Telia ger 2400 är så oklart. När jag var in på Telia så sa killen klart och tydligt att jag köper luren och sen går jag in via Samsung members appen och fixar det genom där. Jag har svårt och se att beloppet skulle ändras till 2400 helt plötsligt då detta är en kampanj från Samsung. Sen om Telia har en deal med Samsung låter jag vara osagt utan det får någon som köpt telefonen genom Telia svara på men min spontana gissning är att det är 2000 som gäller oberoende av vart du köpt telefonen och att Telia lägger in 400 själva.
     
  9. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 744
    Mottagna gillanden:
    44 742
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tycker vi borde skapa en tråd för det här med borttappade telefoner och hur operatörerna agerar. Det är helt självklart att operatören skall skicka en ny telefon om Postnord slarvar bort den i mitt tycke. Att låta kunden vänta i 30 dagar för att en mellanhand klantat till det är osnyggt. Oavsett hur problematiskt PostNord är att jobba med skall inte kunden bli lidande, och funkar inte PostNord finns andra bolag Telia kan anlita.


    Av sådana här anledningar önskar man att Amazon fanns i Sverige och kunde lära vissa återförsäljare hur det skall gå till. Ett så stort bolag som Telia borde ha råd att erbjuda bättre kundvård. Framstår rentav som lite småaktigt att låta kunden hamna i kläm på detta vis.
     
    Gustav Karlsson, Romeo, Droid96 och 3 andra gillar detta.
  10. TravelNerd4Life

    TravelNerd4Life Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2018
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    7
    Det som är mest tråkigt är att jag betalade kontant vid beställningen. Det tar upptill en månad innan jag får tillbaka pengarna av telia med automatik. Jag har kontakt min bank, som säger vänta. Drygt 11k har man ingen nytta av eller.....
    Telia och flera bla. CDON avänder sig av postnord TPL(tredje parts logistik) i ljungby. Så både lagerhållning samt leverans sker av allas favorit PostNord :D
     
  11. Matte Hedström

    Matte Hedström Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    290
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Tänkte på samma sak, det är bra om företagen får lite press på sig.
     
  12. Arotica

    Arotica Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2018
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    37
    Är det någon ide att ta bilder på sin gamla mobil innan man skickar in den för inbyte om eventuella skador uppstår vid frakt eller är det bara att hålla tummarna?

    Hur har ni gjort?
     
  13. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Avbröt min order från halebop och köpte på elgiganten istället.. Wohooo [emoji3]
     
    R3b0rn, FarmerJoe och Finskpinne gillar detta.
  14. Matte Hedström

    Matte Hedström Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    290
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Hade jag också gjort om jag inte måste köra inbyteskampanjen, tycker inte det är ekonomiskt försvarbart annars. Körde även genom Refunder när jag beställde via Halebop och verkar som att jag får tillbaka ett par hundra extra där också.

    Nu har Telia fått in den blå, då tycker man ju att Halebop också borde få in idag...
     
  15. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Förstår det.. Jag blev så besviken på halebop o deras förköp... Trodde ju att jag skulle telefonen på releasedagen men nää.. Och dom kunde inte svara på när jag skulle få den. "Förmodligen preliminärt om en vecka". Låter som att det kan ta två veckor haha..
     
  16. Matte Hedström

    Matte Hedström Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    290
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Fick SMS av Halebop nu: "Nu har vi lämnat dina varor till Posten", så i början av nästa vecka då...
     
    bernard gillar detta.
  17. Matte Hedström

    Matte Hedström Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    290
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Nån som har testat att köra både Halebops och Samsungs inbyteserbjudande? Ska posta min S6 Edge till Halebop nu. Sen hittade jag en gammal Note 2 med spräckt skärm hemma, enligt Samsungs värdering ska jag få 30 + 2000 kronor för den... Vore ju rätt nice att få 3600 + 2030 kronor i rabatt. [emoji4]
     
  18. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Det är nog inte Halebops erbjudande utan det är Samsungs de kör på och lägger till några hundra extra bara. Men testa du:P
     
  19. Matte Hedström

    Matte Hedström Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    290
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Jo, tror det jag med. Avvaktar nån dag så att de fått in första telefonen så skickar jag den andra sen och ser vad som händer.
     
  20. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    Men du reggar ju IMEI på din nya Note 9 när du fyller i, så andra gången borde systemet reagera på att de redan beviljat inköp och bonus för den?
     
    bernard och Ompan gillar detta.