Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. lagge92

lagge92 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

baksidan är IMO LG's största designmiss. Fruktansvärd (har förbokat ändå) men vem vet kanske går att pilla till något, kanske blir en hel marknad med custom batterilock till optimus 2x för att originalet är så fult :)

Den andra missen är att LG lagt tid och pengar på att göra operativsystemet sämre ^^

2. Optimus-Q

Optimus-Q Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Fortfarande tyst om RAM-minne :/ Liksom antingen har LG inte bestämt sig vad de ska ha för RAM-minne eller så är de rädda att folk blir besvikna och undanhåller det så länge det går.

3. nilo

nilo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Skulle vara grymmt konstigt om det inte var 1GB då dev boardet är 1GB och RAM är ju inte så dyrt idag. Men håller med, tråkigt av dem att inte tagit med det i spec infon som finns och att ingen som har hands on på den lyckats kolla upp det

4. swefse

swefse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det skulle va riktigt häftigt om det inte väger som telefonen bara. Du får gärna göra det, så kan jag testa och ge feedback :)

5. FearKill

FearKill Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Nu när SE. Har sagt att x10 inte får mer Os updates. Så har jag börjat mer sneglar på LG Star. Men jag undrar kommer den här telefonen få mer än 2.3? Kommer få Honeycomb. Någon som vet?

6. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Kan alltid köra i aluminium, Det största problemet blir nog tjockleken. Bra verktyg för att fräsa har jag men jag oroar mig för att få en tjocklek på 1-2mm som är jämn över hela ytan.

Formgjutning skulle vara ultimat, får ta och testa det också och återkomma med resultat.

7. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Blir nog sjukt svårt att göra så passform osv blir någorlunda, dessutom är det väl inte jätte skönt med en kall plåtbit där man håller jämt och om man tänker efter lite till så kommer din hand lukta metall varje gång du tar i den eftersom den inte är behandlad på något sätt som jag förmodar. Men visst inget är omöjligt....

Jag förstår inte ens vad som är himla fult med baken, tycker det är snyggt med kamera delen som höjs upp då det framhäver den på ett bra sätt. sen är det väl inte mycket mer att säga, ganska basic.

8. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Kan ju alltid eloxera aluminiumet och sen färga det svart. Att det blir kallt märks knappt om det inte är 10-15 minus ute, och då vill man ändå inte ta upp mobilen

Det jag tycker är fult med kameradelen är:
    1. Den är fyrkantig
    2. Blixten är gul
    3. Blixten sitter inte i linje med kameran

Det jag skulle göra med kameradelen är att hålla den run och låta blixten gå runt själva kameran såsom det fungerar med backljusen på många bilar.
    Här är ett exempel:
    http://www.google.se/imgres?imgurl=...MXnDA&esq=1&page=1&ndsp=24&ved=1t:429,r:8,s:0

9. Xperia

Xperia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag såg en video från LG här och på den har den en svart baksida istället för en brun. Enligt mig är den svarta mycket snyggare än den bruna och jag hoppas att den kommer se ut så när den kommer till återförsäljarna.

lg.jpg

Sen verkar det som om man får välja mellan att ha applikationslistan original eller som på Galaxy S.

style.jpg

10. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Och ärligt talat tycker jag inte heller. Det "bruna" är väldig lik den färgen som jag har på min HTC Desire, en telefon som är nästan helt brun. Så kunde jag leva med detta så kan jag leva med att baksidan är i en annan nyans. Sen brukar man väll inte visa bakdelen till bekanta när man ska "flasha" med telefonen? :P

Apropå Motorolan. Visst, den verkar vara riktig dunderlur men återigen skulle jag personligen aldrig kunna stå ut med horribla Moto Blur. LG:s nya S-Class är flera mil bättre, och den plockar även HTC Sense. Och så kan man ta bort UI:n på LG och ha Vanilla (när Android 2.3 väl kommer) om man föredrar det. LG har som sagt varit riktigt smarta när de gjorde den här supertelefonen. Även om Motorola skulle släppa Atrix här så skulle jag ändå inte köpt den utan skaffat LG:n.

11. Optimus-Q

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Nån som är bra i photoshop och skulle kunna fixa det gråa/bruna området på baksidan till svart eller åtminstone en mycket mörkare nyans? Jag försökte göra det på bilden ovan som robincc lagt upp, men är extremt dålig på photoshop. Skulle vara väldigt intressant att se hur telefonen ser ut då.

