Diskussion: Vi som har tappat våra S3:or

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Stekflott, 8 jun 2012.

  1. Jns84

    Jns84 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Sådärja! 8 dagar tog det sen gick telefonskrälle i backen. Liknande historia som Gregger här ovanför(jag känner din frustration kompis), hade telefonen i mjukisarna och när jag duschat klart och skulle klä på mig så gick den i klinkers.

    2-3 dm räckte för att displayen skulle spricka. Blev lite sprickor upptill och ner över toppen på displayen samt en liten spricka som bågar sig över Back knappen.

    Lite lustigt att jag igår satt och kollade på ett klipp på tuben där man testade hållbarheten S3 vs iPhone 4S, och tänkte, fan va jobbigt om man skulle tappa telen. Dessutom kikade jag även på en dissasembly video av S3.
    Vill gärna pilla o laga saker själv, men när jag nästintill pajade radion på min Desire efter att jag försökt pilla ut en malkula ur 3.5mm uttaget så tror jag att jag gör bäst i att lämna in.

    Nån som vet vad displaybyte kostar? Samt vart i Västerås man kan få det utfört?
     
  2. brodiniozo

    brodiniozo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jag ringde annovo eller vad dom heter, dom ger inga prisförslag, men hon jag prata med sa att man får iaf räkna med runt 2500:-
     
  3. Jns84

    Jns84 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det känns skönt att veta att det alltid finns hål att stoppa bidraget för utebliven fritid i.

    Tack för informationen, jag ska kolla runt lite, har mailat Console.se bland annat.
     
  4. Gregger

    Gregger Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Min skada är inte så farlig. Allt funkar och man ser den inte ens i mörkret. Men det är mer känslan av att den blivit besudlad som svider. Ett tips till alla, håll telefonen borta från klinkers!

    Jag tänkte leva med skadan ett tag och sedan ta ut en ny på försäkring. Jag lär ju paja den ännu mer under den hektiska sommaren. Pajar telefonen efter ett toabesök så ser det inte lovande ut. Sommaren är högsäsong för långvariga bajs-sessioner.
     
    Talaz gillar detta.
  5. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Tänkte också leva med mina sprickor men insåg att det kommer inte gå, kunde inte se supply då jag såg GSL och blev jobbigt att läsa forum så den åkte in igår.
    400 kronor fattigare men det får det vara värt.
     
  6. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

    TRUE!!! :cool:
     
  7. Incubus

    Incubus Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    401
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    400:- ? Vad har du för försäkring om man får fråga.. ?
     
  8. CaptainObvious

    CaptainObvious Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Alltså det är ju jävligt märkligt.

    Jag har min inlämnad just nu bla pga byte av display-modul som dom benämner det. (hos Anovo), läs mina tidigare inlägg. Total mtrl-kostnad: 490kr + arbetskostnad 1000kr och då är det inte bara displaybytet utan en del andra grejjer också som ska bytas.

    Eftersom det var så satans billigt hade jag fått för mig att dom tänkt och bara pilla bort glaset och byta det vilket inte jag vill så igår fick jag följande svar efter jag frågat om dom enbart tänker byta glaset eller hela enheten med amoled/digitizer/glas. Jag kunde verkligen inte, i mina frågor till dom, vara mer tydlig med vad jag menar men ändå benämner dom "display" och "display-modul" i sitt svar här under:

    "Det vi byter är en displaymodul, vi kan inte byta enbart displayen. Anledningen till att materialkostnaden är 490kr är att displaybytet går under ett fast pris."

    Det tolkar jag som att dom byter allt och inte enbart glaset. Jag tycker fortfarande det är märkligt. Speciellt nu när du även fått svar från dom att det går minst på 2500kr då säkert med arbetskostnad inräknat men det är fortfarande bra mycket dyrare än det jag får betala. Även min försäkringsbolag sa att det oftast brukar landa runt 2500kr minst för sådana här reparationer.

