Vi som beställt via elgiganten

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by hussseein, May 10, 2011.

1. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade tur, fick den sista och för 5090kr. :) så en bättre Deal än elgiganten.

2. hussseein

hussseein Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

fan vilken tur du har!!!

när får dom in flera?

OP: hur smooth är telefonen

3. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Telefonen får jag tidigast hämta imorgon. Och jag antar att dom får in flera som alla andra grossister. Runt 25/5.

4. snoffa

snoffa Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Avbeställde just min ifrån Elgiganten för att köpa den ifrån teliabutiken idag istället. Kostar lite mera, men får den dirket istället :)

Edit kl 16:55

Var ner till butiken för att inhandla, men (som vanligt) damen jag pratade med då sa till mig att deras betalningssystem inte kunde betala för en vara som ännu inte fanns på marknaden (jo tjena).
    Så jag fick vända på klacken. Dock så lade hon undan en åt mig så i morgon kl 10 hänger jag på dörren.

Last edited: May 11, 2011
  5. hussseein

MINA ENHETER

hur vet du att telia får in den då?

6. hav

hav Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Offtopic från Elgiganten men still:

Snackade med NetOnNet nyss också. De visste garanterat att de skulle gå in till centrallagret på fredag men visste inte när de skulle kunna skicka ut till sina varuhus.

Jag är ledig imorgon så jag tänkte sticka till mediamarkt/elgiganten/onoff imorgon bitti och ta en titt. Finns det intresse av att jag skulle höra av mig om vad jag får fram?

7. Summered

Summered Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är intressant vad för olika information man kan få. Jag hoppas att det stämmer och att jag hamnar i första batchen :>

8. Gilgamesh

Gilgamesh Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
    Vilken MediaMarkt butik var du inne på? Jag var förbi MediaMarkt Barkarby idag och snackade med en snubbe, han tog mitt namn och telenr och skulle ringa mig imorgon, de får in 20st, och jag är med bland dessa 20 (tydligen hade 5-6st bara reserverat), dock visste han inte om vad priset skulle bli, jag nämnde dock att du fick den för 5090kr men han kunde inte lova något, därför undrar jag vilken MM butik så man kan säga det om det fungerar så :)

9. Summered

Summered Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror du man kan prismatcha med NetOnNet i Veddesta, eller kommer de säga att den måste vara i lager då? Iof brukar det bero på försäljaren :)

EDIT: På Elgiganten gick det också att reservera för att garanterat få den i handen imorgon, men det skulle kosta 5800kr. Detta frågade jag i söndags, och tanken att det eventuellt skulle gå att prismatcha slog mig aldrig.

10. Gilgamesh

Gilgamesh Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
    Jag tog upp de där med prismatchning och nämnde att Elgiganten tar 5130, men då kom snacket om att de ska vara fysisk butik samt i lager... får se ska iaf försöka få den för runt 5k. :)

11. snoffa

snoffa Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag var in i butiken i Östersund och fick känna på den lilla krabaten :)

plus att jag fick se alla lådor med sgs 2or i en glasmonter (ca 30-40st kanske)

12. Swesent

Swesent Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Dramat börjar få sig ett slut (förhoppningsvis).

Gjorde som jag gjort de senaste handfull dagarna och mejlade Elgigantens servicecenter igen och frågade om mitt förbokningsläge. Jag fick till svar att Samsung inte fått iväg telefonerna till Elgiganten ännu och att nytt datum är 17/5. Slog därefter en signal till dem igen för att bekräfta, vilket dem gjorde. För FÖRSTA gången under hela min väntan kunde arslet bekräfta vad käften svalt och nu har jag fått nog.

Jag ringde Telia, fick veta att samtliga fysiska Teliabutiker skall få in minst ett fåtal telefoner under morgondagen. Gick därefter in på Teliabutiken i Hudiksvall och satte upp mig på deras lista. Killen jag talade med var ganska positiv till att deras första leverans skulle räcka till samtliga på listan, inklusive mig. Visst, slutpris på ca 5.500:- men gärna ett par extra hundringar för att få tag på telefonen någon gång!

Han skall höra av sig till mig under eftermiddagen imorgon om det finns en telefon även till mig. Bara vänta och se. Under tiden behåller jag förbokningen hos Elgiganten, men slaktar den omedelbart om Telia levererar!

Visst, ett fåtal dagars extra väntan ser jag i sig självt inte som någon världskatastrof. Däremot att Elgiganten skall hålla på och vela hit och dit med datum varenda gång man tar kontakt med dem, det tär starkt på tålamodet!

13. hussseein

MINA ENHETER

Kommer telefonen du köper på telia vara låst till telia eller kommer jag som har tele2 kunna använda?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

14. Swesent

Swesent Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag sade specifikt till killen i Teliabutiken att jag endast är intresserad av en olåst mobil samt inga abonnemang varpå jag fick till svar att det var grönt. Vad jag kunde tolka från honom så kommer I9100 inte vara operatörsbundna men valbara tillsammans med olika Teliaabonnemang för lägre ingångskostnad.

Detta är såklart hur jag tolkade det så ta inte detta som en garanti att samtliga Galaxy S2:or kommer vara olåsta.

15. hussseein

MINA ENHETER

fan frågan är ju om telia på gotland kommer ha den för 5500 isf värdare köpa den ju. Gotland brukar vara extremt dyrt annars

16. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det känns som om att du får flytta om du har möjlighet till de ;)

17. KaliYuga

KaliYuga Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Fick samma sms. Tänkte "Ja, ja".
    Men så ringer min mor och stoltserar med att hon precis köpt en - i fysisk butik...
    Blä... kan bli att avboka och göra likadant.

18. hussseein

MINA ENHETER

köpte hon den från elgiganten ?!?

19. KaliYuga

KaliYuga Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tänkte inte på att fråga, då jag inte bor i närheten. Får återkomma.

20. hussseein

MINA ENHETER

okej verkar ju som elgiganten är den butik som inte fått in några alls?

Hej,

tack för ditt mail.

Vi kommer troligtvis att få in Samsungtelefonen nu på tisdag i vårat huvudlager och det kommer att skcikas till dig efter det. Jag ser att du ska ha fått ett sms om detta igår.