Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. dubbe

dubbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Iphone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 6
    Telefon 2:
    Google Nexus 4
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    När telefonen nu kommer, kan man sätta på den på studs eller borde man låta den ladda i ett par dygn först?

2. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

KAn man inte göra någonting åt detta, exempelvis kräva en gratis mobiltelefon av MediaMarkt, eller liknande? Man kan för fasen inte annonsera om något som inte existerar i deras värld...

3. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Pratade jusst med 3 och la en beställning och han jag pratade med _trodde_ att den kunde skickas ut i slutet på veckan men han visste inte säkert :D

Man fick för övrigt en schysst deal när man tog pott 499:- abb. Tydligen så går Handelsbanken in i 3 månader och betalar totalt drygt 500:- åt en... bra reklam för dem men synd för dem att jag är trogen Swedbank kund! Mwouahhaha!

4. lanner

lanner Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

5. whalle

whalle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det ska tydligen vara någon modell av cresyn in-ear. Själv vågade jag dock inte lita på att man fick med något vettigt så jag har redan köpt ett par sunrise sw-Xcape till min telefon :)

6. lyb

lyb Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Precis vad jag tänkte också, mobilen har man sett ett antal gånger liksom...

7. Lucky

Lucky Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tror också att det är BS, men tror inte dom vill att man avbeställer mobilen så dom hittar på som fan

8. SamDroid

SamDroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Jag slog en signal till teknikmagasinet, han fick medan vi snackade ett mejl från LG, enligt honom ska deras (teknikmagasinets) huvudlager få in leverans på onsdag. Däremot skickas de inte ut till butikerna för ens på fredag.

9. lagge92

lagge92 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

mycket snyggare förpackning än T-mobiles i nederländerna :D

10. aeh

aeh Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3 Sverige - Vi får in en mindre leverans ifrån LG i slutet av denna vecka, så vi börjar skeppa ut telefoner då.

Undra vad en mindre leverans betyder...

11. Gorgeous

Gorgeous Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    364
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
    Nu har Dustin uppdaterat leveransinfo till 28/3 :-(

12. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Lite kasst av Lg nordic, dom fick in en batch onsdag torsdag, nu verkar det dröja minst en vecka innan dom kommer ut i butik..

13. Drakenhielm

Drakenhielm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Det här är vad jag har fått från Elgiganten idag.
    (jag)
    såg nu att ni inte har något datum på hemsidan, istället så står det att den inte är i lager. Betyder det att ni har fått första leveransen nu och den redan har tagit slut?
    (elgiganten)
    Aktuellt datum för leverans till vårt lager är 4/4.
    (jag)
    Nu förstår jag ingenting, jag frågade om 4 april var det som gällde tidigare efter att en elgiganten affär i Stockholm hade sagt att det var det datumet som gällde. Ni svarade då att datumet jag hade fått här var det rätta, alltså 18 mars och inte 4 april. Vad jag vet så ska det inte ha skett några mer förseningar med leveranserna från LG, enligt LG på facebook så kom mobilen in till Sverige i torsdags.
    (elgiganten)
    Jag beklagar för dessa olika datum ni har fått i besked från oss. Jag har varit i kontak med vår internetavdelning för att stämma av leveransdatumet. Vi har fått ett antal telefoner till vårt lager i fredags eftermiddag. Antalet omfattar så att ni kan få er telefon vid denna leverans. Ni bör ha den denna vecka.

14. Phjodor

Phjodor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Var det inte det datumet de hade för flera veckor sen? Innan de ändrade till 2 mars.

15. lagge92

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

okej så de som föhandsbokat tidigt kan förhoppningsvis få denna vecka :) vet du på vilken plats i kön du är hos dem?

16. Gorgeous

Gorgeous Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    364
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
    Jo så kan det ha varit men nu trodde man ju att leveranserna var på g. Kanske utskick denna vecka. Men 28 är faktiskt 2 fukking veckor :sealed:

17. lagge92

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

jag tror att det är då de får in stora leveranser och kan sälja den till massorna. Medan de som förhandsbokat kan få några av dessa ströleveranser som kommit förra veckan och denna.

18. Drakenhielm

Drakenhielm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Ja det får vi hoppas, men jag vill inte tro för mycket. Andra gången jag får höra från dem att de har den i lager och det kommer räcka till mig. Första gången var i början på förra veckan. Nej jag vet inte vilken plats jag har men jag la min beställning den 22 feb :)

19. TommyTS

TommyTS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Ringde precis komplett och fick svar att telefonerna kommer in antingen imorgon och skickas ut direkt till kund eller att dom kommer på onsdag morgon.
    Kommer telefonerna in på onsdag morgon skickas dom samma dag så vi bör ha dom på torsdag senast, ev. fredag om dom kommer in på eftermiddagen.

pTr gillar detta.
  20. Phjodor

Phjodor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Menade mest att det hade vart stort av Dustin om de aldrig ändrat till 2 mars. Fast då hade de väl förlort en massa förhandsbokningar till andra återförsäljare som också har lagt upp datum som har kommit och gått. I det stora hela skulle man ju bli lyckligare att få sin produkt en vecka tidigare än preliminärt datum än tvärtom... Undrar om man kan kräva LG på pengar för de veckor som har gått sen 2 mars för mitt förlängda abonnemang som dustin kickade igång åt mig för att kunna skicka telefonen så fort den kommer. Har inte väldigt stor användning av 1gb data i månaden på min gamla k810.