Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 280
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Dom har väl inte presenterat vad som ingår, men om den inte ingår så köper man väl inte en vanlig heller utan en mini hdmi ;)
    http://www.dustinhome.se/pd_5010305324.aspx

2. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Japp! Nu var ju iofs just den produkten "stoppad för försäljning". :eek:
    Hursomhelst, en mini HDMI till HDMI kostar runt en hundralapp. Tyvärr hittar jag inga som är längre än 3 meter på Webhallen eller Dustin, så vill man ha en längre så får man köpa en vanlig kabel och en adapter. :ehm:

3. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

SRS Surround har Galaxy Tab också, är en funktion som ska göra att det låter som det är surround genom telefonens högtalare.
    Lite av att fejka 5.1. Har en knapp i Galaxyns inbyggda spelare där jag kan välja 5.1.

Att den spelar upp full HD är ju inget som säger att den fixar tex DTS.DD 5.1 7.1 mm.
    Kan ju lika gärna vara full HD fast med 2kanals ljud som de har visat på demo.

Drar in Galaxyn igen, den klarar de flesta video format och skickar ut det genom hdmi utan problem. Men så fort man försöker sig på en film med flerkanals ljud så vägrar den att spela upp.

Att du har en Tv med hdmi och en reciver är ju fint. Men om telen inte fixar att hantera ljudet som finns på video filen så spelar det ingen roll vad du kör för Tv eller reciver.

Ett exempel är tex då jag kopplar min dator direkt till Tv med HDMI och kör igång en film med enbart DTS. Datorn fixar det utan problem då jag har rätt codecs för att hantera det, så bild/ljud skickas direkt till Tv:n. Men där blir det problem då Tv bara klarar av att hantera stereo ljud och inte flera kanaler som jag nu skickar till den.

Skickar jag istället ljud/bild till recivern så funkar det galant då recivern har stöd/support för att hantera DTS mm

Hoppas den fixar ljuden. Hade varit en grym media spelare isåfall.

5 Meters Mini HDMI A-C kablar finns på Kjell.com kostar runt 250:-

Finns 3 olika storlekar på HDMI kontakter
    -std HDMI som Tv dvs ha
    -Mini Hdmi
    -Micro Hdmi

Sent from my GT-P1000

4. cjb

Mottagna gillanden:
    1 280
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Är ganska säker på att dom sakerna kommer fungera endå, trotts att jag har lite svårt att se dig spela spel och surfa samtidigt ;)

Om starttiden blir någon ms längre tror jag inte du dör av, kanske hinner blinka en extra gång på sin höjd ;)
    Såvida du inte menar att ha spelet igång i bakgrunden medans du gör annat, men är du så beroende av spelet så är det inte en telefon du skall köpa..

Jo jag vet att det är många saker igång och jag sa att jag ville stänga av så mycket som möjligt och det just pga att det ligger så mycket endå och tar batteri så jag behöver inte allt annat oxå.

Nä Lullebulle, jag tror du kan ta upp denna diskutionen igen 2012 - 2013 så kanske jag och flera andra håller med dig att 512mb inte räcker, men fram tills dess känner jag mig ganska säker med 512mb.

5. linus007

linus007 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

tackar ! är inte så insatt så du får förlåta mig :)

6. cjb

Mottagna gillanden:
    1 280
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Jaja, det var mest menat att det finns mini HDMI att köpa på marknaden :teeth:

7. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Vilket fil system klarar den?
    Tror ni LG gjort det möjligt att köra NTFS?
    Eller är den låst till FAT32 som övriga Android telefoner med en Max fil storlek på 4Gb?

Sent from my GT-P1000

8. linus007

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

9. binary

binary Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    Telefon 2:
    iPhone 6
    Haha vad ni whinar om storleken på RAM.
    Bäst var han som påstår att snart kommer vi se Photoshop och CAD i mobilen.
    "Kul" att köra de på en 4" skärm i 480x800 o_O

Sluta whina eller beställ Motorola om ni tycker att Optimus är inte framtidssäker.

10. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Kanske, kanske inte. Hur vet du att företag som Webbhallen privatimporterar Nexus S? Står det någonstans att de gör det eller att det är en importerad vara på sidan?

