Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

du får göra en mini recension senare om du orkar, alltid kul att se vad denna besten har att erbjuda :)

2. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Skall gjöra det

3. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

den är koreansk
    brukar vara ganska standard med divx stöd då :)
    håller med skulle nog överleva med froyo men vi lär nog få pepparkaka med tanke på att där får vi dualcore support och lg lovat det till både den här och optimus 1
    lär väl inte vara för stor skillnad i själva kodningen?

gillar det om hur batterisnål den ska vara och det känns klart trovärdigt iaf

4. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag tror vi överlever ändå, för det är precis det du skriver, LG lär nog släppa Pepparkakan ganska snart med tanke på att telefonen har just Tegra 2.

Vi får hålla tummarna över det LG skrev i pressreleasen om att batteritiden blir mycket bättre iom dualcore-tekniken, för då är det ett rejält kliv framåt i Android-världen! Ska bli skitskönt med denna lur! Min Desires batteri blir tömd på knappt en dag, vilket är skit. Och det spelar ingen roll om jag stänger av 3G för att "spara ström", det drar lika mkt ändå. :ehm:

*EDIT*

Ni som f ö undrar ifall telefonen har stöd för Java, så kan jag konstatera att det har den. ARM Cortex-A9 har något som heter Jazelle RCT, also known as "ThumbEE". Saxar från Wikipedia:

"ThumbEE is a target for languages such as Limbo, Java, C#, Perl and Python, and allows JIT compilers to output smaller compiled code without impacting performance."

Last edited: 26 dec 2010
  5. htc_hd2

htc_hd2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Den verkar ha en dålig skärm, på min galaxy kan du inte se skillnad på svarta ramen runt skärmen och på skärmen när den har svart som i bakgrund, här ser det svarta grått ut

6. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Skärmen i sig är inte dålig på något vis, utan den bråkdelen du ser har med svärta att göra. Så är det med alla skärmar som har LCD, även med denna som har IPS. iPhone 4:s skärm "lider" av samma sak. Engadget påpekade detta också å skrev följande (något jag visat nu x-antal gånger här):

"The 800 x 480 panel on this phone is rather gorgeous. We can tell from its imperfect blacks that it's not an AMOLED display, but it also exhibits viewing angles that are distinctly superior to your run-of-the-mill LCD. Whatever it is, it delivers a lucid and vibrant picture."

Sen vet ingen hur den färdiga telefonen kommer att vara, iom att allt detta du såg i denna tråd var fortfarande i Beta-stadiet. Så du vet inte om den är kass, men av dessa Youtube-filmer som vi alla visat här verkar den ha ändå skarpare och ljusare skärm än Samsung Galaxy S. Snarlik iPhone 4:s mao.

7. htc_hd2

htc_hd2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Min vän har en iphone 4 och när jag jämförde skärmarna så tänkte man inte på hur skarp iphone 4:an va med sin höga upplösning, färgerna i galaxyn är oslagbar, de flesta som såg de jämte varandra tyckte att galaxyn hade en mycket bättre skärm

8. Optimus-Q

Optimus-Q Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Det är faktiskt sant. Skärmen i Galaxy S är helt fantastisk. Såvida man inte använder telefonen jättenära ögonen så är faktiskt Super Amoled enligt min mening överlägsen alla andra skärmar såsom Retina display.Tänk om de kunde uppfinna en kombination av Super Amoled och high density pixel display. MUMMMS!

Men jag är ändå riktigt intresserad i Optimus 2X. Riktigt snygg design (mycket snyggare än Galaxy S) och grym hårdvara. Skärmen tycks också vara riktigt bra enligt förhandstittar. Det enda som återstår är mjukvaran... och för det så väntar jag spänt på 6:e Januari :P

9. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
  10. Gorgeous

Gorgeous Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    362
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
  11. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
  12. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

13. Gorgeous

Gorgeous Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    362
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
    Ja jag sätter inte en årslön på att det datumet kommer att hålla men det ger indikationer på att vi inte ska behöva vänta allt för länge iaf.
    Är verkligen i valet och kvalet om jag ska göra en förhandsbokning eller avvakta någon månad och se vad konkurrenterna ( läs HTC ) har att erbjuda..

14. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Men okej, jag antar att du sett redan alla filmer som vi lagt ut på Youtube om detta? Annars kan du kolla det igen: http://www.youtube.com/watch?v=i96mGX0dpeg

Vid tiden 0:11 när personen sänker ljuset ser man vilken telefon som har ljusast resp. skarpast skärm. Och det är inte Galaxy S. Färgåtergivningarna är precis lika dana, skillnaden är att Optimus 2X:s skärm är både skarpare och ljusare än SGS:ens.

Jag har nu en telefon med AMOLED-skärm och jag kan inte direkt påstå att den har några "grymma" färgåtergivningar. Än mindre att det är nån grym svärta. En Android-telefon med IPS å +300 ppi är i mina ögon bättre än en telefon med Super AMOLED med 235 ppi.

Annars i det stora hela är denna Optimus 2X bättre på i princip allting än en SGS och iPhone 4 rent hårdvarumässigt. Och det är så bara, tekniken utvecklas och nu vill LG inte vara längre en skärmtillverkare åt Apple utan vill också visa vad de kan.

Självklart tycker man om sin telefon och man tycker även att den är bäst av alla, men återigen, tekniken står inte stilla och det kommer mycket bättre telefoner varannan kvartal. Min HTC Desire är inte bäst i världen längre, även om T3 utsåg den till det.

15. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Och jag kan nog sätta en årslön på att om HTC kommer med en liknande mobil så kommer den vara minst en tusenlapp dyrare om inte två. :P

16. Ircfox

Ircfox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    AMOLED-skärmen i desiern är inte alls lika bra som den som sitter i SGSen, mycket stor skillnad där, svärtan i SGSen är iprincip helt svart.

17. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Fick ett mail från Dustin:
    Det är alltså leverans den 13:e januari som jag syftar på. Förstår inte hur det skulle kunna stämma, men man kan ju alltid hoppas! :P

18. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 182
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ingen aning om det hänger ihop med Dustins datum, men den 13:e håller LG presskonferens här i Sverige där man visar upp telefonen.

19. signoc

signoc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kan en Android telefon INTE ha stöd för Java? jag trodde java var hela grejjen med Android (för systemutvecklare iallafall). Eller är det nåt ytterligare stöd för något inom Java. Håller på att läsa på mig så smått då och då eftersom jag skall börja med utveckla för Android plattformen.

20. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag frågade LG om telefonen har stöd för Java via FB. Detta svar fick jag idag:

"LG Mobile Global ‎@ xxxx xxxxx: Hi xxxxx! Because LG Optimus 2X is equipped with the Froyo OS, the JavaScript runs perfectly without any delays. You could find more details in a review by Phone Arena: http://www.phonearena.com/news/Froyos-JavaScript-performance-blows-away-iOS4_id12311. If you come up with any more questions or concerns, please do come back anytime – we are always here for you."