Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Nej, men närapå.

2. Leon

Leon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

är en före detta iphone 4 ägare som jag sålde endast efter en månad iphone 4 antenn är verkligen värdelös fick jätte ofta brötna samtal skaffade en x10 efter det aldrig haft problem med nätet så jag rekomenderar verkligen inte iphone 4 ska man skaffa en iphone rekomenderar jag att man avaktar och kollar hur 5an blir

3. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Så, vanilla?

4. R3b0rn

R3b0rn Impartial Droid Moderator

Mottagna gillanden:
    6 733
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    Uhm... Hade du ett "riktigt" microsim eller körde du en "jag kan klippsa mig en egen"?
    För jag har haft 0 problem med antennen men däremot så kör jag med en clearcase på baken...
    Men jag kan inte fatta att du gick från iphone 4 till xperia x10 av alla android telefoner du kan skaffa. Jag fick plågas med mitt val av xperia x10 i 9 facking månader och kommer ALDRIG köpa mig en SonyEricsson igen, ever. Fatta att bli lovad multitouch med en uppdatering som aldrig hände sen bli lovad en android update inom 3 månader som blev nästan ett år senare och till vad... Zzzzzzz 2.1. Sedan fans löftet om fler färger med 2.1 och det infriades... INTE!

Så min besvikelse på den mobilen är uppåt väggarna. Jag skaffade mig ifån 4 och måste säga att jag är sjukt nöjd. Men jag saknar android... Och det har bara gått 3 veckor... :)

En LG låter intressant faktiskt. Skulle lätt kunna tänka mig en sådan om skärmen och touchen är bättre än min nuvarande nalle.

5. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

okej, Kanske man kan acceptera deras skin då

6. R3b0rn

R3b0rn Impartial Droid Moderator

Mottagna gillanden:
    6 733
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    Jag läste någonstans att dom dära benchmarks på denna mobil är gjorda med 2.2 installerat. 2.2 har inte dualcore stöd men 2.3 har. Så om man ska läsa det quadrant scoret rätt så är det enbart på 1 core. Vilket i sig borde stämma då den inte visade dubbelt så bra som en nexus.

Med andra ord så kommer dualcoren till sin fulla rätt med 2.3. Sen är ju frågan om själva programmet "quadrant" kan hantera 2 cores...

Intressant mobil indeed...

7. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Nu har CDON höjt priset. Kolla här.

Antar att det är en hel del som bokat den. Vad tror ni andra? :) Jag lär nog inte gå ur kön nu, det är här telefonen med stort T.

*EDIT*

Den kommer börja säljas i februari!
    Så håll ut killar å tjejer! :D

Last edited: 20 dec 2010
  8. Viggo

Viggo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det var och är rätt onödigt av swedroid.se att skriva i en nyhet att priset är lägre än vad de räknat med.

9. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Fast man visste ju inte vad den hade kostat från början? :) Den kunde ha lika gärna kostat 6k med tanke på vad den har, men visst, jag förstår hur du menar.

10. Symbiandroid

Symbiandroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Mate 20 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Mate 20 Pro
    Telefon 2:
    S9+
    Telefon 3:
    Moto Z2 Force
    Platta:
    Galaxy Tab S4 64GB
    Platta 2:
    iPad Air Pro 9,7 4G 256GB
    Vad kostade den innan ligger på 4999:-????

11. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    När man förbokar något, får man det sedan för det pris som var satt då man bokade?

12. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    3999:-

13. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Ja. Sen vet jag inte om den kostade 3999 med tanke på att så fort jag fick reda på det gick jag in på CDON:s hemsida. Och då kostade den 4999. Men priset lär nog justeras, vet bara inte varför de höjde till 5369 å sen sänkte igen till 4999. o_O Men som sagt, skulle de sänka så ska man få för den pris som de sänker (om man har bokat för 4999 å de sänker till ex. 4799) - inte tvärtom!

14. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jaha, var det en så snabb ökning och sänkning. Då kan jag nog ha blandat ihop priserna med "pris med abonnemang" som var det första jag såg igår, så ta inte mitt 3999 på för stort allvar då ;) Jag hann aldrig se ökningen till 5369, så troligtvis feltänkt av mig då jag fick för mig att 4999 var det nya höjda priset.

Angående förbokning: Man får inte betala mer än det som stod när man bokade (om priset stiger), men kan få betala mindre om priset sjunker, är det korrekt uppfattat?

15. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Hm, knäppt. De hade abb-sidan tillgänglig förut men nu har de inte det. Verkar som de kör endast utan abb. Förut kunde man välja vilken abb + operatör och sedan fick man luren för 3k. Men som sagt, i slutändan kommer man ändå betala 5k så det kvittar liksom. :P

*EDIT*

Så här ser den ut på FB i LG:s officiella FB-sida ur en annan betraktningsvinkel:

Rätt slimm va? :D

16. Urindanger

Urindanger Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Frågan är om man ska köpa en Nexus S tills det kommer en kanon dual-core och sälja Nexus:en när det kommer en dual-core. Vad tycker ni?

17. Leon

Leon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag använde ett orginal micro simkort inget hemmaklipp och använde även apples orginal bumper hela tiden men ja som jag beskrev värdelös antenn tycker jag även det som är skit störigt var när signalen blir svag då bytar den från 3g till 2g nätet när den switchar då avbryts samtalet ibland med riktigt störigt och ja anledningen till att jag valde x10 var för jag ville ha en touch mobil som var billig hittade en helt ny på tradera för 3150kr men ja 2 veckor efter jag hade använt den helt så insåg jag hur laggig den var och ett helt android os efter dom andra telefonerna osv så jag sålde den nu använder jag min trogne se k750i :) tills något nytt spännande kommer ut

18. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag var väldigt aktiv i Nexus S-tråden här i forumet eftersom jag själv var sugen på att skaffa en sånn. Men när jag insåg att det enda Nexus S har att ståta med är 16 GB internt minne så sket jag i den. Dual core och Tegra 2 väger mer i mina ögon än 16 GB internt minne, att telefonen också hade 8 GB internt minne var bara bonus - något jag hela tiden tjatat om här i flera månader efter köp av HTC Desire. Men så har den också plats upp till 32 GB med sd-kort, något Nexus S inte har.

Jag säger bara så här: det är högst troligt att även Optimus 2X kommer få Android 2.3 vid release i februari nästa år (men rent hypotetiskt OM den inte skulle få det så sopar den banan även med Android 2.2), och därefter Honungskakan eftersom Google har bestämt att de kommer satsa på Tegra 2-enheter. Så därför var det skäl nog till att jag skulle överge min HTC Desire och byta upp till till den här LG:n. Men som sagt, du får avgöra själv, jag kan bara framföra mina tankar. Om du föredrar mer internt minne (dvs. 8 GB mer) framför Dual Core å Tegra 2 så är det bara att slå till. Annars bokar du den här LG:n och väntar på februari 2011. :)

19. Urindanger

Urindanger Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det stora problemet med LG Optimus 2X är väl att man inte kommer få ut uppdateringar. Jag tycker att det är synd att dom inte kör pure google 2.3 då hade dom kunnat skicka ut uppdateringar direkt, nu när dom har sitt egna skin över android. Jag måste säga att LG skin är riktigt fult, 2.3 är mycket snyggare. Men i LG Optimus 2X får man ju allt och då menar jag ALLT man vill ha plus lite till. HDMI ut tycker jag är för jäkla coolt i en mobil. Men jag väntar också på LG Optimus 2X eller den första mobilen som kommer Tegra 2 :)

20. krimlann

krimlann Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kommer Optimus 2X att ingå i tres sortiment? Någon som har en aning om när den isåfall skulle dyka upp på tre?