Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. noidroi

noidroi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nej. För att få köpa telefonen måste man köpa abonnemang (eller redan ha abonnemang hos 3 danmark).

2. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

lev 16-18:e verkar bli mer o mer klart. Kan man ju hoppas. LG's suger på info.

3. bodyshot

bodyshot Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

på prisjakt står det att Ellos har O2X inne.

4. ElecTriX

ElecTriX Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Nope, gul lagerikon med texten "ink" (inkommande).

Edit:
    Håller för övrigt med ang. 16-17 Mars. De flesta har detta datum satt. Håller tummarna nu!

5. bodyshot

bodyshot Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

6. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

7. ElecTriX

ElecTriX Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
  8. Beckim

Beckim Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Det kan vara så men det behöver inte vara sant heller eftersom alla företag kan bara se vad som kommer i lager (just nu) fram till den 18/Mars. De vet inte om den kommer efter den 18 mars men det är bara säkra att den inte kommer förre den 18 mars eftersom den finns inte med i leveranslistan. Jag vet ej vilken datum som är bryttpunkten tills när de kan se vad som kommer i lager efter den 18 mars, men, när de kan se det så kommer de att få veta om de får den då eller inte. Finns inte med då så kan det sjutas upp med 1-2 veckor fram beroende hur långt i tiden de kan se i tiden på kommande leveranser i lagret.

Last edited: 10 mar 2011
  9. Tilde

Tilde Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Dustin säger att de får första batchen imorgon men att jag kanske får min ifrån nästa batch som kommer till dem nästa vecka. Skickade beställning sent, 25e februari till Dustin företag.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

10. Carl

Carl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

ooohhh jag hade velat ha den innan helgen....

11. hadwer

hadwer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Angående leveranser
    Jag har arbetat med import från Asien och då vet man minst 1 månad i förväg vad som ska ske. För en skeppning tar ca 4-5 v från Asien till Sverige. I samband med det så ska dokumenten (fraktsedlar, konossement etc) vara i ordning. Dessutom bör betalningen vara klar, dvs man betalar ju inte kontant när skeppningen är framme.
    Så LG måste ju veta då de är säljare. Att de blivit större efterfrågan i Asien och man tagit leveranser från Europas kvot skulle man vetat för minst 5 veckor sedan då de annars varit på båten till oss. Man vänder inte ett containerfartyg pga några mobiler http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR3K2xiuMsVPc7LN4yqHm4Tobae1XhzrKtk_SowJUZ-djdV1rZt9w
    Så stämmer det har LG mörkat, antagligen för att de är rädda för dåliga skriverier. Om detaljisterna vetat är oklart men de borde veta de också.
    Om det finns en annan förklaring lär vi aldrig få veta tex upptäckt fel i varan/kartongen.

12. nikjensie

nikjensie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Fast... att dom skulle tagit mobiler från Europas "kvot" är ju högst otroligt då den asiatiska versioner skiljer sig betydligt...
    Leveransen kanske redan finns i Sverige men dom kan av någon anledning inte leverera till grossister...

//Nik

Beckim gillar detta.
  13. Gorgeous

Gorgeous Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    364
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
    Har du vart kontakt med dem idag ?

14. Beckim

Beckim Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Tack för en bra förklaring. Jag tror mer att telefonerna inte ens varit i båten. Dåligt av LG måste jag säga....fan ...att det inte finns en annan telefon just nu som jag skulle kunna tänka köpa och shita i LG helt och hållet.:mad::mad:

Last edited: 10 mar 2011
  15. hadwer

hadwer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Man kan tom spåra en container via GPS. Har man rätta serienummer etc så är det bara att gå in på DFDS, Maersk etc och knappa in.
    Om de inte finns i Sverige eller precis skeppats är det tidigast april som gäller.
    Finns de i Sverige är det super mysko att de inte levererar på en gång eller att de säger vad som är på G.
    Detaljisterna borde bli anmälda för sina olika leveransdatum. Har sagts åtskilliga gånger här att de bara är ute efter bokningarna (kanske inte så konstigt) men preliminära lev datum kan ju bara sättas om man vet någonting. Om de inte visste kan de ju inte heller sätta ett datum. Detta är vilseledande reklam och gäller inom hela EU.
    Jag beställde den 22/12 2010 även om jag visste det skulle dröja ett tag. Detta är en beställning på en omsättningsvara och inte ett hus.

