Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. Linden

Linden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Om du går in på Dustin kan du välja att köpa telefonen med Telia också...

2. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Någon källa? Eller artikel som skriver om läckorna?
    Jag är nämligen inne på samma linje som du, dual core 2 GHz låter som rent skitsnack.

Allt jag läst är att Samsung kommer använda sin egen implementation av ARM Cortex A9 SoC, kallad Orion. Den kör, precis som Tegra 2, på 2 kärnor à 1 GHz. Källor:
    http://news.softpedia.com/news/Sams...Core-CPU-1080p-Video-Android-2-3-179943.shtml
    http://www.slashgear.com/samsung-ga...ra-dual-core-orion-cpu-tips-insider-20127413/

Så om ryktena stämmer, så kommer Samsung Galaxy S2 skilja sig från O2X på dessa punkter:
    Betydligt senare release, Gingerbread, mer minne, större skärm, tunnare, NFC-chip.
    Ursprungskälla till dessa rykten: http://www.nocutnews.co.kr/show.asp?idx=1688473

3. swefse

swefse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

http://www.youtube.com/watch?v=rLUGIskXs8w

En "utvecklarintervju" om O2X's multimediafunktioner, de nämner AMD 3D och visar bl.a. hur högtalarna fungerar, med en liten bit av en låt av Ennio Morricone. Om låten är inspelad från högtalarna och om det är stereohögtalare, som det verkar från animationen, blir jag riktigt imponerad; det lät utmärkt!

Videon är förövrigt en av fyra koreanska utvecklarintervjuvideos från samma användare, där de andra behandlar HDMI, prestanda och design. Av kvaliteten att döma skulle jag säga att det är LG som gjort dem, för att ge oss en ytterligare inblick i hur deras flaggskepp funkar och beter sig.
    Jag har inte hunnit se igenom alla än och jag förstår inte riktigt vad de säger, så om någon kunde få ut vad de säger (gärna i manuskript-form) skulle man förstå mycket bättre!

EDIT:
    http://www.youtube.com/watch?v=zOvNnxutwUc#t=169s

Design-videon, när de nämner Optimus 1.5 UI slår hon till på ett lite märkligt vis på sidan av skärmen, så byter de bild på skärmen.
    Vad är det, tror ni? Finns det på andra telefoner i dagsläget, eller är det något som LG hittat på?

Last edited: 25 jan 2011
  4. linus007

linus007 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

ruskigt coolt!

5. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Kul finess, märkligt att ingen tidigare visat detta. Kan det betyda att det är ny mjukvara i den telefon som börjar säljas idag i Sydkorea?

ÄNTLIGEN! XDA har ett subforum för LG Optimus 2X: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=999
    Nyheten, med motivering: http://www.xda-developers.com/android/motorola-atrix-4g-bionic-and-lg-optimus-2x-forums-added/

Hund gillar detta.
  6. lagge92

lagge92 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Vissa nokia mobiler tror jag har det för att byta låt etc. coolt :)

förresten i samma video så bekräftas att det minsann är en IPS panel!

JA! :D
    och i den innan verkar det som att den har två högtalare också :D eftersom ljud-vägorna ser ut att komma från båda sidorna hehe :P

7. Fruktstund

Fruktstund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jo, tack för tipset, men det visste jag redan. ;)

Hade nog kunnat tänka mig att välja Telia om de inte hade varit så snåla med datatrafiken (och om jag haft förtroende för dem som företag).

8. nilo

nilo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Ägs inte halebop av telia? :P
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Halebop

OT: Mailade dustin igår och fick idag svaret:
    Hej,

Tyvärr har vi inget preliminärt datum i dagsläget utan det är obekräftat, förhoppningsvis bör vi har mer information snart.

Vänliga hälsningar
    XXXX

Dustin home
    Säljare/Dustin home

9. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Köp mobilen istället och välj tele2.

