Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. Merlininsider

Merlininsider Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Nej, för små är de inte... Möjligen sitter de för högt upp, för det kan vara ett helvete att få in och ur telefonen ur fickan när man sitter på bussen..

2. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Jag är med på att tjocklek kan störa plenty. Den grövsta telefonen jag ägt i modern tid är Nokia N82, som är 50,2 × 112 × 17,3 mm. Alltså nästan lika tjock som din.
    Och jag minns endast tjockleken som störande... Både i brallorna och när man lekte med den.

3. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Hmm... Jag tror att jag reflexmässigt reser mig en smula när jag ska gräva fram något ur fickorna, alldeles oavsett om det behövs eller inte. Eventuellt är reflexen undermedvetet utvecklad av allmän rädsla för att upplevas som offentlighetsonanist.

4. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Gerra: Du missar det viktigaste - om folk tycker det är jobbigt med för stora telefoner så tycker det att det är jobbigt med för stora telefoner. Det går inte att resonera bort, eller argumentera mot. :)
    Nu var det länge sen jag accepterade att O2X är en stor telefon, den är ju en av de största Android-telefonerna. Den är t.ex 3.2 mm bredare och 4.9 mm högre än Desire (som jag tycker är stor, jag har en Hero).

För min del handlar det främst om hur det känns i ljumsken när man böjer sig eller hukar sig eller (oftast) sätter sig med en telefon i fickan. Jag är inte orolig att telefonen ska gå sönder, men det känns bara inte skönt.

För din del är jag orolig för vad dina stålpennor kan göra för skada om du sätter dig i en soffa... ;)

5. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Jag förstår vad du menar. För mig personligen är det dock som så att det faktiskt kvittar om jag köper mig en O2X eller en SGS2. SGS2 är i mitt tyckte bra mycket mer intressant. Med detta sagt och med ditt synsätt i frågan bör jag ju således vänta på denna telefon. Men då går vi tillbaka till det jag sa från början, vilken telefon jag köper kvittar och O2X skulle mer än väl duga för mina ändamål.

Men (det är många men nu) när telefonen nu gång på gång blir försenad och avståndet till releasen av SGS2 minskar, då börjar i alla fall jag att tänka om. Det är nu jag vill ha en mobil, det är nu jag vill köpa. LG:s mobil kommer inte ut och blir försenad. "Hmmm, nu är det bara en månad kvar till SGS2, ska jag vänta, är egenskaperna hos SGS2 värda att vänta på i 30 dagar till"? Är svaret ja, då väntar jag, är svaret nej, då köper jag det som idag finns tillgängligt.

Så ja, självfallet skall man vänta på SGS2 om man nu vill ha den, men om nu valet faktiskt inte spelar någon större roll, då blir det ganska lätt att man hoppar på det första tåget, så länge "allt annat ljust i framtiden" inte börjar komma inom räckhåll.

Över gillar detta.
  6. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

jag håller helt klart med dig. nu är det bara för LG att fixa fram telefonen eller GTFO, trodde i och med 2x släppet Lg skulle få sig en uppsving på mobilmarknaden men icke

7. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Jag vet att jag dragit upp iPhone en gång tidigare *gömmer mig bland kuddarna* men måste faktiskt göra det ytterligare en gång.

Jag blev precis familjär med jailbreaking. Har såklart vetat att det alltid funnits men inte riktigt förstått vilka möjligheter man öppnar upp. Satt bland annat och funderade på att köpa en surfplatta inom en snar framtid. En av de första samt kanske också den mest meningslösa tanken som slog mig var; "Fan, jag måste ju ha en Androidplatta, måste ju kunna spela SNES-spel med en vän med hjälp av två inkopplade Wiimotes, fatta coolt, sånt går ju inte på en inlåst iPad, moahahaha".

Nu när jag då började forska i ämnet så har jag ju såklart upptäckt ett och annat. Att spela multiplayer i ett SNES-spel med hjälp av två Wiimotes har varit möjligt att genomföras på iPhone och iPod Touch en braaa bit tillbaka (jailbreak).

Helt plötsligt blev detta inte någon cool ensamrätt på Androidenheterna. När jag sedan upptäckte att man kan putta bort det appcentriska UI:t och istället kötta in en launcher med aktiva startskärmar och widgets precis som på en Android blev jag verkligen förvånad.

För en stund kändes det som att jag tittat på fel plattform samt helt och hållet gett iPhonen för mycket skit genom åren. Jag menar, batteritider som alltid är en flaskhals, där ligger Apple för jämnan långt fram. En iPhone klarar sig generellt bra mycket längre än en avancerad Android med likvärdig användning, fan, är det en jailbreakad iPhone jag ska ha?

Usch, sudda ut dessa tankar, bort, bort.

