Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. pleom

pleom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Och när den telefonen du syftar på kommer ut som är bättre än S2 så kommer det en ännu bättre telefon. Believe it or not :)

Last edited: 22 jan 2011
  2. exnm

exnm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nej, det slutas tillverkas telefoner nu i sommar tror jag:(

Nä men jag ska köpa min första Android telefon nu, och ställer man Samsung mot LG med motsvarande Specs tar jag Samsung solklart. Jag har inte kommit över LG Renoir, jag lovade mig själv att aldrig köpa en LG igen då...

Men man får väl avvakta ett par veckor nu och se vad som händer. Hur som helst tror jag 2X kommer bli en riktigt bra telefon, inte så att det blir en sämre telefon bara för att konkurrenterna lanserar något lite vassare;)

3. johan456

johan456 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Sony Xperia X Performance

MINA ENHETER

Telefon:
    Det kan man lugnt säga, denna tråd är ju inte direkt så mkt snack om LG Optimus 2X längre, mest om vilken som kommer ut först och varför jag ska välja den och sen kommer det ändå en ny till om 3 mån osv osv..

Förut när jag inte var medlem och läste i denna tråd så handlade det hela tiden om 2X och många skrev vad de trodde det var för ram minne, visade videos, men nu ingenting konkret om själva telefonen 2X. kanske inte finns så jättemkt som är nytt som behövs säga men man kan väl ändå prata om 2X istället för att prata om kommande S2 och kommande HTC osv..det är ju inte det tråden handlar om.

4. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Tjena :) registrerade mig precis här på swedroid.

Jag går i tankarna att köpa en LG O2x, helt enkelt för att den har bättre specs än HTC DHD på typ allt utom skärmstorlek och dessutom är billigare än DHD. 4764:- som billigast på prisjakt.nu medans billigaste DHD kostar 4950:- (då räknar jag inte med utländska företag som typ emporiolive och dom 2 skumma svenska företagen som säljer under 4400:- (troligtvis bluff företag))

tycker o2x verkar väldigt prisvärd i förhållande till dess konkurenter, har varit väldigt mycket snack om batteritid och sådant, men jag sätter alltid telefonen på laddning när jag ligger och sover så jag tror inte det kommer vara ett stort problem för mig.

jag byter nu upp mig från en gammal SonyEricsson mobil som gick sönder så jävla ofta att jag aldrig aldrig mer kommer köpa en SE mobil igen. en kompis hadde DHD och var väldigt nöjd, så jag var väldigt inställd på att köpa en HTC som nästa telefon, men den här LGn ser sjukt najs ut så det blir att prova HTC någon annan gång för min del :)

mvh

5. olovskiij

olovskiij Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Vi kan la snacka om vad för tillbehör som vi tror kommer att komma, vad vi vill ska komma och liknande grejer, nu när vi ändå vet alla specar. För att iallafall hålla tråden om o2x och inte DHD, SGS2, Atrix, osv.

6. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Finns ingen direkt mening med att bara prata om O2X då det inte kommer komma några nya tillbehör under en längre tid.

I Februari kan man göra det. Men nu är det bra tid att prata om jämförelser med de telefoner som faktiskt existerar då det ger en bra bild av vad man kan förvänta sig av O2X

7. pleom

pleom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Finns ju inget annat att snacka om. Så att sitta här och jämföra O2X med andra telefoner är inte så off topic.

8. johan456

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag håller med om att det kanske inte finns så mkt mer att snacka om men kanske att man ändå kan lägga mer fokus på 2X, för några börjar ju prata om telefoner som inte äns presenterats ännu och bara massa rykten som inte har nåt med 2X o göra juh.

Visst kan man jämföra 2X med nån annan telefon men ändå att man fokuserar mer på 2X än att komma iväg allt för långt bort.