16. Virrez

Virrez Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Detta är loggen från min skrivstund med Halebops support. Läs nerifrån och upp

Support:
    Så den frågan får du dessvärre ställa till LG, vad det är som dröjer :)

Support:
    Det har med tillverkaren att göra i detta fall, det är LG som skjuter på leveransdatumet. Du kan läsa mer bl.a. här:

http://www.gforgames.com/gadgets/news-gadgets/lg-optimus-2x-release-date-march-somwhere-europe-5588/

Jag:
    Du vet inte vad det är som gör att den blir så försenad? Får ni någon förklaring från leverantören?

Support:
    Informationen vi fått är de preliminära leveransdatum som är satta.

Jag:
    Jag tolkar dina svar som att ni inte har någon aning om när telefonen kommer. Eftersom att ni "hoppas" på att den kommer i mitten av mars. Vad får ni för information från leverantören?

Support:
    Ett preliminärt leveransdatum kan ändras. Vi måste hela tiden uppdatera detta, och om leverantören/tillverkaren skjuter upp det så måste vi då ändra det preliminära leveransdatumet. Detta beklagar vi givetvis.

Jag:
    Hur kommer det sig att ni sätter preliminära leveransdatum gång på gång som inte stämmer?

Support:
    Vi har dessvärre inget exakt datum på när LG Optimus kommer in i lager ännu, vi hoppas på i mitten av mars.

Support:
    Hej och välkommen till halebops chat. En handläggare har nu öppnat ditt ärende och skriver nu ett svar till dig - var god vänta ...

Jag:
    Hej! När kommer LG optimus 2x?

17. Tilde

Tilde Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Ja, pratade med dem idag.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

18. DroidJunkie

DroidJunkie Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 397

MINA ENHETER

Undrar varför företagen inte sätter "Ej i lager" tills den verkligen finns i lager, och kan skeppas ut? Det är la en stragedi, den som har bäst "preliminärt datum" får flest förhandsbokningar, eller vad tror ni?

19. pethey

pethey Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ja, frågan är ju just den - Håller tidsplanen? :)

Hej!

Det senaste jag hörde från vår leverantör var att leverans var beräknad till dem den 14/3. Det betyder +1 dag till oss. Sen är frågan om den tidsplanen håller?

Jag hoppas att det stämmer för ingen tycker om förseningar. Men hör jag något annat så ändras det på vår hemsida direkt.

Med vänliga hälsningar
    Peder Vinterflod
    CyberPhoto AB
    Besöksadress: Gräddvägen 5 Umeå
    Postadress: Box 1226, 901 22 Umeå
    Telefon: 090 - 200 70 00

Hej,

Citerar LG Electronics Nordic via deras officiella sida på Facebook: "Vi är glada
    över att ni är så förväntansfulla över 2X, men det är inte roligt med förseningar.
    En stor anledning är att lanseringen i Korea har gått över förväntan, vilket lett
    till viss brist på paneler. Den senaste uppgiften är att den första leveransen
    landar i Sverige senare i veckan och skeppas till återförsäljarnas lager. Beroende
    på återförsäljarnas ledtider så beräknas de första exemplaren finnas i butik
    mellan 16-19 mars. Vi ska göra vad vi kan för att hålla er uppdaterade här på
    Facebook framöver."

Finns det möjlighet för er på Cyberphoto att bekräfta ifall ni kommer att ta del
    av "den första leveransen" och därmed kunna leverera era beställningar under nästa
    vecka?

Mvh Peter Hammarberg

20. nikjensie

nikjensie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Fick precis samma svar...

//Nik