Dåså, back to normal, var finns SE Arc dummies att klämma på förutom i Täby :)?

8. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Du underskattar min argumentationsförmåga :)
    När storleken diskuteras på det viset som vi har gjort i den här tråden så pratar vi om absoluta mått, men det du lyfter handlar om mer än så. Nämligen smak och mer flummiga känslor... En telefon som Arc eller Nexus S kan ju upplevas som tunnare och mysigare än en platt telefon med samma yttermått, och en vit telefon kan kännas lättare än en svart, osv. T.ex. fickor påverkas inte av sådant.

Och vi bör undvika sådana diskussioner om vi inte vill upplevas som efterblivna och galna sektmedlemmar. Kolla bara på påståenden och diskussioner kring Apples Macbook Air som sägs vara världens tunnaste laptop trots att den bara är ovanligt tunn ute i kanten (eller onödigt bred om man ser det från ett ingenjörsperspektiv).

Om man inte aktar sig så kan man få för sig att objektivt mätbara grejer avgörs av känslan i magen och av ens religiösa övertygelse, och jag tror varken du eller jag vill börja påstå vansinnigt trams i samma stil som Apple-användare regelmässigt gör... Säg dessa fraser högt själv får du se:

"Optimus 2X är den första telefonen i världen som har touchscreen"

"7000 kronor är mindre än 5000 kronor"

"Ingen behöver en telefon som kan hantera random populärt format typ MP3, eftersom det någon gång i framtiden kommer att komma ett bättre format som kommer att konkurrera ut det som är vanligast idag"

Visst känns det fel? Om någon hade hört dig så hade de helt säkert blivit övertygade om att du snabbt borde omyndigförklaras?

Att blanda propaganda, smak, och objektivt mätbara grejer är en snöboll vi inte vill sätta i rullning. De övertygade Apple-användarna upplever inget märkligt i att säga den här typen av dumheter, och jag är övertygad om att de någon gång började småkrångla lite grann på det där viset, och utan att själva märka vad som hände med dem så sitter de nu idag och inbillar sig att känslan i magen är mer avgörande för hur verkligheten verkligen är än vad t.ex. synintryck och sådant är.

Soffa? Jag känner mest oro för pungen när jag sätter mig ner i tighta brallor :(

Hampa_D gillar detta.
  9. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Gjort lite research och ni som är intresserade av att pilla på både en Arc och en O2X och bor i Sthlm så kommer här lite goda nyheter:

Dummies av dessa telefoner finns i länets samtliga TM-butiker.

Last edited: 9 mar 2011
  10. TommyTS

TommyTS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Jag var och kände på O2X och Arc idag i Falun :)

11. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Mjo... Jag upplever missandet av eget lanseringsdatum och dålig kommunikation därikring oroväckande för att det indikerar att LG kanske är samma typ av skitföretag som HTC är... Förutom seghet kring lanseringen så har det nu gått fem dagar sedan både jag och Bernard mailade frågor om glaset i O2X, och åtminstone jag har ännu inte fått något svar tillbaka än.

Fast å andra sidan så räckte det med några sura inlägg på Facebook för att LG Electronics Nordic skulle ge nya riktiga datum (att kanske missa), en rimlig ursäkt till förseningen av O2X, och de släppte ganska omgående den svenska manualen när den efterfrågades.

Vis av att ha ägt en HTC Legend så vet jag att HTC skiter fullständigt i att hålla kunderna uppdaterade om någonting alls, och de bryr sig inte mycket om redan existerande kunder. Jag vill helst undvika att handla telefon från den sortens företag igen.

12. linus007

linus007 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

är det bara jag som inte kan läsa manualen??? typ står fett med konstigt typ

13. pethey

pethey Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Köpte du möjligtvis ditt kort utomlands, eller finns lexarkortet tillgängligt i Sverige? Hittar det nämligen inte via varken runner eller jakt.

14. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Du kanske har råkat bläddra fram till norska, danska, eller finska delen av manualen? ;)

Här funkar den iaf utmärkt i Adobe Reader 9.4.2.

15. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

KÖpte från webhallen
    Men är brist på dom så det var slutsålt från webhallen på ett tag iaf sa dom

pethey gillar detta.
  16. linus007

linus007 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

nej råkade använda mig av word xD

men känner igen hysterin om leveransdatum från förra veckan. Undrar om detta kommer upprepas ytterliggare några veckor...

17. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Hade jag tänkt på det hade du kunnat överta min beställning som jag avbokade.

18. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Snackar om ett minneskort
    Inte 2X ^^

19. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Inte på jourlivsen vid mig... :P
    Seriöst, jag måste missat vilken butikskedja du syftar på...?

20. markoff

markoff Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Finns på typ alla teknikmagasinet, fråga i kassan, för de sitter inte alltid på väggen.