Ni som valde att betala av mobilen, som i mitt fall
Tele2. Har avbetalningen påbörjats? Ringde upp
Tele2 då fakturan kommer från dem, men köpte mobilen från Elgiganten. Talade om att det var märkligt att behöva betala av för en mobil som jag inte fått än. Han på
Tele2 delade samma åsikt och bad att få höra med sina kollegor. Några minuter senare sa han att det inte blir någon skillnad för mig, för avbetalningstiden blir ju inte längre för att jag börjat betala redan nu. Då frågade jag han om hur vi skulle lösa det om jag förmodan väljer att återlämna mobilen. Han kunde inte svara och bad återigen att få prata med sina kollegor. En stund senare fick jag svar med hänvisning till Elgigantens kundtjänst.
Ringde Elgiganten och förklarade mitt ärende, men de kunde inte hjälpa mig med fakturan från
Tele2. Hon bad mig dröja några minuter för att höra med sina kollegor. Jag fick till svar att deras egna avdelning för mobilabonnemang skulle ta kontakt med mig närmaste dagarna. Jag bad henne notera specifikt att de skulle kontakta mig via mail då det är lätt hänt att missa deras samtal. Har gått över en vecka och har inte hört nåt från dem och jag har inte orkat ringa dem igen...
Känns som hela processen med att avbryta affären kommer bli något omständigt.
Click to expand...