Last edited: 7 jan 2011
  12. Optimus-Q

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Helsvart verkar den inte vara, men den är snyggare än den gråa/bruna vi sett hittills. Konstigt att LG inte sagt någonting om att det finns två varianter...

13. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Och nu har jag snokat upp lite mer info om vem som säljer vad. Alla återförsäljarna som finns på Prisjakt kommer sälja telefonen som "Dark Brown". Så ha inga jätteförhoppningar än...

Men om det bara handlar om batterilucka kan man ju vid ett senare tillfälle köpa separat och byta ut själv. Jag själv struntar i det helt å hållet, ingen idé att hänga upp sig på något sådant som är en ointressant kosmetisk detalj. :P

14. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Fan också, nu börjar jag få ångest på riktigt. Tjejen drar till London om 2 veckor och jag hade ju bestämt mig för att byta ut min Legend mot en Nexus S. Men nu när jag har sett massa filmer om Optimus 2x är jag fruktansvärt velig o_O Det verkar ju så sjukt grym.
    Ni som bokat upp en redan, har ni hört något säkert datum för leverans? Dustin skiver 24 Januari för leverans men det tror jag tyvärr inte ett smack på.

Här är några länkar jag nyss kikade på. Det verkar komma ny klipp hela tiden från CES mässan.
    http://lgmobile.stuff.tv/ces-live

http://www.mrgadget.com.au/gadget/2...eo/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

http://www.youtube.com/watch?v=FJoPfy-8_rA

http://www.youtube.com/watch?v=cn9MGxILyys

http://www.youtube.com/watch?v=QLtBn2mtvno

15. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag var bland de första som bokade den hos Mobilgiganten i 21:e december och när man nu går in på deras sida står det "Slutsåld". Kanske innebär det att de börjar sälja den i slutet av januari? Frågat Mobilgiganten den här veckan när de får in den men de sa bara att de väntade besked från leverantören.

16. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du kan ju installera valfri launcher och slippa Moto Blur, Sense, TouchWiz, S-Class. Så det lär nog inte vara något problem. :)

Ska bli spännande att se när dessa två telefoner faktiskt kommer vara tillgängliga och hur pass bra de är samt hur många av Atrix specialfunktioner som är användbara. Alltså vad de faktiskt kommer att klara av samt hur mycket support från t.ex. XDA de kommer få. Känns som att iaf Motorola har många trogna användare ffa USA med tanke på tidigare lyckade lurar.

17. olovskiij

olovskiij Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

tror ni den kommer kosta mer på mediamarkt och liknande affärer än vad den gör nu när man förhandsbokar?

är helt kluven om jag ska boka eller inte :S

18. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jovisst, men jag vet inte hur Motorola är med framtida OS-uppdateringar. Vi vet ju iofs inte hur LG är heller med detta, men däremot har de varit väldig rappa att uppdatera Optimus One till FroYo och även lovat O1-ägarna att de även ska få Gingerbread. Än så länge är Motorola och deras telefoner osäkra kort. Men som sagt, nu är det 2011 och allt kan hända - även med Motorola.

Jo, jag vet också att man kan ändra launchers men LG:s nya S-Class ser faktiskt riktigt schysst ut! Och som jag skrev, vill man inte ha det så inga problem! Bara att köra på Vanilla när det kommer. ;)

Jag tror att Motorolas lur kommer vara betydligt dyrare än LG:s. Som sagt, jag fick LG:n för 4 å 6 så jag har ingen som helst anledning att bryta mig loss ur kön och tappa pengar, med tanke på att båda telefonerna har snarlik prestanda - varav den ena har lite bättre upplösning. LG:s skärm kan vara minst lika bra fast den har lägre (även om en del talar emot det), vi vet ju inte det.

Last edited: 7 jan 2011
  19. Dynamic

Dynamic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Google Pixel 9 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Google Pixel 9 PRO
    Telefon 2:
    Iphone 12
    Platta:
    iPad
    Ja Optimus One var dom snabba att uppdatera.. värre var det med 1.6 uppdateringen till GW620 :)

20. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Finns det nått dev forum för LG's lurar, xda har direkt dålig lg suppport.
    Ps, kom det nån uppgigt på ram mängd?