Fast jag är väl ensam om att tycka detta hehe :)

9. pleom

pleom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

10. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

11. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Bara reposts hela tiden av gamla filmer så tycker det är bra att jämföra med andra mobiler och svagheter/styrkor

12. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Kan bli riktigt fin mobil från Samsung denna gång men hoppas de har tagit åt sig om att skaffa ett bättre kvalitets skal och betydligt bättre design och sluta efterlikna Iphone. Och priset förstås, kommer säkerligen vara dyrare en LG men vi får se.

13. petterekman

petterekman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En fråga som dyker upp i mitt huvud när jag ser demonstrationer på när man spelar upp 1080p-material med denna lur är: Hur blir det med ljudstödet?

Man kan ju spela upp 720p x264 .mkv-filer utan problem i Galaxy S:en, men om ljudet är i DTS-format är man körd. Med tanke på att HD-filmer i .mkv-format ofta har DTS-ljud är det ju ganska tråkigt om det inte dyker upp stöd för ljudet snart, speciellt om man nu har en HDMI-out som man kan använda för att spela upp på storskärm.

Så, någon som har någon koll på om någon ny lur (eller programvara) hanterar DTS-ljud? Vore väldigt kul om man kunde använda mobilen (tex. en 2X då) som mediaspelare när man är på resande fot, utan att först behöva konvertera filmerna man har på sin hemdator.

14. nikjensie

nikjensie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Någon sett LGn i "Vanilla"-mode ännu?

//Nik

15. johan456

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Jovisst men lite svårt att jämföra en mobil som inte ens presenterats ännu och därmed ointressant i nuläget.

16. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Vad menas med "Vanilla"-mode? Jag vet vad Vanilla i sig betyder FYI, men Vanilla-mode? :P

17. vargen

vargen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

hmm, 52 sek startup tid (tills man knappat in pin-koden och homescreen har laddat känns lite länge..

5,51gb av 8 ledigt att ha tjafs på känns oxå lite lite, fast det finns ju sd-kort, killen i videon har 1,27 gb kvar att installera program på (verkar ha en hel del) så man kan inte använda hela utrymmet. Skulle gissa på 2gb om man gissar att OS:et tar ~0,5.
    Han har även 211 mb ledigt minne efter att ATK kör mitt i videon.

Google maps verkar skönt snabbt, likaså browsern och spelen han testar.

Stort plus för SPEGELN, vem skulle klara sig utan den appen!!!.. uhm..

Om ni kan tyska (sorry om det är en repost):
    http://www.youtube.com/watch?v=Z4ooYGB6MpI

Hund gillar detta.
  18. Reven19

Reven19 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hardware kommer man inte så långt med om man inte har bra software och nätverk...

19. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte passa på att posta lite info om Tegra 2's hårdvarustöd för olika film och ljudformat då jag själv och andra undrat kring detta...

Video (1080p)

Decode H.264:

VC-1 AP
    MPEG2
    MPEG-4
    DivX 4/5
    XviD HT
    H.263
    Theora
    VP8
    WMV
    Sorenson Spark
    Real Video
    VP6

Encode H.264
    MPEG4
    H.263
    VP8

Video Teleconference (VTC)
    H.264
    MPEG4
    H.263
    VP8

Audio

Decode
    AAC-LC
    AAC+
    eAAC+
    MP3
    MP3 VBR
    WAV/PCM
    AMR-NB
    AMR-WB
    BSAC
    MPEG-2 Audio
    Vorbis
    WMA 9
    WMA Lossless
    WMA Pro
    G.729a *
    G.711 *
    QCELP *
    EVRC *

* Through third party

Encode
    AAC LC
    AAC+
    eAAC+
    PCM/WAV
    AMR-NB
    AMR-WB

Telefonen har alltså fullt hårdvarustöd för att fungera som mediaspelare. Läste något rykte om att Boxee skulle komma till android, vore trevligt med sådan interface när man kopplade in telefonen i tv:n... :)

20. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

De specarna kan man läsa på http://www.nvidia.com/object/tegra-2.html
    Problemet är att ingen kunnat avgöra om O2X kommer avkoda DTS eller DD/AC3, något som är högst relevant om man ska använda den som mediaspelare.