SRS Surround har Galaxy Tab också, är en funktion som ska göra att det låter som det är surround genom telefonens högtalare.
Lite av att fejka 5.1. Har en knapp i Galaxyns inbyggda spelare där jag kan välja 5.1.
Att den spelar upp full HD är ju inget som säger att den fixar tex DTS.DD 5.1 7.1 mm.
Kan ju lika gärna vara full HD fast med 2kanals ljud som de har visat på demo.
Drar in Galaxyn igen, den klarar de flesta video format och skickar ut det genom hdmi utan problem. Men så fort man försöker sig på en film med flerkanals ljud så vägrar den att spela upp.
Att du har en Tv med hdmi och en reciver är ju fint. Men om telen inte fixar att hantera ljudet som finns på video filen så spelar det ingen roll vad du kör för Tv eller reciver.
Ett exempel är tex då jag kopplar min dator direkt till Tv med HDMI och kör igång en film med enbart DTS. Datorn fixar det utan problem då jag har rätt codecs för att hantera det, så bild/ljud skickas direkt till Tv:n. Men där blir det problem då Tv bara klarar av att hantera stereo ljud och inte flera kanaler som jag nu skickar till den.
Skickar jag istället ljud/bild till recivern så funkar det galant då recivern har stöd/support för att hantera DTS mm
Hoppas den fixar ljuden. Hade varit en grym media spelare isåfall.
5 Meters Mini HDMI A-C kablar finns på
Kjell.com kostar runt 250:-
Finns 3 olika storlekar på HDMI kontakter
-std HDMI som Tv dvs ha
-Mini Hdmi
-Micro Hdmi
Sent from my GT-P1000
Click to expand...