Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. lars_

lars_ Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

De verkar minst sagt snurriga på det stället:

2. exnm

exnm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vad kan vi samla det till nu då? 4 olika svar från Elgiganten, bara idag?

3. ElecTriX

ElecTriX Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    En hög med idioter, de ska inte svara om de inte är säkra. Bra struktur på deras kundtjänst när det gäller såna här frågor tydligen.. :money:

4. bizzoto

bizzoto Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skrev till Elgiganten idag. Vem ska man lita på???

Hej jag undrar om ni har fått in LG Optimus X2? När kommer den in på lager, och hur lång tid tar leveransen? Om man skulle beställa den idag,så ungefär när skulle man få den??

Hej,

tack för ditt mail.

Den finns att beställa genom vår hemsida.

Beställer ni den idag så kan ni räkna med att ha den till efter helgen.

Med vänlig hälsning / Best regards
    Robin R

Kundcenter

5. ElecTriX

ElecTriX Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Kan inte nån SNÄLLA kopiera alla citat från dem och skicka till deras kundtjänst och fråga "Så... Vem av er har rätt?"

6. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

här är sammanställning från idag:

EDIT någon annan får mejla Elgiganten, jag måste kila

7. Phjodor

Phjodor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Fick precis detta från Dustin:

8. swefse

swefse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag hoppas verkligen att de kommer med i det första utskicket i Sverige, så att inte vi som beställt därifrån, trots att vi var bland de första i landet som visade intresse, måste försöka tränga oss före massa kunder som på senare tid fått upp ögonen för frälsningen som O2X innebär, i en vanlig butik, för att vi öht ska få en innan april månad.

9. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Och du tror de vet vad för datum som är rätt? Neeh, det bästa är att tänka på något annat så länge och vips så har man mobilen i handen :-)

10. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Jag måste säga att jag inte förstår storleksdiskussionen riktigt. Visst att vissa har bebishänder, tjockleken kan få fickor att puta fult, och storlekens förhållande till vikten är ganska avgörande för hur välbyggd telefonen känns.

Men bredden och höjden? För snubbar med normalstora händer?

Jag kan bara se två smärtgränser... eller kanske milstolpar. Det är juste att ha en telefon som är max 50x100 mm, eller vad som nu är max för att kunna knöka ner telefonen i jeansens myntficka, vilket ju är det överlägset bästa förvaringsstället för en mobiltelefon på en normalklädd snubbe (brudar gills inte i diskussionen eftersom de har handväskor och kan släpa med sig vilken telefon som helst). Men den myntfickegränsen passeras ju utan vidare av alla smartphones.

Den andra smärtgränsen ("den övre") som jag kan se är när telefonen inte smidigt går att förvara i en vanlig jeansframficka eller i en skjortas bröstficka. Och så länge telefonen är hyfsat tunn så märks knappast en bred och hög telefon mer än en något mindre bred och hög. Särskilt inte utifrån.
    Jag roade mig med att mäta storleken på framfickorna hos några vanliga typer av herrjeans, samt ett par kockbrallor av märket "Fristads".

Först ut är "Cherokee", vilket är Storbritanniens överlägset mest vanliga jeansmärke. Framfickorna är rektangulära och mäter 260x190 mm.

Nästa par är vanliga "Lee". Fickorna är strutade, 240 mm djupa, och huvuddelen av dem är 180 mm breda. Fickorna är 100 mm breda på det smalaste stället i botten.

Nästa par är också Lee, men av annan årgång. Fickorna är lika stora som på det andra paret, och det är rimligt att anta att Lee alltid kör med samma framfickor.

Fjärde paret är "Crocker", och fickorna är strutiga på samma vis som Lee-jeansens. De är 220 mm djupa, och har en bredd på 160 mm och de smalnar av till 110 mm mot fickans botten.

