Vi som beställt Samsung Galaxy Note 7 - Orderstatus samt Frakt.

Diskussion i 'Galaxy Note 7 - Allmänt' startad av itmicael, 30 jul 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Tommileo

    Tommileo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2016
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    28
    Såg att Elgiganten har tagit bort Note 7 black onyx från deras hemsida!
    Men den silvriga och blåa är kvar 10/9
    Samt 23/9 är det bara den svarta som hade problem? Ska man kunna få dom andra 2 tidigare än sen okt?
     
  2. TJarven

    TJarven Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2013
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Mitten på oktober gäller alla note så chillar nu va
     
  3. Tommileo

    Tommileo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2016
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    28
    Kommer bli tidigare än mitten på okt
    Kunder i USA kunde plocka ut sina nya nästa vecka
     
  4. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 133
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Rent krasst så suger det ju att man inte kunde få sin nya lur som planerat, i mitt fall 2/9 intialt.

    MEN jag sover hellre på natten medans min mobil laddar istället för att ligga och glo på den med en brandsläckare i handen.....

    Tycker det är bra att Samsung tar tag i det direkt och säkerställer att risken för defekta enheter minskas.
    Klart det hade vart enklare för dem on man hade kunnat poppa loss bakstycket och stoppat i ett nytt batteri, men de tiderna är nog förbi.

    Överlever med min Note 4 en stund till....

    Men bara en stund:)
     
  5. Droid96

    Droid96 Guest

    Knappast, min silver från Samsungs Shop har inte ens ett preliminärt datum för leverans längre. Tidigare stod det 6/9. Och byt inte färg bara för att få den tidigare, det handlar bara om några veckor. Ta den färg du verkligen vill ha.
     
  6. MTD

    MTD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Går i tankarna på att avboka och invänta iPhone.. Jag har aldrig haft en iphone. Android älskar jag, men jag "stylar" inte telefonen längre som jag gjorde för några år sedan. Nu installerar jag appar och låter dom ligga på skrivbordet bara..

    Hmm, får se.
     
    dek gillar detta.
  7. tomishu

    tomishu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    377
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Var in på Mediamarkt i Linköping idag och frågade om Noten, men dom visste inget och planerade att börja sälja förhandsbokningarna på fredag kommande veckan.

    Med det sagt så tror jag helt enkelt att de inte har någon koll, och jag sätter mig tryggt i båten och inväntar oktober.
     
  8. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Vill inte höja allas förväntningar kanske men jag tror inte det tar så lång tid. 23/9 hade något som kände någon sagt och det låter ganska rimligt tycker jag. Det är ju inte hela världen!
     
  9. Pär med ä

    Pär med ä Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2016
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    31
    Shit! Vilken tråkig historia detta blev.. Fast det kan fortfarande vända :)
    Om vi börjar från början :
    Först en förorder på det man tycker är den snyggaste telefonen någonsin. Har allt!! (nästan)
    Sen levereras Gear vr och value pack. Man börjar bli ordentligt sugen! Kollar recensioner och och videos om tillbehör mm. Allt ser riktigt bra ut!
    Då händer det. Läser artiklar om att telefonen har real world issues. Är inte så snabb som man trott. What?!?
    Sen nu detta med recall och försenad leverans!!
    Börjar tvivla. Ska man gå ett helt annat håll och välja iphone? Efter att ha sett en comparison mellan Note 7 och 6S plus, så är man tillbaka. Vilken skillnad! Note 7 är modern i utformning, har massa extra features. Visst iphone 7 kommer vara bättre än 6S, men inte i närheten så mycket bättre att det gör iphone till ett bättre val!?
    Det enda iphone vinner på är att hårdvara och mjukvara passar bättre ihop. Hårdvara mot hårdvara jämfört mot Note 7 tror jag 7 plus faller platt.
    Vi väntar på Note 7. Kom nu!! :)
     
    Emael och Copa gillar detta.
  10. Nirrwig

    Nirrwig Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    30
    Jag kan förstå att man väljer en iphone, det är en bra telfefon, det jag tycker är konstigt är när man bokat en note7 och den blir försenad då går man till iphone istället ? Det är ju inte direkt som att de liknar varandra... i min värld köper man en telefon för att uppfylla ens behov, och note och iphone är inte direkt liknande verktyg enligt mig.
     
