Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. noidroi

noidroi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag ringde tidigare till 3 Danmark, de sa att de inte fått in den än, och att hela norden hade försenade leveranser o_O Men jag har (som du, antar jag) läst på xda-developers att danskar har fått leveransbesked från 3 Danmark.

2. Sir Anselm

Sir Anselm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jaså? Finns att beställa såvitt jag kan se, dock har den halkat ner någon rad i mobillistan...

3. wohlin

wohlin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ok! Då har jag fattat fel, så har folk ja känner gjort :/ Min chef (farbror) , har gjort så på vissa fakturor han fått och de går..
    Aja ;P

4. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Jag ringde tidigare till 3 Danmark, de sa att de inte fått in den än, och att hela norden hade försenade leveranser o_O Men jag har (som du, antar jag) läst på xda-developers att danskar har fått leveransbesked från 3 Danmark.

Jag läste det också på XDA. Det var en dansk som fått sin mobil och en annan som var skickad och påväg. Knepigt? Men försäljare har ju visat flera gånger förut att dom inte hör hemma inom yrket. :)

Det är så jag fattade det som när jag läste på deras hemsida iaf. :)

http://www.konsumentverket.se/Svar-...nd-fragor-och-svar/Betalningsvillkor-faktura/

Last edited: 8 mar 2011
  5. wohlin

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Exakt, dom kan ge dig 10 dagar, och om du betalar då inom 10 dagar, har du godkänt villkoren och kan aldrig efter ändra de. Men säger du till innan första fakturan är betald, om du aldrig haft dom förut, kan man kräva 30 dagar tex..

Men vafan, tar ja me faktura så ser jag till att de är max 10-15 dagar till löning så för mig händer de aldrig iaf :P

De där me fakturaavgift, ifrågasatte apoteket när jag tog faktura där en gång, att jag vägrar fakturaavgift (Inte för att vara snål,utan bara för att se va dom skulle säga) Och fan va tjuriga dom blev hahaha!

6. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

whoa, vilken epic idé

det borde absolut gå att spegla emulatorerna på stora TVn, men frågan är om det går att koppla in fler än en BT handkontroll, om det går så är det AWESOME och då kan arc dra åt helv-te :D:D

7. binary

binary Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    Telefon 2:
    iPhone 6
    mail från tele2

Idag fick jag följande info från tele2:

"Vi måste tyvärr meddela dig om att telefonen LG P990 OPTIMUS 2X DARK BROWN som du har beställt via Tele2/Comviq har blivit leveransförsenad. Enligt tillverkaren så beräknas mobiltelefonen levereras till oss under vecka 11. Så fort vi får in den i lager så skickar vi den vidare till dig.

Vi hoppas att denna försening inte har ställt till med några problem för dig."

Nja denna försening har ställt till med många problem.
    Dålig humör = dålig prestation på jobbet --> detta påverkar min chef som blir också på dålig humör och glömmer köpa blommor till hans sambo som fyller år. Hans sambo blir förbannad och gör slut med honom...
    Dålig humör= Ingen morgon sex med min brud --> Hon blir missnöjd och presterar sämre på hennes jobb. Hennes dålig prestation på jobbet påverkar negativt hennes chef och andra arbetskamrater... osv

Som ni ser det är "chain reaction" som påverkar väldigt många :teeth:

Hampa_D gillar detta.
  8. hadwer

hadwer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du accepterar köpvillkoren, vilket du alltid måste göra vid köp på nätet (även detta lagreglerat), har du ingått ett nytt avtal. Om det i det avtalet står nya villkor, i jämförelse från förra gången, är de nya det som gäller.

Avtalslagen är dispositiv = förhandlingsbar. Däremot får inte avtalsvillkoren vara oskäliga eller ge sämre villkor i annan tvingande lagstiftning (ex konsumentköplagen). Skulle de vara det kan de jämkas med hjälp av §36 avtalslagen.

Huruvida företaget går ifrån sina egna avtalsvillkor får anses tillhöra kategorin god kundvård snarare än en juridisk fråga.

Ett tips! I fall ett företag inte sänder med information om ångerrätt vid leveransen så har man 1 års ångerrätt eller tills företaget skickat ut informationen om ångerrätt.

9. vargen

vargen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

ta en titt på Samsung WB2000, den har RAW, full HD och kan filma i slow motion. Den är dessutom pytteliten och skitbillig^^

10. wohlin

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ok låter bra de där :)

Kom på nu i efterhand i de jag skrev, va ju egentligen inte om Internethandel, då de blir en helt annan sak, klantigt av mig ;P

11. Zucherro

Zucherro Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

nä nu får det räcka..jag ringde till onoff..blev lovad leverans den här veckan..men nu säger de att då får in optimus2x den 11 april..går och tar tillbaka mian pengar..fy fan behandlar man så sina konsumenter från LG-s sidag ? tyvär blir det en SGS2 för min del..så arg man kan bli

12. exnm

exnm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag går också lite i dem tankarna, börjar bli lite löjligt när det skjuts upp 1 vecka hela tiden nu. Men sen måste man tänka på att det inte är en omöjlighet att det blir en liknande cirkus med SGS2...

13. vargen

vargen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag tror fortf. att det här är USA's fel... dom skulle inte alls få telefonen än på ett tag men eftersom T-mobile tog in den om dom får branda om den och kalla den G2X (ska även stå på utsidan av telefonen) så känns det som att dom drog in en massa O2X från EU och skickade dom för ombrandning.

OBS, endast mina egna funderingar, finns ingen källa annat än min egen fantasi :)

14. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

SGS2:an känns för stor för fickan...

15. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

16. vargen

vargen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Fast Samsung har satt 17 Maj som säljstart, lite skillnad på LG's "Q1" som blev "end of Q1" som nu snart kommer bli "April" om det fortsätter så här :P

Jag tror ändå jag håller kvar vid LG'n.. SGS2 har en del fina saker som sin egen music store osv men alla böcker och tidningar osv är på engelska och ska man snacka bloatware så är den ju KNÖKFULL med deras egna hubbar och säkerhetsskit som ingen vanlig dödlig användare vill ha.

Fast det är klart, om jag kände någon som skulle till usa så hade jag nog bett dom plocka upp en Atrix nu när det visar sig att du inte alls behöver deras docka för att använda den som en dator :)

17. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

är det någon som kan slänga in en länk som visar hur man väcker 2x'an? har kollat på ett gäng videos nu och alla visar bara telefonen igång

Last edited: 8 mar 2011
  18. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

du trycker på on/off knappen högst upp till höger

19. wohlin

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

20. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

videon så startar han bara upp telefonen, varför jag frågar är för att Hund hintade om att jag har missat hur man väcker telefonen eftersom jag ställde frågan om det går att väcka den på något annat sätt än med on/off knappen. som te.x desire där det går att lägga in så man väcker den med trackpad