Vi som beställt Samsung Galaxy Note 7 - Orderstatus samt Frakt.

Diskussion i 'Galaxy Note 7 - Allmänt' startad av itmicael, 30 jul 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Psicosis

Psicosis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 521
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Jag hänger inte riktigt med i ditt resonemang här. De enda skillnaderna mellan en exempelvis Europeisk och Amerikansk modell av telefonen rent hårdvarumässigt är processorn och vilka frekvensband som stöds. Så om det nu visar sig att även "säkra" enheter riskerar att fallera, varför skulle de enbart stoppas från att säljas i USA och inte hela världen? Inga olyckor med de ursprungliga enheterna rapporterades härifrån, men säljstoppet kom lik förbannat. Haka inte upp dig på att personen i fråga specifikt nämner Norden, det var med största sannolikhet menat som ett försök att förtydliga vilka potentiella konsekvenser det kan få för oss specifikt, men om det får konsekvenser blir de globala.

2. Klurre

Klurre Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    859

MINA ENHETER

Nej! Han har skrivit att på grund av så ska man dra tillbaka telefonen i Norden, ej jag. Jag menar att en batch telefoner kan ha skickats till USA där någon komponent är felande. Då säljstoppar man den där.

3. Psicosis

Mottagna gillanden:
    2 521
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Fast, nej. Han skrev ingenting om vad som SKA hända, han skrev vad som möjligen, kanske KAN hända. Men okej, om det är vad du menar kan jag köpa det. Men rykten på internet ska alltid tas med extrema mängder salt. Se bara hur det gått med alla uppskattade leveransdatum...

4. Klurre

Mottagna gillanden:
    859

MINA ENHETER

Ja visst ska man dra tillbaka telefonen i hela världen om det är en ny telefon som brunnit. Inta bara i Norden som någon har skrivit.

R3b0rn gillar detta.
  5. Klurre

Mottagna gillanden:
    859

MINA ENHETER

Han, hon har skrivit att om det är något större problem som kan påverka en större del av nya enheterna kommer Note 7 att skrotas åtminstone här i Norden.

6. Psicosis

Mottagna gillanden:
    2 521
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Låt säga, för sakens skull att det ligger något i individens rykten/spekulationer. Med tanke på att personen skriver på svenska, i ett svenskt forum - är det då så märkligt om bara "Norden" nämns i sammanhanget?

7. SaberBlade

SaberBlade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Jo men den är inte ute för försäljning i Norden ännu, så lättare att stoppa den t ex här. I USA är den väl ute till försäljning? Eller i alla fall har folk fått sina tidigare utbytta. Skulle man börja sälja den här och de visar sig att det rör sig om ett större, allvarligt fel, så måste man dra igång processen att återkalla alla sålda igen, även i Norden. Så som jag tolkade spekulationen i alla fall.

Psicosis gillar detta.
  8. Droid55

Droid55 Guest

Jag är faktiskt en av de (få?) som ogillar Samsungs övergång från plast till glas. Jag tycker Note 4 är bäst rent designmässigt. Jag trodde när Alpha kom som var först med kombinera plast + metall från Samsung att flaggskeppen skulle få detsamma. Note 4 fick det visserligen men sen blev det glas och inbyggda batterier. Tråkigt. Note 4 med plast + metallram var både snygg och praktisk enligt mig.

R3b0rn gillar detta.
  9. Klurre

Mottagna gillanden:
    859

MINA ENHETER

Jag har ej påstått att det är märkligt med Norden. Du måste förstå sammanhanget. Han skriver att telefonen kommer att skrotas i Norden. Aldrig mer säljas här om det är ett större fel. Läs.

10. Psicosis

Mottagna gillanden:
    2 521
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Jag har läst, flera gånger. Inbiten cyniker som man är har jag dessvärre viss förståelse för att det är ett scenario som är fullt möjligt. Det kommer ske i absolut värsta fall, men det är möjligt.

11. Klurre

Mottagna gillanden:
    859

MINA ENHETER

Förlåt mig om jag är upprörd! Men om någon skriver sådana allvarliga saker som han,hon. Att man till och med skriver att man sitter här på kontoret och vet att utrymmet är för litet i telefonen för batteriet blir man skeptisk och faktiskt vill att man ska på något sätt namnge källan ej person dock. Jag menar att Samsung ej faktiskt kan missa det. Gör man det ska man pyssla med annat.

12. Droid55

Droid55 Guest

Ta det lugnt nu allihopa. Vi får förr eller senare veta hur det blir. Bättre att dela med sig av information istället för bråka om informationen som ges. :)

Jessie75, R3b0rn, Klurre och 2 andra gillar detta.
  13. Klurre

Mottagna gillanden:
    859

MINA ENHETER

Nej. Det får ej hända. Gör något Samsung! Nu. Ett uttalande kanske man kan kräva.. Ett lite bara, snälla bara ett litet.. Att det aldrig kommer att hända, buhuu jag är ledsen.... Förlåt alla här på forumet. Jag vill bara ha min telefon....

14. PaO

PaO Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

15. Psicosis

Mottagna gillanden:
    2 521
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Jag förstår att du är upprörd, det är jag också. Men vi kan inte kontrollera allt som händer och sker. Det är jävligt tråkigt, och jävligt frustrerande. Men det är väl egentligen bättre att delge den information man kan tänkas ha än att sitta inne med den, eller? Det är rykten, det framgick tydligt i det ursprungliga inlägget. Ta informationen för vad den är, inte vad den kan vara. Don't shoot the messenger och allt det där :)

solpete gillar detta.
  16. Klurre

Mottagna gillanden:
    859

MINA ENHETER

Ja men varför får vi ej kinesiska telefoner? Jag menar dom verkar fungera. Annan spec på dom. Eller? En fråga bara om du vet.

17. Psicosis

Mottagna gillanden:
    2 521
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Andra frekvensband bland annat, blir en massiv huvudvärk om de skulle krångla. Lite samma resonemang som när man avråder folk från att köpa OnePlus-lurar från Kina tror jag.

18. Klurre

Mottagna gillanden:
    859

MINA ENHETER

Ja jag vet. Men det var ju bara några veckor kvar.... Sen det där, katastrof. Förlåt.

19. Psicosis

Mottagna gillanden:
    2 521
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Det är ingen fara. Allt är lugnt. Jag är lika frustrerad som du är, tro mig. Men vi kan inget annat göra än vad vi gjort hitintills: Bida vår tid och vänta.

20. Vick

Vick Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Hej är ny. Men samsung på fb har sagt att dom snarast ska kolla upp enheten som brann.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.