Vi som blev över

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av peterthegreat, 14 april 2010.

1. Spaderess

Spaderess Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Testa: förnamn.efternamn@telenor.com.

2. Gizzmo

Gizzmo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skall göra det, men jag kommer inte att ha kontakt med omvärlden på 4 timmar nu. Så om någon annan vill testa så har jag följande uppgifter till Martin Petersén, chef för kundservice på Telenor.
    (Uppgifterna får man leta efter själv, inte min mening att hänga ut en enskild person på Telenor, fast att personen i fråga är ytterst ansvarig för kundtjänst.)

Last edited: 16 april 2010
  3. Bestino

Bestino Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har också beställt från onoff.se, tydligen fanns det 3 st kvar när jag beställde min och leveransstatusen var "omgående". Dock är min order fortfarande bara i "confirmed" status. Känns som att man inte kan lita på OnOff för fem öre. Jag la in beställningen igår morse.

4. Greenz

Greenz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09
    ROM:
    Android 6.0 - EMUI 4.1
    säger bara LOL. Phonehouse ringde mig precis, dom hade mitt ex som jag bokat.
    Men, telenor butiken ger mig ett bättre pris, och jag har inte direkt dom pengarna som phonehouse ville ha för ett telenor abonnemang precis ifrån deras butik. Telenors butik på webben är faktiskt billigare.

5. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu när jag ändå har väntat så jävla länge tror jag att jag väntar ytterligare likförbannat...

6. spyvingen

spyvingen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    jag förstår att ni är väldigt sugna på era mobiler jag är lika sugen varje gång jag skall skaffa en ny.

Men jag måste bara säga att headhunta någon på telenor känns inte som rätt väg att gå, sätt er i hans sits han har annat att göra än att svara på mail och i telefon hela dagen om en leveranstid.

Och jag tror inte heller han har större koll på det än vad dom på kundtjänst har.

Är det några som vet så är det ju dom som sitter och tar emot leveranser och skickar dom.

7. 42Hz

42Hz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Säg inte att de har Desire på Teliabutiken i Ludvika?! Undrar om man kan avbeställa sin order på telias web?!

8. Gizzmo

Gizzmo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tur att det finns datorer lite överallt så man kan följa med,

Du och jag har lite olika syn på detta. Om deras kundtjänst hade lämnat uppgifter till oss så vore det inget problem. Och eftersom jag inte tycker de gör detta på ett tillfredsställande vis så är min mening att tala om det för den person som är ansvarig för kundtjänsten. Kanske inte var det smartaste att lägga ut hans kontaktuppgifter, det var något förhastat, så därför har jag nu tagit bort dom, och låter endast namnet stå kvar i min post.

Last edited: 16 april 2010
  9. spyvingen

spyvingen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Antagligen hade dom gett er information om den fanns tillgänglig.

Sitter själv på support/kundtjänst och vet hur det är dom som svara på samtal ger ut den information dom har och ledarna har ingen som helst information.

Däremot om du blivit dåligt bemött eller liknande kan du ta det med dennes chef eller liknande men dom har oftast bara personal ansvar och inte mycket att säga till om mer än säga till någon som betett sig illa mot kunder.

Så ser jag det och så funkar det där vi jobbar i alla fall.

10. Hemoroid

Hemoroid Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Efter en del härjande har 3 accepterat att de gjort fel och säger nu att telefonen borde skickas ut på måndag. Ett steg i rätt riktning :)

11. jlarss

jlarss Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tjoho! nu överger jag er i denna tråd för jag fick precis ett sms att min telefon har kommit fram :D

12. jonte_nbfl

jonte_nbfl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Även fast jag lovade mig själv att aldrig mer ringa till Tre eftersom man blir så inkompetent bemött så gjorde jag ändå det idag. Fick då veta att jag kan förvänta mig att få telefonen den 27 april. Haha. Fy fan tröttsamt det här är.

Har fått många besked nu. Först releasedagen, när beställningen lades i söndags. I måndags när jag ringde igen så var ingen beställning lagd. Då blev det ett nytt besked (senast torsdag sa man då), i onsdags när jag skulle be om ett kollinummer blev beskedet tidigast om 2-3 arbetsdagar från den dagen. Det vill säga senast måndag. Fick för övrigt inget kollinummer. Idag när jag ringde så blev svaret att telefonen kan finnas på utlämningsstället tidigast 27 april. Helt sjukt. Vad är det nu som strular då, är det den där jävla vulkanen??

13. Greenz

Greenz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09
    ROM:
    Android 6.0 - EMUI 4.1
    Tele2 säger såhär nu.

HTC Desire är tyvärr tillfälligt slut. Vi inväntar en större leverans vecka 18, men håll gärna fortsatt utkik hos oss då vi kontinuerligt försöker få tag i ytterligare produkter.

Jag tror jag börjar att gråta.

14. Mamed

Mamed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

laddar just nu :):):)

15. Gecko

Gecko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag måste tyvärr också dra mig ur "Vi som blev över"-klubben. ;)

Jag hoppas allting löser sig för er andra.

16. Raymond

Raymond Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Grattis till dig och din Desire. Det löser sig nästan alltid. Frågan är när och till vilken kostnad.

17. Gecko

Gecko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Man tackar! :)

18. DroidAdde

DroidAdde Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

När beställde du din? Jag beställde min i onsdags och den postades till mig idag.

/Andreas

19. draca

draca Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Lita inte på vad tele2 säger.. om tele2 lagt en order till deras distributör brightpoint ring till dem istället.

om det ligger en order på din telefon hos brightpoint så kan de ge noggrannare information om hur du ligger till i deras kösystem.

till mig sade tele2 att jag skulle få telefonen från 26:e preliminärt.. och när jag pratat med brightpoint hade de skickat telefonen imorse..
    känns som om informationen gick isär där lite.

enligt brightpoint får de in den "stora" leveransen den 26:e som för närvarande sitter fast i tullen i Norge.
    fram tills dess får de in spridda småleveranser hela tiden på desire.
    så beroende på vart du ligger i kön så får du vänta olika lång tid.

men fråga inte tele2 nå mer för de har inga svar, de trollar bara random fail ur rumpan.

20. Bestino

Bestino Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min lur är nog på G, har fått kollinummer, men den verkar inte ha gått väg ännu då den enda informationen jag får fram på posten.se är att Posten har tagit emot "förhandsinformation" om paketet. Blir att vänta till måndag-tisdag... Jobbigt det här med väntan. Men ändå, om den kommer på måndag så är det ju ganska ok av OnOff.