Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. Fruktstund

Fruktstund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Sökte på "Optimus 2X" på Twitter mest för skojs skull, och fann denna länk, postad av en användare för två minuter sedan. I länken står det att O2X släpps i Storbritannien tjugoförsta februari, men jag hittar å andra sidan inga källor på deras påstående, så man ska väl inte hoppas för mycket.

2. exnm

exnm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Velat som fan nu mellan Nexus S och Optimus X2 de senaste dagarna.
    Blir nog en LG tillslut men en fråga kvar att besvara bara, och det är materialvalet.

Är det någon som har koll på det och bygg kvaliten på denna. Det sista jag vill göra är att köpa en lur som känns som en knackig plastbit som min X6 a gör nu!

3. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Februari låter inte helt tokigt eller avlägset. Jag härdar ut, det lönar sig alltid om man har tålamod.

Ni som avbokat telefonen och som har planer på att boka Motorola Matrix, tror ni att ni verkligen att ni kommer få den telefonen snabbare - eller få den överhuvudtaget från brittiska Orange? För det första, det står "kvartal 2" här, vilket innebär maj eller i värsta fall juni-release i Storbritannien - inte Sverige. Och då finns troligen andra lurar på marknaden från bland annat Samsung och HTC.

För det andra, vi minns alla hur det gick med de som ville köpa en Orange San Francisco och hur svårt - om inte omöjligt - det var (bortsett från secondhand-handel på Ebay). Så det blir alltså väldigt svårt att importera över telefonen hit, och totalt omöjligt att ens genomföra köpet hos Orange, med tanke på att Orange fortfarande säljer sina telefoner endast till brittiska medborgare i UK. Och vet ni helt säkert att de kommer sälja de olåsta (dvs. med kontantkort) eller operatörsbundna? Ännu mer jäkelskap alltså som motverkar så gott som alla planer på privatimport.

Som sagt, det är era val. Jag håller mig kvar och droppar inte, utan jag besparar mig all denna möda att importera en telefon som bara säljs till UK-medborgare. Vilket innebär att det endast finns krånglig USA-import kvar, beroende på om Motorola Atrix är även där operatörsbunden och endast säljs till jänkarna.

Last edited: 12 jan 2011
  4. bante

bante Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Såg ett inlägg nånstans att byggkvalitén var bättre än Sgs ( och därmed också Nexus S ? ). Hoppas också att där finns lite kvalitékänsla på denna lur.

5. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 280
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Enligt mobil.se rapport från mässan var O2X ett par klasser bättre än SGS i byggkvalitet.

6. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Läste du Swedroirds recension av Nexus S? Det knirrade och knarrade en hel del även i Nexus S.

7. exnm

exnm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Såg det med, anledningen till att det troligen blir 2x för mig. Ska man lägga ner så mycket pengar på en lur ska de fan kännas i kvaliten också!:)

8. linus007

linus007 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

jag gör som du :). Vill inte avboka. O2X känns ju as nice även om man får vänta tills februari, men hoppas innerligen att den kommer absolut senast i slutet av februari och att det verkligen blir världens första dual core.

9. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Med Atrix får jag lite extra funktioner som kan göra det värt att stå ut

10. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Verkar blivit lite ögonbindel på här. X2 är inte hälften så intressant om den släpps senare för då finns andra bättre lurar om hörnet. Bl.a. atrix. :)

11. Vimes

Vimes Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Fuck It, jag koper en Iphone....

12. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Läste du mitt inlägg ovan? Orange UK kommer sälja den innanför Storbritannien och endast till sina brittiska kunder, även om Atrix skulle mot alla odds säljas "olåst" med ett kontantkort. Samma sak gäller amerikanska AT&T. Så det blir ingalunda lätt att importera den.

13. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Haha, försöker vi rättfärdiga ett köp av LGn här ;)?
    Jag är inte en av dem som väntar på denna Matrix-telefon, jag får låta kameran styra denna gången, och faller tillbaka till Symbian.

Dock får man inte glömma bort att andra kvartalet inte behöver betyda maj, det kan även lika bra vara 1:a april, dvs väldigt nära till mars (som det ryktas att O2X släpps i, även om mycket nu tyder på februari).

Att importera från UK är inga som helst problem. Gjort det med en hel del andra prylar tidigare. Tar en weekend till England, oftast billigare än frakten, tittar lite på landet, köper sig prylen, åker hem, svårare än så är det inte. Många som gör det svårare för sig än vad som behövs.

14. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag försöker inte rättfärdiga något utan du förstod inte riktigt vad jag menade. Om Orange UK säljer den som låst mot abb, tror du att du kommer få den? Det handlar inte om att knäcka kontantkort-lås längre utan snarare att bryta operatörens regler i ett annat land OCH ett tecknat abb. Om du ens kommer så långt. Så nej, i så fall kan du glömma den helt.

Eller tror du nån återförsäljare i nån brittisk butik kommer va barmhärtig bara just mot dig genom att kringgå abb-regler från Orange?

Säger bara LYCKA TILL. :) Du får gärna återkomma och beskriva hur du bar dig åt för att knäcka Orange UK och deras abb-låsta Matrix.

15. exnm

exnm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nu blev det iaf en beställning på den här så får den komma när den kommer! :)

16. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Nu behöver jag inget "Lycka till" om du läser mitt inlägg lite noggrannare. Det blir en N8 denna veva för mig, har ingen aning om vad det är för Matrix-telefon vi pratar om. Som jag tjatat om tidigare, väntandet har blivit för jobbigt, jag slår till nu.

17. linus007

linus007 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

var beställde du den?

18. exnm

exnm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Spontanvalde dustin, ngn som rekomenderade dem tror jag

19. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    det verkar finnas många olika bud på när den kommer att komma....

20. lagge92

lagge92 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

bara för att ingen säljare eller köpare vet, alla gissar.

Den kommer ut första kvartalet 2011 i Sverige om allt går som planerat.

var det seriöst någon som trodde att den skulle komma förra veckan? innan ens LG gett ett officiellt datum. Låt oss vänta tills detta officiella datum kommer.