Troll är internetanvändare som tycks leva av uppmärksamhet (och är villiga att snacka skit, provocera, och tramsa för att få uppmärksamhet), därav uttrycket "mata". Ger man dem uppmärksamhet så fortsätter de sina härjningar, och om man ignorerar dem så försvinner de ("svälter ihjäl").
Men enligt en del gamla sagor så spricker trollen när de utsätts för solsken, och där finns visst stöd att finna för trollpekarskolan... Om man så att säga "drar ut trollen i ljuset" så dör de, och den här metoden kan ju eventuellt tänkas ta kol på dem snabbare än ihjälsvältningen. Men samtidigt riskerar man ju att mata dem, och troll som är immuna mot solsken växer sig bara starkare av metoden. Men i samtidigt så kan ju någon naiv åskådare räddas i processen.
För att hålla tråden OnT så påpekar jag även att jag har bokat O2X på TPH, och efter att ha sett SVT:s program "Säljsekten" så har jag fått lite dåligt samvete för att jag stödjer ett sådant skitföretag. Samtidigt är jag för snål för att bränna bokningsavgiften, och jag upplever det hela som väldigt skämmigt.
Hoppas verkligen att mobilen är värd skammen

Click to expand...