Februari låter inte helt tokigt eller avlägset. Jag härdar ut, det lönar sig alltid om man har tålamod.
Ni som avbokat telefonen och som har planer på att boka Motorola Matrix, tror ni att ni verkligen att ni kommer få den telefonen snabbare - eller få den överhuvudtaget från brittiska Orange? För det första, det står "kvartal 2"
här, vilket innebär maj eller i värsta fall juni-release i
Storbritannien - inte Sverige. Och då finns troligen andra lurar på marknaden från bland annat Samsung och HTC.
För det andra, vi minns alla hur det gick med de som ville köpa en Orange San Francisco och hur svårt - om inte omöjligt - det var (bortsett från secondhand-handel på Ebay). Så det blir alltså väldigt svårt att importera över telefonen hit, och totalt omöjligt att ens genomföra köpet hos Orange, med tanke på att Orange
fortfarande säljer sina telefoner endast till brittiska medborgare i UK. Och vet ni helt säkert att de kommer sälja de olåsta (dvs. med kontantkort) eller operatörsbundna? Ännu mer jäkelskap alltså som motverkar så gott som alla planer på privatimport.
Som sagt, det är era val. Jag håller mig kvar och droppar inte, utan jag besparar mig all denna möda att importera en telefon som bara säljs till UK-medborgare. Vilket innebär att det endast finns krånglig USA-import kvar, beroende på om Motorola Atrix är även där operatörsbunden och endast säljs till jänkarna.
Click to expand...