Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. bodyshot

bodyshot Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tack Nox, det värmde.

Jag tror vi tänker lite på samma sätt.

2. Flightcrank

Flightcrank Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

KTP är kanske bland de sämsta lurarna som finns på marknaden, så lite bättre lurar än så får vi nog hoppas på.

3. nilo

nilo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Hatar att dra upp det igen, jag var själv en av dem som tyckte att det blev för mkt snack om bodyshot, men enligt hans egen post skulle han ladda upp bildbevis, så han har grävt denna gropen själv.
    Edit: menade bildbevis, inte buldbevis :)

Last edited: 7 mar 2011
    RoggA och zizou gillar detta.
  4. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Det handlar om hjälpsamhet och omtanke, och det är inte för inte de visa talesätten "pics or GTFO" och "TITS OR GTFO!" har vunnit så mycket mark och aktning genom åren. För om det inte vore för de härdade internetanvändarnas bittra utrop så skulle mången nybörjare tragiskt luras att rycka i struten till frasande skägg, bukiga missfoster, och fnittrande fjortonåriga pojkar i grupp.
    Eller som i det här fallet; Till en sketen spelevink som med all säkerhet har ljugit om tusenväxlade cyklar "inlåsta på vinden" och all möjlig skit i samma stil redan från barnsben.

5. TommyTS

TommyTS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Komplett har åter igen skjutit upp sitt datum på o2x, dock står det bekräftat denna gång, 16:e Mars!

6. noidroi

noidroi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

En anledning kan vara att man vill påpeka att man tror att han trollar så inte mer naiva människor tar upp åsikter från hans text. :)

nilo gillar detta.
  7. Över

Över Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Olika bud, TM i Luleå sa att de fanns på huvudlagret och borde senast vara uppe hos dom början på nästa vecka, han kollade på datorn då jag stod bredvid.

mvh

8. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

bokade en på mediamarkt i fall den från tre skulle vara brandad. bokar nog en på elgiganten med bara för att jag är på dåligt humör

9. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Och enligt Tobias mamma skulle hon hämta honom på dagis. Så blev det inte, planerna ändrades, det blev pappan som hämtade honom ;).

Nu släpper vi det och tar upp något roligare istället :D:

En del kan tycka det är att posta i fel forum, men då jag trots allt väntar på O2X precis som ni och vill ställa den i jämförelse med SE Arc kommer därför här en fråga, en tabell som ni kanske kan hjälpa mig med.

För och nackdelar telefonerna sinsemellan.

Jag ser gärna att ni listar detta med intersubjektivitet, det vill säga med allra största objektivitet. Vet att det är svårt med tanke på var jag befinner mig med posten, men kort och gott, begränsa det endast till påstående uppbackade med ren fakta.

Nackdelar som "Den är ful" undanbedes då detta är en klar personlig åsikt.

Jag vet att jag kan leta upp dessa specs eller funktioner själv och surfa runt på nätet och ja, det har jag redan gjort. Jag vill bara vara säker på att jag inte missat något av stor tyngd nu när jag skall ta mitt beslut.

Så, hjälp mig, stapla upp för- och nackdelar ;).

10. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Pratade du med dom idag?

11. bodyshot

bodyshot Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ledsen men hälften av din text är osammanhängande, och innehåller ord jag aldrig tidigare hört, vill du vänligen skriva om på korrekt svenska så du kan göra dig förstådd?

12. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    319

MINA ENHETER

Jag ser inte problemet...

Om man gör som Bodyshot har gjort, skriver att han har en mobil som ingen annan har fått än och skryter så får man vara beredd på att inte bli trodd, svårare en så är det inte.

En bild säger mer en tusen ord som man brukar säga.

13. Över

Över Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ja, nån gång vid 12 tiden.

mvh

14. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Hjälpsamhet och omtanke, visst, men samtidigt är detta ett forum. Även om man är "mången nybörjare" hoppas jag för guds skull att mor och far utfört sitt uppdrag i uppväxtfasen. Inget man läser, hör eller ser idag, bortsett från de direktstimulerande situationerna, måste granskas. Medier, forum, nyheterna på TV, inget är idag ren påstådd fakta. Detta vet eller bör alla veta.