    Ska bli spännande och se resultatet iaf men jag kommer väl aldrig på något sätt kunna kontrollera om dom bara bytte glaset eller hela "modulen" som dom så fint skriver.
     
  9. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Experts trygghetsförsäkring.
    Var 400 då jag totalt dränkte min s2 så kan vara mindre nu då det bara är en ny skärm.
    Ska uppdatera då jag hämtar ut den igen.

    Skickat från min HTC Legend via Tapatalk 2
     
  10. Incubus

    Incubus Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    401
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Här kan du se hur svårt det är att byta skärmen på en Galaxy S3: http://youtu.be/W5IPaCPaY_0

    Hela modulen är troligen mycket lättare, vad de nu exakt menar med "hela modulen".
     
  11. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    En bekant jobbar på en sådan där mobilfix butik. De tar 1500 för ett byte och de är klara på en timma ungefär. Det förutsätter dock att man går dit och lämnar in den, men de är bra killar och de hade tidigare en butik som tog hand om alla garanti ärenden från stadens butiker - detta var innan anovo kom in i bilden, förstår att det är ohållbart för ÅFs i längden men förstå när Norrköping hade en licensierade verkstad, det var tider det.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  12. Tellmeister

    Tellmeister Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Någon som har tips vart man kan byta skärm i Göteborg utan att behöva skicka i väg telefonen? Fick prisförslag av Mumien.se men det visade sig att de inte har några blå skärmar. Försäkringspengarna finns på kontot men hjälper föga då jag behöver mobilen. :)
     
  13. ZDLR

    ZDLR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jävla röv. Tappade min ur fickan idag när jag satt på en stentrappa och den fick två fina sprickor i rutan. 2500 verkar ju rimligt för att byta lite glas. Ska hålla utkik i den här tråden på gopris framöver, för jag tänker fan inte hosta upp halva telefonens värde för att de ska byta en ruta. Gah
     
  14. Pageup

    Pageup Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    När jag läser den här tråden så verkar det som om S3:orna inte tål något alls, att tappa den ur fickan och att det ska paja låter helt absurt.

    Har själv aldrig tappat min ännu, men tidigare telefoner jag har haft ex förra sommaren köpte jag en LG Optimus 3D som var med om en hel del högre fall och fick knappt en repa på sig. Är det bara S3:an som är skitkvalite jämfört med andra mobiltelefoner ?
     
  15. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Ganska svårt och avgöra ömtåligheten via ett forum där endast de som skriver är just de som mobilen gick sönder förr. Gör ett stickprov vetja, låt ett 20-tal släppa sina mobiler i marken och sedan se hur många som klarade sig/gick sönder ;) Finns nog en hel del därute som tappat sina och där det sedan inte hände någonting med mobilen.
     
  16. johanLW

    johanLW Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tappade min från ca 50 cm rakt ner i klinkersgolv på en industri som är ganska skitiga . Dock var det med baksidan nedåt men fick en ca 1 cm repa på baksidan som bara syns i rätt ljus och vinkel.
    Klarade mig bra :)
     
  17. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Väldigt stor skärm och skärmen är lite välvd i kanterna till skillnad från många andra lurar som har mer ram runt skärmen.
    Gör den mer användarvänlig men också ömtåligare.

    Skickat från min HTC Legend via Tapatalk 2
     
  18. Gregger

    Gregger Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Det som fick min att paja är nog att skärmen sticker upp någon halv millimeter runtom ramen. Alltså riktigt lite. Men p.g.a. har den inte lika bra skydd. Synd att den inte håller bättre. Den är ju så awesome.
     
  19. Talaz

    Talaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2011
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    kanske lika bra o beställa hem två skärmar från ebay och ha liggandes.. man kan ju byta det själv,
     
    Incubus gillar detta.
  20. Sorkstryparen

    Sorkstryparen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Dont drop the... S3:P