Hursomhelst, även om den skulle kosta 4 å 6 så är den burnad vilket fall som helst av Optimus 2X. Den har allt och lite till helt enkelt, även om den har i dagsläget "bara" FroYo. ;)

Japp, jag misstänkte det. Sådant ljud känns bekant bland annat från soundbars. Mkt möjligt att det är 2-kanals ljud, skulle inte bli förvånad. Egentligen spelar det inte så stor roll för mig, men visst vore det jäkla mäktigt att plugga in luren i tv:n å spela upp en nice film med 5.1 surround-ljud! :) Jag hoppas att LG:n inte är som SGS, att den vägrar spela film överhuvudtaget bara för att en film råkar stödja 5.1.

Nej, det är sant. LG har tyvärr inte bekräftat alla detaljerna än och jag förstår inte exakt VAD de väntar på. Men skitsamma, jag gick all-in å jag backar inte nu.

11. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Ja, så länge den spelar upp filmen så är det ok. Men klarar den av att trixa om tex 5.1 till stereo så kunde den ju lika gärna få klara av att skicka ut surround utan att först dekoda om det.

Bara det inte är som på Samsung att den total vägrar att spela upp om det är flerkanald ljud.

Sent from my GT-P1000

12. linus007

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Kommer man kunna installera apps upp till 8gb på det inbyggda minnet? eller är det tex bara 1.5 gb som är tillgängligt för apps?

13. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Troligtvis kommer man det eftersom det stod inget angivet (dvs. antal ROM). Det är 8GB inbyggt minne som används till all typ av lagring. Det var ju den största anledningen till att jag ville ha den här telefonen.

Skulle den mot alla odds däremot inte ha det så avbokar jag den å köper nån annan som har det. Jag vill inte genomlida ännu ett år med sådan begränsning som jag haft med min HTC Desire.

14. qrojtz

qrojtz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Rockplayer (m.fl.) skall ju klara både dts och ac3 och även spela upp mkv så det borde inte vara några problem? Jag har testat spela upp 720 med ac3 på min desire vilket givetvis blev segare än varm cement men den protesterade inte genom att låta bli att spela upp.

Tänker jag fel?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

15. Jerka

Jerka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Håller med cjb.. diskussionen har gått överstyr..
    Det är stor skillnad att köpa en mobil som "håller i två år" eller som är "top of the line" fortfarande efter 2 år.
    LGs och Motorolas (och Samsung etc.) modeller som släpps nu eller inom 3 månader kommer att kännas gamla om två år.
    Detta oavsett hur mycket RAM man lyckas trycka i.
    Thats it.

16. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Aldrig sagt att mobilen jag köper ska vara top-of-the-line i två år. Däremot vill jag inte sitta på en mobil om ett år som inte kan använda de senaste apparna pga begränsad hårdvara

Du kommer inte köra fullversionen av det på en 4" skärm, tänk dig en lightversion. Och jag har redan sagt att jag ska beställa Motorola, så läs lite innan du skriver

Last edited: 15 jan 2011
  17. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Och då kanske är det dags att börja skriva i Motorola-forumet istället för här kanske, å babbla vidare där?

Last edited: 15 jan 2011
    JaQan och olovskiij gillar detta.
  18. cjb

Mottagna gillanden:
    1 280
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Vänta nu lite, tror du på allvar att inte O2X skulle klara de senaste apparna ett år efter sen släppts??
    Det skulle innebära att mer än 90% av alla Android lurar inte skulle klara av dom, hör du inte hur dumt det låter?

Ytterliggare något som låter ganska dumt, förklara gärna vad det skulle vara för mening med att sitta på en CAD light version och göra saker på en 4" mobiltelefonskärm? :ehm:

Tycker han gärna får fortsätta skriva här, så länge det handlar om O2X.

19. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Ja, precis. Om LG O2X, å ingen Motorola. Börjar bli riktigt trött på konstiga diskussioner och knasiga betoningar (dvs. tjat) om saker vad andra telefoner har och vad den här inte har, saker som jag aldrig tänkt eller kommer tänka på.

20. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Om man köpte en lur med 256MB för ett år sedan är man besviken idag, varför göra samma misstag igen.

Att arbeta med CAD är både kul och användbart, så varför inte göra småjusteringar eller grundarbeten när man inte har tillgång till dator? T.ex på bussen eller om man har en dator som inte har CAD.