Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Mjae... Jag har ju använt DLR i över 10 år nu, även om jag är nyreggad på just det här forumet. Vi får se :)

Men vad har du för byxor egentligen? Tjejbyxor? I så fall borde en matchande handväska lösa platsbristen ;)
    Mer på allvar så kan jag relatera på det viset att innan det fanns acceptabel MP3-spelare i mobiltelefonerna så tvingades jag ofta att välja skjorta med framfickor trots att jag var på T-shirthumör, bara för att kunna packa med mig allt jag tyckte mig behöva i vardagen.

2. nikjensie

nikjensie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Oj, ärligt? Skriver du på iPad:en eller? Knappt läsbart ju...
    Googla lite på Android systemet eller hitta en FAQ då denna tråd är dedikerad till releasen för LGs nya telle, inte generella Android-frågor...

//Nik

Zucherro gillar detta.
  3. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

HAHAHAHHAH FY FAAN VA NAJS!

jag har varit lite tveksam i det här med sämre kamera och mindre ram, men ditt inlägg i denna tråd och den personen som jämförde ram i o2x med ram i ps3/xbox har suddat bort alla tvivel från min hjärna. detta är telefonen för mig.

btw så tänkte jag skriva. jag tycker om att fota, tror jag klämde 1000 foton på 2.5 veckor när min SE c902 cybershot var ny, dock så äger jag ingen kamera förutom den i mobilen.... men med tanke på att jag var nöjd med 5mpix kameran i min c902 lär jag väl knappast bli missnöjd med kameran i o2x :)

4. nikjensie

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Hmmmm.... läser det som skrivs, som by the way är "hearsay", det vill säga han som skriver tolkar det som hans mer kunniga kollega säger... och jag vill bara lämna en brasklapp för att dom eventuellt menar icke-LG specifika teman, i.e. det går att ladda ner ADW Launcher, Launcher Pro, Open Home o.s.v. från market för att skapa egna teman... ungefär som att svenskt tangentbord går att ladda ner från Market...

//Nik

5. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Det blir min första ja. Har en ouppackad HTC Tattoo hemma på landet, men som sagt, oanvänd. Dock känner jag mig mer än familjär vid användandet och har titt som tätt pillat på en hel del Androider.

Vad tänkte du på :)?

6. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Tjejbyxor? Nästan, men snarare snyggt åtsittande modebyxor ;). Baggyjeans eller vanliga slafshafsigt ihopsydda byxor slutade jag med i mellanstadiet :).

Nu sitter väl inte jeansen alltför tajt, men jag gillar inte att ha för mycket saker i fickorna. Det är fult samt väldigt obekvämt när man sitter ned. Men men, my opinion.

7. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Bildkvaliteten en kamera kan prestera avgörs i princip av bildsensorns storlek, optikens kvalitet, yttermåttsbegränsningarna hos apparaten, och mjukvaran för bildbehandling.

Mobiltillverkare använder i princip alltid Fisher-Price-optik av särskilt värdelös sort, och mig veterligen aldrig några dedikerade och välkalibrerade processorer för bildbehandling. Och även om så inte skulle vara fallet så måste storleken på sensorn krympas om avståndet mellan sensor och lins ska krympas (mobiltelefoner är tunna). Eller tvärtom; En kamera medger alltid mer utrymme än en mobiltelefon, och det är därför de billigaste skräpkamerorna alltid kan ta bättre bilder än de allra dyraste kameramobilerna.

Visserligen är den viktigaste egenskapen hos alla fotograferingsverktyg att de lockar till användning, men jag tycker ändå att det är viktigt för alla att veta att fysikens lagar är mer avgörande än marknadsföringsnissarnas propaganda när det kommer till kameror... Det finns helt enkelt inga bra kameror i mobiltelefoner, och det kommer heller inte att finnas det inom överskådlig framtid.

Så gillar du att fotografera så tycker jag verkligen att du ska köpa en kamera!

lagge92 gillar detta.
  8. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Ah. Jag är mer inne på "vanliga" (vad nu modellerna heter) Lee eller Levis till vardags, och två- eller tredelad kostym i andra lägen... Och då jäklar kommer man ju upp i 8-9 fickor alldeles utan jacka :)

9. nikjensie

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Då vill jag bara komma med lite input från egen erfaremhet...
    Har haft HTC Hero, Acer Liquid, Google Nexus One och just nu Desire HD... och innan dess en skrälldus Windows mobiler... och att äntligen få en mobil som jag hoppas elimierar lag, vilket kan låta mindre vitalt, men som blir ett irritationsmoment efter ett tag, ser jag VERKLIGEN fram emot...
    Jag tror inte att du kommer att uppleva Arc:en som lag-lös, men jag skall låta det vara osagt. Oavsett vilken du väljer så hoppas jag att du blir nöjd men jag personligen hoppas att dual-core kommer att förbättra mer än bara spel-fronten, då jag inte spelar så mycket, utan framför allt att systemet flyter på bättre än vad det gör idag, vilket i och för sig redan är förbaskat bra :)

//Nik

10. wohlin

wohlin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Frågan om telefonen kmr vara brandad från 3 känns mer som en sanning, då jag kollade på 3Provkör, då dom testar arc:en, och den är brandad, inte utanpå, men lite smågrejer i telen.. lite synd, men som folk säger kan man ju roota osv..

http://www.youtube.com/watch?v=P4xU1XwXWVs

inte säkert O2X kmr vara de, men ändå! :/

11. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Bara ett litet inlägg om kameror

Sure mobilkameror är inte bra
    Men du använder dom tex när du är på krogen
    Ute med vänner på småsaker osv där det inte passar att släpa med sig en kamera utan man bara spontanfar
    Därför prioriterar iaf jag en bättre mobilkamera än en värdelös

Även om inget kommer knäcka DSLR kameran så är den inte med ofta

12. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Sant så sant! Kostym gillar vi, oändliga fickmöjligheter :). Vintern är också bra, snö = jacka = fler fickor ;).

