Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 329
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jo låter ju väldigt lovande...Men jag är inte så jätte imponerad av bilden dock....om det ens är äkta ?
    Gillar aluminium ramen... men framsidan känns väldigt plastig...förstår inte varför dom lägger ner energi på att göra udda design... det dom flesta vill ha är en helt stilren design som X2 eller Iphone... Skärmen ska ta upp så stor plats av framsidan som möjligt.

2. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Wow, det var konstigt resonerat. Har du svårt att förstå varför vi förbokar telefoner med revolutionerande prestanda och finesser, för att en annan tillverkare förmodligen kommer komma med liknande prestanda? :)
    Prova dessa argument:
    1. Det kostar inget att förboka.
    2. Det går att avboka.
    3. Det finns folk som av olika skäl ogillar Samsungs mobiltelefoner.
    4. Det känns bättre att satsa på något som har ett ungefärligt releasedatum än något som bara finns som rykte.

3. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

För att galaxy S var ful, hade dåligt med uppdateringar, dålig GPS etc.

4. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Priset kändes rätt. Nya SGS kommer antagligen ligga i samma prisklass som Nexus och jag lär inte få någon märkbar skilnad, i alla fall inte för mig.

5. JaQan

JaQan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

6. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

I princip alla mobiler i Samsungs Galaxy serie har dåligt med uppdateringar, dålig gps, dåligt uppdateringssystem och är dåliga i överlag (med undantag för Galaxy S)

7. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jag förstår inte varför det ska komma in folk och klaga på mobilvalet andra har gjort. Det är som att vi har valt Iphone eller något och inte ens det borde vara grund för de löjliga kommentarerna här. Har ni inget vettigt att skriva så skriv inget alls.
    Själv känner jag mig mer nöjd med mitt val än någonsin

8. pleom

pleom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Hehe, samma här. Blir riktigt svårt mellan den och optimus.

9. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Jag tycker O2X flyter fint, men det gör ju många andra telefoner också. Har en kompis vars Galaxy S jag pillat på en hel del och den flyter helt underbart.

Vad gäller surfningen så kan ju inte telefonen vara snabbare än själva uppkopplingen och vad jag förstår är det alltid uppkopplingen som sätter käppar i hjulet.

Så därför funderar jag lite mer över denna hets kring den dubbelkärniga processorn? Det är ju inget revolutionerande!?

För övrigt blev jag toksugen på Galaxy S2 nu, sjukt mycket tunnare, enligt undersökningar snabbare processor, den dubbelkärniga, samt en grym grafikkrets, har även NFC och annat gotta. Mäktig mobil, som sagt, det hinner alltid presenteras något nytt innan det senaste släpps.

10. olovskiij

olovskiij Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Det är ju den första(/andra om atrix släpps före) med två kärnor. bara det är ju revolutionerande i sig.

SGS2 lär ju inte släppas fören i juni-juli, vilket är ett bra tag framöver.

11. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Jajaja, dubbelkärnigt är revolutionerande! Men vad revolutionerar den gällande användarupplevelsen för exempelvis mig personligen?

O2X började jag sukta efter i december, nu kanske vi ser den i mars. Det innebär 3 månaders väntan. Från mars till juni är det ytterligare dryga 3 månader. Ungefär samma längd på väntan.

Last edited: 22 jan 2011
  12. nikjensie

nikjensie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Avundsjukan skiner igenom... tack men jag är "bara" 33 och prylgalen... har gått igenom Hero --> Acer Liquid --> Nexus One --> Desire HD och nu antagligen denna, och vid sommaren/årsskiftet när det släpps något mer revolutionerande så sitter jag nog och lusläser dess tråd här på SweDroid...

Har för övrigt kvar Liquid, N1 och DHDn (även efter detta köp)... alltid kul att variera...

Jag gillar DHDn det är inte det, men den liksom alla andra mobiler, inklusive denna LG, har sina brister.... med den snabba utvecklingen av både gamla och kommande funktioner så når vi aldrig den perfekta movilen, förutom möjligtvis i några veckor. Sätt dig med en DHD och en LG och jämför i en vecka innan du kläcker ur dig något så brilliant som att skillnaden är omärkbar... det räcker inte att scrolla igenom GSMArena...

//Nik

13. Fruktstund

Fruktstund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Om du däremot tänker på det lite, varför vänta tre månader till när du redan kan få någonting som inte är mycket sämre?

Nu inför O2X har det ju mestadels varit så att det egentligen inte finns någonting likvärdigt på marknaden, i alla fall är det så jag har tänkt.

14. Dins

Dins Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Oneplus 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7
    Platta:
    Huawei media pad M5
    Jag resonerar så här. Jag har en nästan två är gammal Magic. Om ni tycker att Arc osv laggar i menyerna så är det ingenting mot vad en två år gammal Magic gör, trots Cyanogenmod. Nu har jag förbokat O2X och jag kommer att hålla fast vid det. Visst Samsung kommer med en ny telefon. Den kommer att presenteras ungefär när 02X släpps antagligen och kanske släppas till sommaren. Om jag skulle vänta på den istället så blir det tre månader till med vad som börjar bli en för klen telefon. Och under tiden så annonserar HTC HTC SuperDeluxDualCoreFantastic GH. Den släpps kanske i september osv. Hur jag än gör så kommer det alltid att annonseras något bättre under tiden jag väntar på den för stunden hetaste.

Det viktigaste för mig är att få en telefon som är tillräckligt framtidssäker för att fungera för mig som min dagliga telefon i minst 1-1½ år, och de kriterierna tror jag O2X uppfyller.

15. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag vet inte någon som klagat på någons mobilval på sistone.

16. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jag överreagerade helt klart

17. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Förstår vad du menar. Men det är precis samma sak som att vänta till februari/mars istället för att slå till nu eller för någon månad sen, på, säg en Galaxy S.

Har aldrig direkt upplevt att en mobil laggar (de allra senaste) så även om det är häftigt med en dubbelkärnig processor ser jag inte vad den skulle göra för "bra" för mig. Spela tunga spel, check, men det gör jag hellre hemma på TVn än att förlora batteri på tåget så jag senare inte kan ringa.

18. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Nu är vi lite väl OT va?

19. exnm

exnm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Hm, fan vad man ska börja vela nu. Stämmer specsen i gsmarenas artikel någorlunda på Galaxy uppföljaren blir det svårt. Eventuellt blir det av att köpa en Blade istället och vänta de extra månaderna på S2.

20. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Men när den kommer kommer det ju komma en ännu bättre telefon... om några månander.

;)