Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Men 1024 är mer framtidssäker än 512

2. lagge92

lagge92 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

ja men inte nödvändigt. Den hade inte sålt lika mycket om den kostade 6000kr till exempel.

Och mobilen blir inte snabbare för att du har 500 mb ledigt som bara väntar. Android som ett operativsystem sköter minneshanteringen av sig själv så när det behövs mer så stänger den av appar som inte använts på länge.

3. wibergify

wibergify Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.
    Precis, de e de jag menar, oavsett om minnena är supersnabba osv så kan det ta slut, right? Ska jag byta från min wildfire ska det ju helst vara en bra mycket bättre tycker jag, Har siktet på atrix om den blir möjlig att importera, mest p.g.a minnet, webtop möjligheten, skärmen.

Men det får ju bli en LG optimus om det skiter sig med att importera Matrix

4. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Du får visa upp din blivande "framtidssäkra" Atrix OM du lyckas köpa loss den från Orange eller AT&T, även om den är 100% låst. Du blir den förste i Sverige som kommer ha ett utländskt abb - i Sverige.

Berätta gärna hur du lyckats, för då kan jag också köpa den och vänta på Android 2.3 som får den lagom till Jul 2011. Motorola är faktiskt grymma på OS-uppdateringar, de gör definitivt framtidssäkra telefoner. Det är därför de säljer som smör här i Norden.

5. JaQan

JaQan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

hahaha Norsehawk, ironi på högsta hugg men så sant så sant ;)

6. Gorgeous

Gorgeous Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    364
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
  7. wibergify

wibergify Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.
    O du är 100% säker på att det INTE kommer säljas utan abbonnemang? låter sjukt korkat men ja..

8. olovskiij

olovskiij Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

haha vafan..

synd att den inte innehöll något vi inte visste, men dock såg jag att det stod "slutet av februari", dock vet man ju som vanligt inte hur säkert det är, tyvärr.

9. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 280
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Varken Orange eller AT&T är väl direkt kända för att sälja telefoner som inte är bundna och inte är obrandade.

10. lagge92

lagge92 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

det är så mobilmarknaden ser ut i USA...

olåsta mobiler är väldigt ovanliga, Nexus one och Nexus S är nägra av de få android mobiler man kan köpa utan abb/operatörslås

wibergify gillar detta.
  11. Optimus-Q

Optimus-Q Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag beställde min Samsung Captivate (Galaxy S) från USA och var seriöst nära att kasta den i vägen efter att ha försökt låsa upp den i flera dagar. Dessutom så finns det ingen garanti heller. Så det är väl nackdelen med att beställa mobiler från utlandet... För er som vill beställa telefoner från utlandet så råder jag er att vänta till det finns root och tills det dessutom går att låsa upp telefonen, vilket kan ta ett bra tag.

12. vargen

vargen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Dessutom är ju LTE som Telia byggt ut LTE light med överföringshatigheter upp till 50 mbs, I nästa fas när nätet är färdigt kommre dom uppgradera till 80 mbs.. känns som att vi alla som diskuterar LTE nu okmmer ha bytt telefon minst en gång till innan dess.

13. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Har lite funderingar på hur kameran egentligen kommer bli. Har undvikit Android bland annat på grund av att man ännu inte släppt en mobil med äkta Xenon-blixt. Finns det några exempelbilder ute än?

Har kommit fram till att jag verkligen inte vill köpa N8, kommer sakna alldeles för mycket olika widgets, finns ju tyvärr "ingenting" till Symbian men jag vill samtidigt slippa släpa med mig en kompaktkamera och där har ju Android inget att erbjuda :(.

14. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Du kan få den abbfri om du har pengarna.

Att tro att Motorola släpper 2.3 i Juli är efterblivet om telefonen släpps 1:a Mars. Inte en chans att de väntar så länge med att släppa en updatering som ökar användandet av GPUn och dualcoren.

Framtidssäkra telefoner? Droid X?

Men det lär dyka upp ett par till godingar innan dess, så jag tänker vänta till Februari innan jag bestämmer mig.

15. Fruktstund

Fruktstund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ååh, jag har för mig att jag såg sådana för några dagar sedan, men bara för att jag tror det kan jag inte hitta dem igen. :( Kanske bara blandar ihop dem med några andra, eller nåt... Hursomhelst lär det ju dyka upp bilder så snart som någon fått testa telefonen. Den stora fråga är ju vilket år(-hundrade) det lär bli.

16. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Olåst atrix förbokningsbar sedan någon vecka.

Expansys.com har inte lagt ut något pris än men i det finstilta står det att läsa följande:

This device is supplied network-unlocked, i.e. you can use this device with a SIM card from any UK or European GSM network (e.g. Vodafone, T-Mobile, O2, etc.).

Så något Fort Knox är det nog inte motorola släpper :)

17. Jens

Jens Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Det är helskönt att se och läsa dig övertyga dig själv om att du har gjort det enda valet som är rätt att göra. Du verkar gå genom telefonvalet med stora skygglappar och vet dessutom bättre än alla andra som skriver något här...

"JAG tänker iallfall stå kvar med min förhandsbokning" har du väl skrivit många gånger nu? Jag viftar med flaggan... <3

18. linus007

linus007 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Snackade med lg igår, och dem trodde att den absolut senast skulle släppas i slutet av februari och INTE i mars, dock litar jag inte fullständigt på det.

19. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    543

MINA ENHETER

Här finns de senaste bilderna:
    https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=403387&postcount=467

Att tro att Atrix inte skulle gå att få tag i är lite väl desperat. Troligtvis kommer det bli ungefär samma sak som med Droid/Milestone. En låst och svåråtkomlig amerikansk modell och en internationell likvärdig modell.
    Däremot så är det troligt att den kommer bli svårrootad och eventullt inte få särskilt många uppdateringar, men den risken finns hos O2.

20. olovskiij

olovskiij Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

känns ändå som en bra mycket pålitligare källa än alla andra som blivit nämnda i tråden, ex; dustin och ellos.

bara inte ellos får rätt nu, hade ju vart pinsamt för alla "teknikkedjor" som har fel...