  11. Pär med ä

    Pär med ä Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2016
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    31
    Jag vill ha en bra telefon, gärna den bästa där finns. Punkt.
    Beställde Note 7 (utan att haft samsung tidigare och utan att egentligen behöva pennan) för att det är den mest kompletta telefon jag sett. Sen VR på det som jag testat en gång (och kanske kommer köpa Playstation VR till min PS4) ser jag som ytterligare en feature som ser intressant ut.
    Har beställt Note 7 med tanke på att inte öppna innan Apple event varit. Är iphone 7 inte något jag vill ha så är Note 7 redan beställd, annars returnerar man Note 7 och går på Apple istället.
    Haft iphone 4, iphone 5, sony Z3 och nu 6" huawei ascend mate 7. Dags för byte. Stor skärm är ett måste och telefonen måste vara snabb och gärna ha top features. Den bästa där är.
     
  12. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Lägg av med iPhone snacket nu!
     
    easyrider, Maccahan, Håkansson79 och 6 andra gillar detta.
  13. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 826
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Detta är ingen Note 7 vs iPhone tråd! Vänligen respektera detta annars vidtar vid andra åtgärder mot dom som fortsätter!
     
    easyrider, Maccahan, Håkansson79 och 5 andra gillar detta.
  14. xywer

    xywer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2016
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    11
    Så enligt samsung ska dom nya lurarna skickas till new york om 2 veckor! vi bör får dom mitten till oktober i sverige då:)
     
  15. SaberBlade

    SaberBlade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Hmm 500kr att handla för hos Tele2. Vad tror ni skulle vara intressant att köpa till en Note7 som de kan komma att ha? Lite trist man inte hade beställt från typ Elgiganten eller något...finns ju lite mer intressanta saker att kika på. ;)

    Lite tråkigt att N7 blev än mer försenad, men men...man får väl bara vänta. Egna julklappen kommer i alla fall tidigt i år. :)
     
  16. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Haha exakt samma tanke här. Funderar på att säga åt dom o dra det på telefonens värde istället. Dom har Inga roliga tillbehör ändå och dom som finns är svindyra.
     
  17. Tommileo

    Tommileo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2016
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    28
    Jag var inne och prata med dom på Elgiganten , dom som köper mobilerna nu har fått datum på 23/9

    Och dom kunderna som har förhandsbokat kan bli tidigare

    När jag kollar på ordern som ligger så står det fortfarande 7/9

    Och man får inte VP kosta 1200
     
  18. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Den 23:e redan? Det låter nästan för bra för att vara sant :/ Informationen från återförsäljare i Sverige känns ganska bristfällig i dagsläget ärligt talat, när jag frågade på Elgigantens FB-sida sa de som hastigast att det är slutet på Oktober som gäller. Dessutom var jag väldigt sent ute med att boka min. Har en Gear VR som ligger och väntar hos mitt lokala ombud, förstår ärligt talat inte varför de skickade ut dom först istället för att vänta in lurern.. Men men, det är annan historia.
     
  19. Pär med ä

    Pär med ä Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2016
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    31
    Glöm inte att hämta ut det paketet! Kan väl vara att det annars sänds åter ifall det får ligga för länge..?
    Frågade om de kunde vänta med Gear vr och skicka allt samtidigt, men det gick inte att lösa i deras system på EG..
     
  20. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Lugn bara lugn, jag tänker knalla iväg och hämta det imorgon. Har inte riktigt haft lust till det nu över helgen. Man tappade liksom sugen när det gick åt pipan. Övervägde faktiskt att skicka tillbaka headsetet och avbeställa telefonen. Men ivrig som man är har man dessutom beställt ett fodral såatteh.. Håller alla tummar och tår att den kommer snart.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.