Och om nu någon 12-åring, som för den delen inte skall sitta framför datorn, går in på forumet och tror att en person nu fått mobilen i sin ägo. Vad kommer att ske? Förhoppningsvis att detta arma lilla barn blir källkritisk när och om han nu inser att det är ren lögn. Mamma och pappa fullföljde inte sitt uppdrag denna gång ;).

15. SamDroid

SamDroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Klämde lite på dummy modellen av 2x hos the phone house idag

Den var inte så fasligt stor tyckte jag. Låg bra i handen. Försökte ta någon jämnförande bild med min gamla Iphone som kamera men tyckte inte själv det blev särskilt bra. Men kanske någon kan skapa sig en uppfattning om storlek ifall ni bor långt från butikerna.

Bilderna visar en 2x i storleksjämnförelse med sgs samt en jämnförelse mellan storleken på en desire hd och 2x sett från sidan
    (inte helt rak längst upp men kanternalåg bredvid varandra i mitten).

Bifogade filer:

• SAM1.JPG
      SAM1.JPG
      Filstorlek:
      15,9 KB
      Visningar:
      167
    • SAM3.JPG
      SAM3.JPG
      Filstorlek:
      28,8 KB
      Visningar:
      151
    zizou, dubbe och Hampa_D gillar detta.
  16. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Vem har sagt att personen i fråga skryter om det? Att skryta är relativt, att fråga om folk är avundsjuka är inte heller att skryta.

Jag ser inte heller problemet. Självfallet får man vara beredd på att inte bli trodd och svårare än så är det inte. Men att börja tjata om bilder hit och dit, eller att gnälla om det sida efter sida kommer inte ändra på de fakta som vi nu fått presenterade.

Precis på samma sätt som att mobilen inte kommer snabbare till min brevlåda för att jag ringer Dustin varje dag 15:30, 16:17 och strax innan stängningsdags. Den kommer när den kommer, eller är har Dustin någon "ring-och-fråga-garanti"?

"Ring och fråga om en kommande produkt 10 ggr och vi skickar ut den". Nu tar vi och diskuterar mer väsentliga saker pojkar ;). Som Arc vs O2X :D.

17. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

För mig är det så enkelt att Sony Ericsson inte längre har mitt förtroende, oavsett vad de lägger på bordet i nuläget. De får gärna motbevisa mig och göra världens dundersuccé med Arc (uppdateringsmässigt sett) - i sådana fall skulle jag faktiskt kunna överväga att överväga en Sony Ericsson-telefon i framtiden.

Deras totalmiss med X10-serien väger alltså (i nuläget) tyngre än vilka specifikationer som helst, då jag anser att dom skitit på de konsumenter som faktiskt gett dom sitt förtroende. Jag kommer dock att hålla tummarna för dom som väljer att köpa Arc, och hoppas på att SE inte "screws them over" this time around. :-)

Alto gillar detta.
  18. nielsenj

nielsenj Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

" Den informationen som jag kan ge är att den ej är skickad ännu. Av vilken anledning kan jag ej ge " fick jag till svar av tele2

19. Hellplant

Hellplant Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har väntat otåligt på denna telefonen och har följt datumen för beräknad leverans på komplett och i stort sett alla andra sidor :) och jag undrar om det bara är jag som märkt att antalet enheter som ska komma in till komplett minskar hela tiden, när jag tittade första gången så var det 129 st, för några timmar sedan så stod det 127 st och nu är det nere på 125 st.
    Är det någon som har bra koll på butikers förväntade leveranser?
    Har de fått preliminära besked från LG tidigare eller är det kvalificerade gissningar?

20. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Det finns två huvudskolor i hur trollen ska behandlas; Antingen bör de ignoreras eller pekas ut. Jag personligen föredrar att "inte mata dem", men min poäng här är att jag absolut har förståelse för trollpekande i ett sådant här läge när trollet uppenbarligen lyckats lura människor. Men visst har du en poäng i att folk kan lära sig källkritik på det svåra sättet också.