Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. nikjensie

nikjensie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Finns på Amazon.co.uk för typ £77...

//Nik

EDIT: Amazon kör för övrigt helt motsatt taktik än LG... beställde minnet igår kväll, fick besked att det borde skickas på Fredag... fick idag meddelande att det skickats... där har LG lite att lära..

2. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

lol, mer än bara LG som kan ta lärdom av amazon... XD

3. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Hahaha, missade ju såklart totalt och skriva att det var Teknikmagasinets butiker jag syftade på :).

4. alwaysaround

alwaysaround Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vart köpte du det?

5. koobs

koobs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag med! Onoff hade en i falun, frågade när dom skulle få in den, om ett par veckor svarade hon rätt ointresserad

6. pethey

pethey Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Grymt, beställde precis! Tack för tipset :)

7. TommyTS

TommyTS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Hehe ok.
    Killen i kassan undrade varför jag hade fastnat för O2X, han försökte pracka på mig en Nexus S som enligt honom var precis lika bra som en O2X på alla sätt och vis och dessutom hade en nyare Android version.

Javisst, men jag gillar inte Samsung direkt och planerna på en SGS2 är sedan ett tag tillbaka slopade :D

8. nikjensie

nikjensie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Se typ ett par inlägg ovan... Amazon.co.uk

//Nik

9. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Dudes... En gång i tiden bodde jag i Bojsenburg, och då föll det sig naturligt att gå till OnOff. Jag har uppskattningsvis ställt personalen där 100 frågor, och ungefär hälften av gångerna har de svarat rätt. Tyvärr har samtliga dessa svar varit av typen "Vet inte".

Jag är nästan säker på att OnOff i Falun har någon policy om att uteslutande anställa förståndshandikappade individer, och där bör frågor endast ställas i underhållningssyfte. Den som söker information har bättre chans att lyckas om han/hon håvar i Tisken.

tbear gillar detta.
  10. lagge92

lagge92 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Detta är tyvärr allmänt för Sverige och världen -.-

Det kommer fram extra tydligt med elektronik. Jag var i 6 butiker i stockholm förra veckan, bland annat Expert, OnOff, Kjell och Co, Teknikmagasinet etc. Och jag behövde en DisplayPort kabel. Ingen visste vad det va för något, flera försökte driva med mig och undrade om jag menade VGA, några andra undrade om det hade med Mac att göra och de som inte va arroganta började frenetiskt bläddra i sitt företags produktkatalog. Flera av butikerna hade det men för hutlösa priser (upp mot 500kr) det slutade med att jag köpte en motsvarande för 79 på DustinHomes hemsida.

Det roligaste va på en av butikerna när jag till slut fick "hjälp" av 3 butiksbiträden samtidigt som turades om att fråga frågor med samma kunnighet som en teknofobisk Amish-pensionär.

Visst är det okej att inte kunna allt, men tabbe för personalansvarig som svalt deras kryddade CV och anställt helt fel personer.

11. vargen

vargen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Skulle precis tipsa om detsamma, köpte ett fast konverterade till SEK då min kortutgivare slår på extra för euro/gbp.. blev 753:-(70.34£) allt som allt.

12. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Du har absolut rätt, men kruxet med just OnOff i Falun är att de i ungefär hälften av fallen har svarat fel eller till och med blåljugit.

Fast å andra sidan så gynnas den konsumenttypen som jag tillhör av att handla i just sådana butiker... Alltså den sortens konsumenter som läser på själva, och sedan med lömskt placerad inspelningsutrustning i fickan går till en skitbutik med lögnaktig personal och handlar. Att dokumentera ingångna muntliga avtal ordentligt, eller att bara fånga personalen när de gör bort sig är väldigt viktigt när man vill ha rabatt eller bli behandlad väl när produkter krånglar efter köp.

Jag ser fram emot den dagen då jag förberedd stöter på en av alla jobbiga gatusäljare som påstår sig erbjuda "gratis" telefoner :mad:

Last edited: 9 mar 2011
  13. vargen

vargen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

btw, ingen som åkt över till Danmark än? 3 där verkar ju sälja dom som smör, synd att man bor för långt norrut.

14. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Jag har nu "byggt" en dummy med de exakta måtten, och den får utan problem plats i jeansfickan! Känns lagom stor faktiskt! Hade man fått välja så kanske den kunde vara lite kortare... SGS2 är ju inte mycket större, så den går utan problem ner i fickan den med... :)

15. noidroi

noidroi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

De säljer inte utan abonnemang :cry:

16. Merlininsider

Merlininsider Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Känner igen det där... När jag gick runt lite för nå'ra veckor se'n för att försöka få mig en uppfattning om hur stor SGS II är, försökte försäljaren pracka på mig en HTC Desire HD.. Eller "försäljaren", förresten. Samma sak hände i två helt olika butikskedjor.. :)

17. Merlininsider

Merlininsider Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Jag är som sagt lite latare, så jag nöjde mig med att leka lite med polarens SGS (som är 3mm kortare, 1mm bredare och 1½mm tjockare.. När man stod upp kändes SGS mindre än min N900 i en trång jeansficka (eftersom den är såpass mycket tunnare och lättare). Sittandes på huk kändes de kanska likvärdiga.

Storleken borde inte vara ett problem, med andra ord. Eller snarare, inte mer än det varit de senaste året. ;)

18. Beckim

Beckim Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

Last edited: 10 mar 2011
  19. vargen

vargen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

men dom säljer olåst med kontantkort? som i sverige alltså.

Jo, men det är ju inte säket att 20/20 fått del av den första leveransen, eller ens den andra.. å då kanske inte LG vet när nästa kommer medan dom kan ha gått genom andra importörer/kanaler för att få ut dom leveranserna. Svaret på Facebook var ju ett svar på upprörda ev. kunder som krävde svar, jag tror inte dom är så dum att dom bara hittar på ett datum då.

20. Beckim

Beckim Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Jag hoppas att jag har fel. Hopas att någon börja få den för att köra igång det hela. Men jag är rädd att 20/20 brukar ha rätt. Time will tell.