Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Ja det flyter fint ... man ser ju skillnad mot snapdragon 1GHz lurarna iallafall.
    Nu fattas bara 1GB ram så är ALLT 100% bra för mig. Jag tycker det inte borde vara så svårt att plocka fram ram-mängden i mobilen på test exemplaret?

2. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Lär ju vara för att dom inte får än

3. olovskiij

olovskiij Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

helt ärligt så skiter jag i om det är 512mb eller 1gb, vill bara ha den i handen NU :D

4. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Ja, dessvärre tycks privatimporten vara det enda sättet om man vill ha Atrixen. Men som sagt, det är inte våra bekymmer. Vi kommer få svensksålda Optimus 2X förhoppningsvis i februari. ;)

5. Optimus-Q

Optimus-Q Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

1 GB kan jag sätta mina två kulor på att det inte kommer vara. Det jag inte förstår är varför inte någon bara går in på taskmanager och läser av det. Eller så har LG kanske tagit bort taskmanager för tillfället :P Jag blir iaf inte förvånad om den har 256 megabyte... :O

6. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Kommer säkert gå att beställa från seriösa sidor utomlands. Den kommer till UK, så det blir ju inte några direkta avstånd

7. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Du får nog va lite varsam med dina kulor ett tag till haha. :D Nej, men seriöst, jag skulle ändå inte grina om den "bara" fick 512MB i RAM. Om Google redan sagt att deras OS-uppdateringar har väldigt rimliga systemkrav, så behöver vi inte spränga våra skallar i bitar över att Optimus 2X inte kommer fås med t ex Honeycomb? Vi vet inte hur mkt den har, å tro mig, jag har varit på LG flera gånger men återigen så kommer inte ett pip om detta.

Har du sett hur sjukt snyggt alla dessa Tegra Zone-spel flyter eller? På min Desire, som har 576RAM, där kan jag inte ens spela Dungeon Defenders utan att det ska lagga och för att inte prata om laddningstiderna (!).

8. FearKill

FearKill Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Alltså Optimus One har 512MB RAM. Varför skulle denna telefon har mindre om det ska vara deras heavy modell. Tror att den har minst 1GB RAM.

9. Gr1peN

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

I nuläget finns det inte mycket behov av mer än 512MB RAM, men hur ser det ut om ett år eller två? Jag är nöjd när telefonen blir så lik en dator som möjligt, för det är först då som man kan uppskatta hur länge mobilen kan hänga med.

Så om jag kan lägga på 500-1000 kr för att öka ramen är det värt det för mig. För med Tegra2 samt 1GB ram så har man en mobil med goda framtidsutsikter.

10. torsdag

torsdag Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Pessimisten: Att den flyter så bra på vissa filmer; LG har ju säkerligen satt hårdvaran på max i alla dessa montage, så länge de har strömsladden i kan de ju köra på full styrka på vad gäller både skärmens lyskraft och cpu i full arbete hela tiden. :¤

^^samt vid alla "kortare möten" med telefonen

Last edited: 9 jan 2011
  11. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Mycket annat än minnet som påverkar också.

12. Gr1peN

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Du glömmer att tegra2 är en strömsnål processor, och utöver processorn är det inget speciellt. Så nej, strömkraft är ingen fara om du inte sitter och spelar krävande spel hela tiden och maxar hela tegra2 kretsen

13. torsdag

torsdag Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är det de skulle kunna göra "maxa tegra2 kretsen", låta den arbeta konstant i full läge, och när den väl släpps så ligger den i 50% som normal läge och är då inte lika snabb som den gett sken av.

Överdrivet^^, kanske:innocent:, men skyller på alla "försäljare"

14. Gr1peN

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Det är egentligen bara i spel som du teoretiskt sett kan maxa den, men några sånna spel finns inte till mobilplattformen för tillfället.

Hur mycket CPU användning som används regleras av hur mycket som krävs. Behöver vissa applikationer mer får de mer, men det ger inget extra av att den går på max hela tiden.

Dvs, LG behöver inte maxa CPU eftersom inget kräver att den är maxad, vad vi sett programmässigt på O2X håller ung liknande kvalité som de high-end mobiler som finns på marknaden (förutom uppspelningen via HDMI)

torsdag gillar detta.
  15. vargen

vargen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Fast den har ju 1080p ut genom hdmi, skulle detta bara gälla inbyggda videospelaren då? låter ju knasigt isf.. kanske blir lite pixligt med 800x480 utdraget till 1920x1080 men man kanske kan köra den genom något som skalar bilden..

16. Gr1peN

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

När det gäller film och bilder har ju filen en upplösning som O2X kan skicka vidare till TVn.

Android i sig har ju inte 1080p vilket gör att TVn inte kan få det. Lär inte få det på ett bra tag heller då allt under Honeycomb inte lämpar sig på större skrämar.

Skulle däremot vara riktigt intressant om android gick vidare på atrix dockan.
    När den inte är inkopplad till en docka eller via HDMI kabel är det som vanligt. Men när den är det kopplar den om till Honeycomb operativet.

Viggo gillar detta.
  17. Skerved

Skerved Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Silvercliff gillar detta.
  18. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Mer en 512mb ram kan ju vara bra att komma till användning vid flera krävande program igång samtidigt men spelmässigt och grafikmässigt så är det nog absolut inga problem med 512mb systemram.
    Kanske är viktigare hur snabbt minnet är istället för hur mycket...Aja vilket som så duger det för mig.

19. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det kan tydligen vara DDR2-667 eller LPDDR2-600.
    http://www.nvidia.com/object/tegra-2.html

20. Gr1peN

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Ja, och då är det ju en fördel om man har det. För då vet man iaf att det inte kan bli bättre än vad man har.

Och att säga att 512mb räcker sålänge man inte har en massa appar igång är bara halva sanningen, hur snabbt gick det inte för datorer att gå från 256mb till 4gb?

När photoshop och CAD utevecklar ordentliga system för den mobila plattformen kommer det behövas mycket ram.