Diskussion: Vi som beställt Xperia XZ Premium - orderstatus, frakt osv

Diskussion i 'Xperia XZ Premium' startad av Swedroid, 11 mar 2017.

  1. Fompa19

    Fompa19 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2016
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    4
    https://www.tele2.se/mobiltelefoner/sony/sony-xperia-xz-premium-mdr-1000x
    Dealen med hörlurar finns kvar. Lev inom 2-3 dagar. Man behöver inte vara Tele2 kund.
     
    Emir-SonyXperiaSupport gillar detta.
  2. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Tja.
    Det verkar ju tämligen rätt dött i den här forumdelen men gör väl ett försök. Har idag en S8 som jag hatar och inte vill ha kvar och då funderade jag på en Premium. Är dom nåt att ha för mig som kommer från en S8? Är det väldigt stor skillnad i batteritid mellan dom båda? Gillat utseendet på Sonyn och det är väl det som tilltalar mig mycket, är det någon som har kromvarianten och funderar på om den är känslig för fingeravtryck tänker väl mest på baksidan? Kort sagt är det något att satsa på eller ska man titta på andra telefoner?
     
  3. SLK350

    SLK350 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2013
    Inlägg:
    401
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Telia Företag 50GB
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 12/512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia Företag 50GB
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 12/512GB
    Platta:
    Samsung Galaxy S8+ 5G 8/256GB
    Platta 2:
    Samsung Galaxy S7+ Tab 5G
    Övrigt:
    Sony XR-83A90J
    Sony KD-55AG9BAEP
    Polestar 2
    Allt är bättre med XZP. Bytte upp från en S7 Edge som jag hatade mer än någon annan elektronik-pryl jag haft. Batteritiden är sjukt mycket bättre på XZP än Samsung-dyngan, fattar inte varför alla hyllar dessa skräp-telefoner. Sonys Android är otroligt mycket bättre optimerad än Samsungs Android. Kommer ALDRIG ens fundera på att köpa Samsung igen.

    Jag har kört med Xperia från Z till Z5 och ville prova annat efter den så jag har provat även HTC och Samsung men trivs klart bäst med Xperia. :) Kan även tillägga att surfplattan (Galaxy S3 Tab) jag har ogillar jag lika mycket. "Laggar" och är seg i allmänhet precis som S7:an. Var rejält sugen på Surface Pro men orkade inte vänta den skulle släppas, ångrar mig nu.
     
    Last edited: 7 sept 2017
    Torparn gillar detta.
  4. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Samma här hatar verkligen min S8 så därför tänkte jag prova nåt nytt och då jag haft ett par Sonytelefoner tidigare som jag varit nöjd med så kan ju iallafall inte en XZ vara sämre än S8. Ta bara S8:ans skitnödiga fingerupplåsning som sitter jämter kameran och det är nog den mest korkade platsen man kan sätta upplåsningen på, nä då är det bättre att ha den på sidan då man ändå håller fingret där automatiskt när man tänder upp displayen.
     
    SLK350 gillar detta.
  5. SLK350

    SLK350 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2013
    Inlägg:
    401
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Telia Företag 50GB
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 12/512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia Företag 50GB
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 12/512GB
    Platta:
    Samsung Galaxy S8+ 5G 8/256GB
    Platta 2:
    Samsung Galaxy S7+ Tab 5G
    Övrigt:
    Sony XR-83A90J
    Sony KD-55AG9BAEP
    Polestar 2
    En fördel med XZP är att den håller sig sval hela tiden oavsett vad du gör med den. Kunde steka ägg på min S7 emellanåt. Fingerscannern är grymt bra placerad och fungerar superbt precis som tidigare Xperia.
    Det enda jag saknar är surfplatta, min Z4 gav upp för ett tag sedan och jag saknar den...
     
    poipen och Torparn gillar detta.
  6. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Ser verkligen fram emot att få hem min Xperia, valde mellan en krom och svart och det blev en svart. Krom ser ju futuristiska ut men kan tänka mig att fingeravtryck och fett blir synligare än på en svart. Hoppas nu bara att man blir nöjd för det är inge roligt och hålla på att prova telefoner hela tiden. Det jag är lite orolig över är batteritiden då jag kollar mycket film, Youtube och surfar rätt mycket. Med min användning så höll sig S8:an med marginal en hel dag vilket jag inte tror att Sonyn gör, har läst lite recensioner och det dom flesta gnäller på är en medioker batteritid men det är väl inte värre än att man får stödladda om det skulle behövas man har ju laddare i lastbilen hela tiden. Hur upplever du batteritiden? Har du märkt några konstiga buggar eller liknande som touch problemet som dom verkar haft?
     
  7. SLK350

    SLK350 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2013
    Inlägg:
    401
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Telia Företag 50GB
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 12/512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia Företag 50GB
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 12/512GB
    Platta:
    Samsung Galaxy S8+ 5G 8/256GB
    Platta 2:
    Samsung Galaxy S7+ Tab 5G
    Övrigt:
    Sony XR-83A90J
    Sony KD-55AG9BAEP
    Polestar 2
    Svängde en hel del mellan svart och krom för min del men blev krom till slut och ångrar det inte, visst det blir en hel del fingeravtryck och så men det är ju bara att torka bort om man stör sig på det...
    Efter ca 3 timmars skärmtid igår så var telefonen nere i 60% och tar du bara upp telefonen och kikar då och då så klara batteriet sig flera dagar utan laddning. Fattar inte vad dom menar med medioker batteritid. Jämfört med Samsung optimerar Sony sin Android istället för att lägga in massa skräp som ingen använder. Fick ladda min S7:a efter en halv dags användande.
    Har inte märkt av några buggar.
     
  8. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Fick hem min Xperia och ligger i lastbilen och kan bara konstatera
    Har kört Xperian ett dygn nu och Samsung kan slänga sig i väggen, det var längesen jag använde en telefon som var lika mjuk och följsam som Sonyn. Den är blixtsnabb när man använder Internet och kollar film, ett bra köp helt enkelt.
     
    pernils94231 och poipen gillar detta.
  9. ENDOSKELLETONT800

    ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Sjukt bra batteritid på Sony XZ Premium. Otroligt nöjd med hur sony lyckats med optimeringen av android, då allt flyter bra och telefonen känns snabb och är sval trots långa gamingsessioner och filmtittande. Att forumet är tämligen dött beror väl på att de flesta är nöjda med sina telefoner och inte har så mycket frågor eller funderingar när det bara fungerar som förväntat. ;)
     
    pernils94231 och SLK350 gillar detta.