Övrigt: Vi som kommer att importera/frågor om import.

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Hänglås, 30 okt 2012.

1. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Att de får ensamrätt att sälja den såklart.

2. Fille84

Fille84 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280

MINA ENHETER

Nej det är väl inte så jävla självklart, exklusivitet och ensamrätt är två skilda saker vettu.
    Men ok, det är alltså den enda operatören som får sälja nexus 4 ett tag framöver. Men det påverkar ju inte oss som köper den utan abonnemang från UK.

3. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Nej det var helt uppenbart... Det du började svamla om, dvs operatörslåst. Varför skulle man göra det i en månad? Det enda logiska är de får exklusivitet, dvs ensamrätt att sälja den i en månad och de påverkar i högsta grad alla som tänkt köpa den utan abonnemang då ni inte kan göra det förens en månad senare. Vad vore annars vitsen med att ha den exklusivt?!

4. Fille84

Mottagna gillanden:
    280

MINA ENHETER

Men ditt rikspucko, jag konstaterade just att den omöjligen skulle kunna säljas låst. :) Mr wiseguy kanske skulle ta efter sina egna riktlinjer och läsa innan man slänger ur sig all möjlig skit.

Cylon gillar detta.
  5. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

....Eller så är det så här: O2 får sälja exklusivt genom LG i en månad med deras 'gratis' tv, vilket borde förklara varför dom som köper genom O2 blir blåsta.. minst sagt.
    Men handtec kanske kan sälja samtidigt för att dom inte köper genom LG, utan genom G't på något sätt. eller så kan dom vara en butik som säljer i EU/England men befinner sig någon annanstans.

Och föresten apropå onödiga inlägg, blir inte dina inlägg ganska onödiga (din logik)? du gnäller bara, och kommer bara med sådant som vi redan vet, är ett allmänt troll och det finns en tråd för det redan. (sandlådan) :)

6. Urbs

Urbs Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Jag hoppas på något liknande, dock lite oroväckande att det inte står något förväntat datum på handtecs hemsida. Nåväl, time will tell :)

7. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Alltså förstod du inte en glasklar sak för att sedan konstatera något självklart.
    Bra jobbat! Dubbelt självmål.

8. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Varför skulle Google kränga lurar på sidan till handtec? Makes no sense what so ever när de har en butik online i samma land.

9. Fille84

Mottagna gillanden:
    280

MINA ENHETER

En onlinebutik där endast britter kan handla ja.

10. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Ja?

11. Fille84

Mottagna gillanden:
    280

MINA ENHETER

Och google kanske vill "kränga" lurar till länder utanför uk också? Vi har ju ingen aning om de olika avtal google tecknat med övriga återförsöljare.

Cylon gillar detta.
  12. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Då verkar det mer rimligt att öppna upp en butik i det landet med?
    För det är ju inte som att vi inte kan få tag i denna här som det var med Nexus One som man var tvungen att importera. N4 kommer säljas lite överallt.

Att google skulle ge lurar på sidan till "handytec" så att de kan sälja lurar till Sverige... Nej.

13. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Precis

Men vi får se, och är det så att handytec inte kommer och sälja n4 i november finns det ju säkert andra butiker på nätet.
    So who cares.
    Den kommer att vara tillgänglig på ett eller annat sätt. Men jag skulle undvika och köpa hos svenska butiker, tills vi vet vem som uppdaterar den svenska modellen.

14. tob

tob Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ska till Berlin om en vecka, finns det en chans att få tag på den till priset €349 för 16gb?

15. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

kolla om du kan beställa från google store i Tyskland, hur länge ska du vara där ?
    Med tur kanske du kan beställa till ditt hotell där du bor,och hämta den i receptionen? Du kan ju fråga i alla fall.
    [EDIT]Det enklaste alternativet är om du har en tysk vän och lånar hans adress.[/EDIT]
    Den 13 släpps den i google store.

Last edited: 5 nov 2012
  16. mevvan

mevvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Frågade Handtec precis angående releasen och garantin och fick svaret

Jim:
    The warranty on the device will be Eurpoean
    Jim:
    I'm afraid we have no dates yet. We hope for it to be around the 13th, but do not have anything confirmed as of yet.

Cylon gillar detta.
  17. mevvan

mevvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Det tillkommer väll skatt på det priset också skulle jag gissa eller?

18. tob

tob Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ska bara vara där 2 dagar, så känns lite osäkert att beställa om den inte hinner levereras. Bäst vore om någon butik hade den för bra pris.

19. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

LG säger något helt annat...

"Från Lg Sverige's Facebooksida:

LG Electronics Sverige

Hej på er. Vi har ännu inte gått ut med rekommenderade cirkapriser på Nexus 4, utan återkommer med det när vi väl lanserar telefonen. I jämförelse med övriga toppmodeller på marknaden så kommer den att vara konkurrenskraftigt prissatt. Vi återkommer också med mer exakt information om vad som gäller kring garantier, uppdateringar etc om man importerar en mobil från utlandet. Men precis som alltid om man köper en elektronikprodukt utomlands så gäller inte garantin i Sverige."

mevvan gillar detta.
  20. mevvan

mevvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Hmm okej där ser man. läs denna artikel också den säger ju att LG sätter högre pris på nexus 4:an http://www.androidauthority.com/nexus-business-model-128423/

Men angående garantin så köper vi inom Europa etc så verkar det ändå hyffsat "lätt" att skicka dit produkten, per post. Jag har iförsig tack gode Gud aldrig på de senaste 3 åren haft problem med mina android produkter.