Får man fråga vilken mobil du äger idag och om du är en av de som kommer införskaffa O2X?

Ah, tackar för reflektionerna, uppskattas alltid! Det kanske ligger något i det du säger, jag upplevde faktiskt lite mindre irriterande lagg på min mors Desire HD. Men samtidigt som Arc:en kanske inte kommer upplevas som "lagglös", finns det samtidigt ingenting som tyder på att O2X inte heller kommer upplevas som lagglös!?

13. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Fast min poäng är ju att kvalitetsskillnaden är såpass stor så att det är värt att "släpa" med sig ett dedikerat verktyg. Och till krogen så handlar ju då släpandet om att ha en kompaktkamera i fickan.

Jag menar, jämför med pennor... Om du bara ska spontanskriva lite oplanerat så kan du ju använda en nyckelring för att rista på papperet, men inte fasen skulle du välja nyckelring utefter hur väl den kan rista i papper?

14. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

hehe har varit nära på att göra det flera gånger, men jag är student och har inte så mkt pengar över så det får nog skutas upp ett tag XD, men tack ändå

aaah, smart att kolla på arc videon! detta fick mig att kolla igen på optimus 2x videon och hon bläddrar lite bland homescreenarna och man ser inte någon bloatware från 3 i videon.

på arc videon så har internet genvägen en 3 logga, på o2x videon har den inte det

3provkör O2x:
    http://www.youtube.com/watch?v=NoFQ6KdzJiU

15. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Idag använder jag en "Nokia 2330 Classic" (det är fruktansvärt!!), och den kostade 300:- ny. Jag köpte den när jag lämnade in min HTC Legend på reparation eftersom jag antog att de skulle ta fasligt lång tid på sig att reparera min telefon. De tog fyra veckor på sig, och då hävde jag köpet. De pengarna ska jag nu använda till en O2X :)

16. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Haha, jag sitter på en Nokia 1661, 400:-, värstingmodellen :). Tog sönder lite mobiler i somras och tänkte endast ha den temporärt. Dagar blev till veckor and so on.

Från det ena till det andra. Du som verkar ha koll på kameror. Vilken är den idag mest slimmade och tunnaste kompaktkamera there is? Som såklart fortfarande skall kunna leverera någon form av kvalitet. Inte någon "Mustek" eller liknande med andra ord ;).

17. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Som bildkvalitetsfascist så vägrar jag av princip att rekommendera kameror som inte kan fota i råformat, och då är svaret busenkelt. Den mest slimmade kvalitetskameran är Ricoh GRD2, men den något lite fetare Ricoh GRD3 är bättre på alla andra sätt.

18. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Jag förstår! Jag själv har tillgång till en Sony NEX-5 när det väl ska fotas för fulla muggar. Men om du nu går ifrån din princip med råformat och din befattning som bildkvalitetsfascist, vilken skulle det då falla på? Äger idag en Casio Exilim S12, hyfsat kompakt, men måste finnas ännu slimmare modeller. Vill för övrigt inte lägga samma pris som mobilen på en mindre kamera :).

Sony har vad jag vet släppt en hel del slimmat?

19. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Nu måste jag söka mig till sängen men en tanke slog mig precis...

Idag finns det massvis av emulatorer på Market som emulerar alltifrån NES-spel, till N64- och PSX-spel. Jag har även noterat att det är möjligt att koppla in bluetoothkontroller, samt även sin Wiimote med hjälpappar.

Min följdfråga blir då om det är möjligt, om någon av dessa emulatorer stödjer någon form av multiplayer. Kan man exempelvis koppla upp två BT-kontroller mot mobilen (eller två Wiimotes) och exempelvis spela gamla hederliga "TMNT (Teenage Mutant Ninja Turtles)" tillsammans med en vän via mobilen? Och således spegla upp allt på TVn via HDMI-uttaget? Detta vore en riktig Killer Queen :).

20. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Jag har ingen stenkoll på "JPEG-kameror", men i låg- och mellanskiktet så brukar i princip alla kameror ha ungefär samma bildpotential. De har bara lite olika design, materialval, och interface. Ska du välja en sådan kamera så handlar det i princip bara om smakparametrar. På dem av Sonys slimmade modeller som jag pillat så har huvudproblemet varit ett obehagligt touchinterface med läbbiga menyer, och jag vill ha riktiga knappar på kameror. Men huvudsaken är ju att du trivs med designen, och vilken du än väljer så kommer den att spöa mobilkameraarsel.