Femte paret är vanliga småbögiga designjeans av okänt märke. De lägger sig stiligt runt pungen när man bär dem, men fickorna är ändå av vanlig struttyp. 250 mm djupa, och mellan 170 och 80 mm breda.

Kockbrallornas fickor är rektangulära och mäter 300x170 mm.

Skjortfickor, kavajfickor, och jackfickor är vanligtvis minst lika rymliga som framfickor på brallor. Jag orkar inte kolla upp de femtioelva olika typerna av byxor som ligger i källaren och väntar på varmare väder, men utifrån de 6 översta byxparen i min tvätthög så är det tydligt att både O2X och SGS2 är väldigt långt ifrån framfickors bekvämlighetsgräns.

Så, what gives? Vad baseras egentligen storleksoron på? Varför bryr sig folk utan bebishänder om några millimeter hit eller dit?

moparlinke gillar detta.
  11. wohlin

wohlin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Bra sagt! Gärna att de lilla kan avgöra om man ska välja just den mobilen!
    Drick mjölk så kanske ni växer lite.. :D

12. Merlininsider

Merlininsider Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Jag håller med dig, men det finns dock en sak som verkligen gör att storleken på telefonen (i synnerhet längden) har betydelse, och det är ifall du har den i din trånga jeansficka och se'n sätter dig på huk (vare sig det är för att plocka upp nå't på marken, hälsa på en hund eller bara vila benen lite). Sätter man sig på huk och har en för lång telefon, känns det nästan som om den ska "brytas av"...

Nu verkar det i och för sig inte som om det kommer hindra mig, eftersom jag som sagt främst tittar på SGS II som med någon millimeters mariginal är längre än så gott som allting på marknaden. Men vafan, lite smällar får man väl ta om man vill ha det bästa på marknaden.

Last edited: 9 mar 2011
  13. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Jag förstår... Mina prylar i fickorna brukar vara av hög kvalitet (kameror med magnesiumchassi, stålpennor etc), och alla mina jeans är ordentligt slitna så när jag böjer mig ner på sådana där vis så upplever jag nog mer oro för byxornas skick och kvalitet. Brallorna knakar mer än prylarna s.a.s. :)

14. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Detta som Dustin skrev:
    Låter ju inte så sannolikt...skulle de få in "några" denna vecka..? Vad är några? Jag ligger som nummer 3 i deras bokningslista...så då ska jag räkna med leverans denna vecka? Yeah right. :P

15. Flightcrank

Flightcrank Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Till folket som väntar:
    Vad får er att välja OX2 framför Nexus S? Klämde på båda idag på TPH, byggkvalitén på OX2 känns mycket bättre, mer än så är det svårt att testa med dummies :)

16. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

Haha klockrent, nu är det ju iof för min del att mina småbögiga designer jeans har hamnat på hyllan till fördel för mer bekväma jeans, dickies och ben davies chinos eller va fan det nu heter. så plats har jag utan att paltorna är som vi sa när jag var ung "baggy":)
    så telefonen får väl i princip vara hur stor som helst bara jag tycker den är bekväm att hålla och tala i

Last edited: 9 mar 2011
  17. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

"Några" är minst tre.

18. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

• Dual core Tegra 2
    • HDMI-kontakt
    • IPS-panel
    • 1080p-inspelning
    • "Tap controls"

19. Merlininsider

Merlininsider Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    När jag säger att det känns som att jag ska bryta telefonen, är det kanske inte riktigt sant, eftersom jag har en N900 som är hela 18mm tjock, men viss fan är den ivägen när man sätter sig på huk för att ta av hunden kopplet. Att lägga till en hel centimeter på längden och nästan en på bredden kommer nog märkas rätt rejält, trots att det blir halva tjockleken och 65% av vikten... :)

20. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Visst tänker jag riktigt? Alla brallor avsedda för män rymmer i praktiken hur breda och höga telefoner som helst? Möjligtvis då att tighta brallor trycker telefonen mot låret, men fickorna är aldrig för små?