Vi som blev över

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av peterthegreat, 14 apr 2010.

1. qvirre

qvirre Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Idag fick jag det minneskort som jag hade på samma order som min desire från CDON, det kom till mej idag och blev skickat från CDON igår. dock så hann dom med att fakturera det den 1/4 så fakturan går ut imorgon. (visst jag hinner betala men tycker det är väldigt dålig stil! gör dom så för att dom ska få en extra "påminnelseavgift" eller?)
    Min Desire däremot började dom packa vid 19 - tiden igårkväll. Efter massor med klagande och massa mail till deras kundtjänst dom senaste dagarna fick jag svar idag:

Deras lastbil hade fastnat i tullen mellan Norge och Sverige?!

Mitt svar på detta var att jag inte brydde mej för att dom hade ju ändå "börjat packa" min telfon igår?!

antar att dom inte svarar på detta heller...

Min första men definitivt SISTA order från CDON!

2. draca

draca Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

åh gud en själsfrände!!!

jag har typ samma problem!
    jag hade förhandsbokning på katshing, plats 152. gav upp den till förmån för Tele2 företagskundservice då jag bytte till ett företagsabonnemang och då fick jag bra rabatt på telefonen (olåst).
    de lovade dessutom att den skulle komma in den 13:e i lager.
    därefter har jag ringt dem 4 gånger och fått olika besked hela tiden.
    för problemet med deras kundtjänst är att de skickar inga orderuppdateringar till en.
    det svaret jag fått från dem är att de inte kan se om de fått den i lager, de kan inte se om det lagts en order på min telefon, de kan inte se leveransdatum på den, osv osv osv.. fått olika besked 4 gånger nu.
    sista beskedet är att hon jag pratade med sade "den kommer den 26:e, det har det stått från första början" och det vet jag är bullshit för tele2 har haft två andra leveransdatum, den 9:e och 13:e officiellt innan.
    en annan hävdade att de hade skickat ut desire till kunder för en månad sen (också bullshit) och att det här helt enkelt var det nya leveransdatumet för telefonen bara var slut.
    förklarade för dem att telefonen är helt ny och inte funnits i lager nånstans förräns nu. och att de troligen haft ett lagersaldo den 13:e men eftersom ingen av dem hade beställt min telefon ifrån lagret så har den gått till nån annan kund.

och eftersom jag nu är fast i ett företagsavtal så kan jag inte ångra avtalet.
    moment 22.. jag får helt enkelt vänta på en telefon som inte kommer förrän om 2 veckor.. det här suger helt och hade de sagt det från början (26) hade jag inte ens beställt från dem till att börja med.. för jag skiter faktiskt i 800kr.. särskilt om det innebär att jag måste vänta flera veckor till.. nu när jag till och med såg den i butik på mediamarkt idag!

SKIT!

precis som personen innan jag är fucking pissed right now så ursäkta om det är lite osammanhängande.

hade jag haft kvar förhandsbokningen på katshing hade jag fått telefonjäveln igår.

3. pellelkpg

pellelkpg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

För mig är det fortfarande "ej levererad" från CDon fast dom i princip lovat få iväg den idag :cry:. Att det ska vara så j***a segt

4. ziphiaz

ziphiaz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma skit för mig... sjukt drygt.

5. dr0id

dr0id Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tycker nästan lite synd om er :>

6. Hemoroid

Hemoroid Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

sitter också och surar efter jag kommit fram till att 3 slarvat bort min förhandsbokning. la den i slutet av mars så jag borde ha varit med bland de som fått den idag.. men nu får man antagligen vänta till nästa vecka :( och kundtjänst kan inte ens få ur sig ett "förlåt, vi har gjort ett misstag"

7. amirali

amirali Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Exakt samma problem här guud jag beställde min på katshing avbokade gick till tele2 blev utlovad att få min i tid men levransen fanns alltså jag inte med i dom tog alltså slut och eftersom jag tog det på företag är jag fast bunden är skitttt piss of som du och såg telefonen idag på teknikmagasinet jag har aldrig i hela mitt liv blivit så lurad och jag är fruktansvärd arg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

8. edlunn

edlunn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En kompis skulle ha ny telefon i lördags och jag tog med honom till Tre, där beställde han en Desire och ett helt nytt abonnemang. Jag som redan bestämt mig förlängde mitt nuvarande och tog en ny telefon, en HTC Desire.