Avbetalning känns så dumt eftersom det blir svårare att byta abonnemang. Tänk om du hittar ett bättre abonnemang om 12 månader? Då sitter du fast med dyra halebop.

Förresten, låser halebop mobil eller abonnemang? Dvs, kan man sätta i halebop simkortet i en annan mobil och vice versa.

10. Fruktstund

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

@nilo: jovars, nog ägs de av Telia allt. Anledningen till att jag inte har förtroende för Telia som företag beror just på Telia (mer specifikt deras hemska vis att behandla oss som bor ute i ingenstans) och inte deras nät eller liknande, så jag ser inget större fel i Halebop då.

@Gr1peN: självklart kan jag ju göra så också, men Halebop eller Telia verkar vara de enda alternativen, åtminstone om man vill vara säker på att ha täckning. Däremot om det nu är så illa att mobilen skulle vara låst till Halebop och ett bättre alternativ dyker upp efter bindningstidens slut (12 månader) får jag helt enkelt hoppas på att det går att låsa upp den. :)

11. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Problemet med avbetalning är ränta (kanske räntefritt där du tänker köpa) och uppläggningsavgifter som ofta drar iväg löjligt mycket, så mycket att det är värt att köpa mobilen kontant först istället för att delbetala.
    Hade en kompis som köpte en ifåne och fick första räkningen på över 600, plötsligt vart det inte så bålligt då det vart 300+ på den totala kostnaden hon hade väntat sig.
    Du bor i Uppsala ser jag, 3 har utmärkt täckning och Tele2 är bra så länge man inte är i typ Ulltuna. Kör Tele2 själv atm

12. Fruktstund

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Självklart är det ett problem, och det är sådant man får se över inför ett eventuellt köp. Är ännu inte helt säker på hur det blir, så jag har ju tid att ändra mig på.
    Det stora problemet kan just bli att en hel del kostnader kommer utöver den vanliga månadsavgiften, bara ett simpelt samtal gör ju det. Så lite får man ju se upp!

Råkar bo i skogarna cirka tre mil nordväst om Uppsala, och här hade jag ingen täckning med Tele2 förr-förra året då jag prövade det en snabbis.

13. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Surt när man bor utanför, då är 3 riskabelt också, kanske bäst å köra på telia :)
    Kör inte Telenor på Telias när btw?

14. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 285
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Telia och Tele2 använder samma nät men har egen utrustning i sina corenät.

Sen kör Telenor och 3 på samma nät förutom i Stockholm, GBG och Malmö.

http://www.infoferenda.com/de-svenska-3g-naten.html

15. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 285
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    lagge92 gillar detta.
  16. chjp82

chjp82 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Verkar som att den koreanska versionen har 1gb ram, hoppas det gäller europeiska versionen med :)

17. lagge92

lagge92 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

hmm Ett annat ställe i dokumentet står det 512mb LPDDR RAM dock. Undrar om de där 1gb är något slags lagringsminne.

Andra saker jag kunde få ut av dokumentet:

Mobilen har ett gyroskop!

Mobilen verkar ha "dual mics" så kanske noise-cancellation a la Nexus one och iPhone 4?

18. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Kan bekräfta att halebop inte låser varken mobil eller simkort
    jag är bunden med ett vänner surf plus och funkar bra
    Inte speciellt dyrt och ingen förhöjd månadsavgift och köpte min telefon på releasedagen för 3000 istället för 5000

19. nilo

nilo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Som jag tolkar schemat på sid 34 har den 4Gb system minne (LPDDR2), 512Mb SDRAM + 1GB NAND för radio enheten... ( EDIT: PMB9801 verkar iaf vara ett modem.. http://www.infineon.com/cms/en/product/channel.html?channel=db3a304319c6f18c011a39470bb00555)

Kan ju inte stämma.. klarar ens av 4Gb?

Last edited: 26 jan 2011
  20. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Vart får du 1GB NAND för radioenheten ifrån?
    Vilken sida?

Och ja, Tegra 2 klarar inte 4GB RAM.