Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

De som har förhandsbokat borde jue få telefonen i före de som köper det i butik <.< det hörs ju i namnet ju, annars borde det ju bara heta bokning typ >.<

personligen så har jag bokning på Ellos, och på 3.
    ellos har fortfarande 25 mars som datum :(

Edit: sida 200! hurra...

2. headshot

headshot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja oftast funkar ju båda oavsett, men när man väl är där ute och snurrar på helvetesvägarna i snöstormen och verkligen är i behov av kontakt för allt annat än skitsnack så tar det ju emot något att behöva springa uppför ett snöbeklätt berg och klättra upp i skogens högsta träd för att få en halv singnalpinne att ringa för. Men det är klart att det är lite mer sport.

3. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Tjenare alla Sthlm:are,
    Såg MMs annons om O2X, någon som vet om de har de i lager nu eller om de bara försöker locka till sig folk? Tacksam för svar ;)

4. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

I nuläget är det bara för att locka till sig folk, men det verkar som att dom förväntar sig att ha telefonen redo för försäljning till veckan!

5. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Mjo, för min del så är det ju ett enkelt val eftersom endast Telia överhuvudtaget fungerar lite grann när jag besöker släkt och vänner, och både jag och polare kör ju uteslutande på mobil numera så det är ju inte direkt så att man kan välja något alternativ när mobilen inte fungerar. Dessutom så sparar jag ju stålar iom att allt folk jag är i kontakt med på vischan också kör Telia.

Som om det inte vore nog så klarar inte Tele 2 MMS-trafik mellan Sverige och Hutchison 3G:s nät i Storbritannien, och när man som svensk smålimmar på brittiska flickor så känner de på grund av svenskornas rykte utomlands ett väldigt stort behov av att överösa en med läckra bilder på sig själva i trivsamma poser. Och är det något som kan få mig att välja teleoperatör så är det rikligt med bilder på kvinnoarslen.

Djinn gillar detta.
  6. headshot

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja det är kanske inte är helt obefogat, även om jag kände mig off topic redan efter mitt nätsvammel.

Vad säger ni om svärtan på O2X-skärmen? Är den ett handikapp?

7. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Jag har svårt att tänka mig att jag personligen skulle störa mig på bristen hos svärtan, men jag bryr mig allra mest om hur behagligt det är att läsa länge på skärmen. Recensenter har dessutom nämnt att det i praktiken skiljer extremt lite när samma bilder jämförs mellan O2X och andra mobiler som på papperet ska ha bättre svärta.

Tror att sådant där tjafs om svärta ofta lyfts för att det inte skulle fungera att recensera telefoner utan att hitta några skillnader mellan dem.

headshot gillar detta.
  8. headshot

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja behaglig/hög läsbarhet är ju ett väldigt stort plus. Har för mig att någon recensent klagade på svärtan vid filmuppspelning, men som sagt O2X skärmen räcker nog långt vid vanligt användande.

9. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

På tal om läsbarhet så verkar ingen browser till Android klara av att visa TXT-filer ordentligt. Blir alltid ett fasligt scrollande i sidled om man ska läsa direkt i browsern :(

10. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    En txt-fil innehåller ren och skär text. Innehållet tolkas inte av programet som det gör med dokument. :)

Det är därför man använder dokument för just dokument (Typ doc, html etc). ;)

Last edited: 12 mar 2011
  11. headshot

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Låter lurigt, men det där måste ju gå att lösa på något sätt. Har bara kört android-emulatorn som är segare än en j-a sirapsburk. O2Xen måste ju vara rena rymdraketen i jämförelse. Men som sagt, det där låter inte direkt som ett omöjligt problem att fixa för den som vet hur.

edit: Hunden hann före :)

12. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Det är ju surt när man hittar något läsvärt på t.ex. www.asstr.org (NSFW), där "risken" är stor att stöta på just TXT :cry:

13. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Jag försöker skicka mycket gnäll till browsermakarna och hoppas att någon ordnar en lösning. Men de lär ha mycket de prioriterar före fixandet av det här bekymmret.

14. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Jäklarns vad ni skriver. Tänkte gå in här imorgon (idag) under förmiddagen och gratulera till 200 sidor. Tur man var uppe ;).

15. vargen

vargen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag hade en 906:a.. samma här.. var den enda som hade täckning nere i källaren på den lokala biljardhallen, kikade nyss på orginalkartongen för att se om det var 906 eller 908 :cool: Tunn var den oxå.. Tunnare än dagens.. synd bara att den inte stödde SMS :eek:

16. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Bah. Jag fattar inte hur folk pallar med bläddrandet som kommer med defaultinställningarna i vBulletin såhär i modern tid när ingen sitter med gammelmodem. Hos mig är baske mig tråden behagliga 100 sidor lång.

17. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Bosch 908 och Ericsson T66 är världshistoriens bästa dumbphones i många avseenden. Pansarkvalitet, bra antenner, och de var extremt små samtidigt som tangentborden var väldesignade och lätta att hantera trots herrfingrar hos operatören. Jag har aldrig använt en 906:a, men jag kan tänka mig att den tillhör samma kategori av underbar design.

18. Jens

Jens Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Här är den 80 sidor...

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

19. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Då får jag gratulera dig till 100 sidor ;)!

Gerra gillar detta.
  20. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

<3
    Jag ska nog skaffa mig Tapatalk när jag sitter med Android igen.

EDIT: Fyratusende inlägget. Juste.

EDIT 2: Fick lite dåligt samvete för att inte ha skrivit något bättre i ett såhär jämnt inlägg, så jag uppdaterar med en liten dikt:

Oh, Optimus 2X, du underbara

att få tillhöra din ägarskara!

Vore sagolikt mysigt, och fint,

brunt/stål, och glas, inget feminint!

Och att få hålla som man vill, utan skyddsdon,

till skillnad från [Censurerat på begäran av mod] trams som Iphone.​

EDIT 3: Tog bort oanständig del av dikten.

Last edited: 12 mar 2011
    Drewmor, vargen, ElecTriX och 4 andra gillar detta.