Min polare ringer idag och frågar om jag varit och hämtat ut min. Whaat?
    Han har fått sin och jag ringer till Tre för att kolla läget.. Då ligger det INGEN beställning. Fick beställa nytt men han lovade mig telefonen på fredag eller senast i början av nästa vecka..

9. amirali

amirali Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Hur ska jag släppa detta är så arg inombords det bara brinner!!!!!!!!!!!!!!

10. Superchrist

Superchrist Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej Erik,

Tack för ditt mail. Den 16 April är datumet för vår första leverans så det gäller tyvärr allas beställningar oavsett om du la beställningen då vi hade fått ett tidigare felaktigt leveransbesked av HTC. Hoppas du kan hålla ut ett litet tag till!

Med vänlig hälsning

Emilie
    Internetbutiken Privat
    Telenor

Jag vill inte hålla ut.

11. Gizzmo

Gizzmo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tror att Telenor har missat/varit sena med att beställa telefonerna från HTC, då samtliga andra butiker/leverantörer har fått sin första leverans!
    Det var första och sista gången jag beställde från deras butik.

12. jonte_nbfl

jonte_nbfl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ungefär så blev det för mig också. Skulle egentligen ha varit med i första batchen. Men det fanns inget beställt enligt kundtjänsten! Har inte säljarna provision eller liknande? De borde ju vara angelägna om att få iväg beställningarna tycker jag.

13. Gecko

Gecko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag sitter och väntar på min Desire från Tre. Hoppas den når min hand imorgon.

14. WOOLAN

WOOLAN Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då har äntligen CDON skickat min telefon. Den ändrades precis till "Postad".
    Hoppas den är här imorrn...

15. yottabyte

yottabyte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag får väl joina er. :( Har inte hört nåt från Telia sen jag beställde för en månad sen. :neutral:

16. draca

draca Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

ja jag är också skitförbannad, de har ljugit för mig flera gånger nu.
    de har inte ens koll på om de ens haft den i lager eller inte.
    de vet fan inte ens om de lagt in min beställning för order.
    till dig har de ju iaf sagt att de haft telefonen inne, till mig säger de att de aldrig fick nån leverans ens.

abbonnemanget e superfint.. men jag komemr fan aldrig köpa en telefon av tele2 nånsin igen.. EVER.

jag fick min iaf för 4050kr inkl moms.. det är ett jäkla bra pris.. men FUCK THEM!! priset är ju värt skit om jag aldrig får telefonen.

nu kan jag bara hoppas att de råkat lägga trippla ordrar på min telefon för jag skrikit på dem så mycket så att de råkar leverera 2 gratistelefoner :P

17. Farfar

Farfar Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Beställde hos Telenor, ångrar mig väldigt mycket nu.. Men får väll bara bita ihop och vänta hur tråkigt det än är :/

18. sm0pjr

sm0pjr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telia x 2
    Telefon:
    Sony Xperia X Dual F5122

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia x 2
    Telefon:
    Sony Xperia X Dual F5122
    ROM:
    7.0
    Info:
    Bra telefon med 2xSIM
    Platta:
    Nexus 10
    ROM:
    5.0.2
    Info:
    Bästa Tablet jag någonsin ägt.
    Platta 2:
    Samsung S3 SM-T825
    ROM:
    7.0
    Info:
    Värdig efterföljare till min N10:a
    Jippi..
    Äntligen status ändrad från packas till Postad på CDON.
    Nu ska bara min högst "desired" :) HTC endast färdas från Malmö till Stockholm..Hoppas den färdas mjuk och behagligt ..
    Jag väntar längtande vid min ICA butik imorgon efter Jobbet.:innocent:

19. aeqvist

aeqvist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    S9+
    äntligen skickad från mobillagret! YEHO! :) innan helgen iaf! GÖTT!

20. skrotfot

skrotfot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    7T

MINA ENHETER

Operatör:
    halebop
    Telefon:
    7T
    Tragiskt. Min är iaf levererad idag av CDON, jag beställde 27 mars och har bla skrivit besvikna och upprörda meningar till deras kundtjänst om deras inkompetenta/obefintliga kösystem.

Sträck på dig ändå - du har ju forumets bästa användarnamn!
    ;)