Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    LG vill av nån anledning inte säga dimensionerna, men den där bilden jag visade här på sidan 2 är inte på en telefon som är 13mm fet. Jag har verkligen granskat nästan alla bilder som finns utlagda. Och även den som jag visade här där man ser hdmi-uttaget peka fram.

Det vore väldigt konstigt om telefonen var såpass fet som du skrev. Jag hoppas verkligen inte att den är det.

2. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Om du kollar noga så ser det ut som att "metall bågens" ende tar imot innan själva kamera plätten om man lägger ner den på ett bord. Jag kan dock ha fel.:cool:

Tjockleken 10-14mm är mycket vanligt på dyrare smartphones idag men inte när det handlar om snabbaste hårdvara på marknaden :P

Ett par millimeter gör inget men över 15mm så stör det mig.

3. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Det har skrivits en del om bristen på dual core support i Froyo i denna tråd. Är det någon som kan förklara varför Froyo skulle "sakna" dual core support? Eller varför det skulle fungera bättre (vara "aktiverat") i Gingerbread?

Det enda jag sett i Gingerbread som antyder bättre stöd för dual core är bytet från YAFFS till EXT4, och möjligen Concurrent garbage collection.
    http://www.esphoneblog.com/2010/12/28/android-gingerbread-2-3-and-newer-will-use-ext4-file-system/

4. Viggo

Viggo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Inte så att det är någon panik, men iphone har väl satt ribban lite. Ett uttag för micro-usb är ca 4mm och på bilden nedan tycker jag det ser ut som att 3st på rad skulle få plats.

5. Viggo

Viggo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det spelar inte så mycket roll vad som tar emot, plast drar på sig repor hur man än gör och tillslut blir bilderna suddiga och i motljus rent av bedrövliga. Dessutom har damm och smuts en förmåga att hamna mellan skyddet och linsen.

6. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Aha!
    I must disagree!

Jag trodde också på 4mm, men det är då beroende på typ. På bilden är det en typ Micro B vars mått står med i bilden: 2.5mm

(Källa på mått: http://www.hirose.co.jp/cataloge_hp/e24200011.pdf)

Men det ryms heller inte bara 3 på rad, utan 4 och lite marginal. Detta enligt empiriska studier i mspaint, se bilaga #1.

Slutsats:
    Höjd uppskattad till 12.2mm

Bifogade filer:

• 2x.jpg
      2x.jpg
      Filstorlek:
      27,2 KB
      Visningar:
      483
  7. Viggo

Viggo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

haha det här är undersökning av finaste sort :)

8. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Fast det kan ha hänt en del sedan dess. Produkten hette ju först "LG Star". Detta är den nyaste bilden som jag lagt upp på sidan 2 här (och som LG la upp 17:e december på deras Facebook):

Å så den här, fast som "LG Star":

Så jag vet som sagt inte. Det som jag vet däremot är att Engadgets förhandstitt publicerats 11:e december, medan LG la ut officiella bilder på telefonen 17:e december i deras Facebook. Så det kan lika gärna varit nån oslipad betatelefon.

Lite synd att ingen av tidningarna gav några exakta mått (hur svårt är det att mäta m h a en tumstock egentligen?), eller så fick de helt enkelt inte det av tillverkaren. Men det är kanske just det här som LG vill, att vi ska spekulera ända fram till releasedagen... :)

9. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Har ni en länk till LGs sida på facebook? Jag hittar flera och vet inte vilken som är "rätt".

10. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Lite intressant att Ellos påstår leverans 25/2... undrar hur pass bra det kommer stämma.

11. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Du kan prova här, men jag kan inte garantera om det kommer funka för dig.

*EDIT*

Efter att ha granskat dussintals olika filmer och 50-tals bilder i princip alla tänkbara vinklar, kom jag fram till att telefonen har 99% sannolikhet att den kommer se ut så här: http://www.youtube.com/watch?v=hOrJqV13TKs&feature=player_embedded#!

Last edited: 29 dec 2010
  12. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 490

MINA ENHETER

Kan väl lika gärna se ut som i den israeliska videon. Enda videon som visar nått vettigt.
    Märkligt är att inga mått eller mängden ram anges. Lite oroande.

13. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Jag hoppas verkligen inte den kommer se ut så med en mittknapp. Blir ju en kopia av den ful-kopia samsung gjort av iphone.. Snälla låt den få en riktig uppsättning knappar! Jag skulle visserligen föredra fysiska knappar men 4 touch är så mycket bättre än 3..

14. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    När jag skrev så tänkte jag inte att jag skulle vilja ha den där brutalt fula mittenknappen, utan jag syftade mest på dimensionen. Fan va jag är ivrig alltså! Jag hoppas som satan att den är åtminstone lite tunnare än min Desire. Den behöver inte ha den "magiska" dimensionen på 9 mm.

Självklart vägrar LG avslöja dimensionerna utan sparar allting till CES-mässan. Allt för att trigga upp både spänning å nerver. :cool:

*EDIT*

Efter att ha i princip analyserat nu varenda mening i denna artikel från Engadget, så hajade jag till när jag läste denna mening:

"There's one device we're immediately reminded of when handling the Star and that's HTC's Droid Incredible -- albeit with the slight (major?) difference that LG's new handset offers a larger 4-inch display."

Och enligt GSM Arena är HTC Droid Incredible 11.9 mm "fet", vilket får mig att undra ett å annat. Men som sagt, det var på LG Star som de skrev om - inte Optimus 2X. Det kan mkt väl hända att LG slipat ned sin diamant lagom till CES.

Last edited: 29 dec 2010
  15. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    541

MINA ENHETER

Jag tror att du sitter och överanalyserar, när du är så sugen på telefonen som du verkar vara. Har själv gjort det många gånger, brukar sluta med att jag blir lite besviken.

Dels är Star utvecklingsnamnet/hårdvarunamnet till telefonen Optimus 2X, precis som Passion var till Nexus One och Rachael var för SE X10. Med andra ord, samma telefon men olika namn. Att det kan skilja lite mellan dem är dock klart. Men olika telefoner? Nej.

11.9 mm är rätt lagom enligt mig, långt ifrån störande. Min Nexus är liknande och jag märker oftast inte den i fickan.
    Droid Incerdible tycker jag är väldigt lik Optimus 2X framifrån, om man plockar bort det optiska hålet på Incredible.

16. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Tack

17. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jo, du har nog rätt. Börjar man överanalysera kommande telefoner innan de ens blivit visade för allmänheten finns en tendens att man blir besviken. Min HTC Desire har precis lika dana mått som N1, å den är rätt slim ändå. Har aldrig haft några bekymmer eller ens tänkt tanken på att den är så som den är.

Vi får hålla ögonen öppna när CES kommer efter nyår, och självklart även på den andra supertelefonen som går under namnet "LG B".

18. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    541

MINA ENHETER

Sant, det kommer blir riktigt intressant. Lär bli fullt med både telefoner och tablets. <3

19. swefse

swefse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nu har jag också beställt en; har tusentals funderingar, bland annat om det är någon som vet hur snabbt den bootar, eller hur bootanimationen ser ut?
    Och kan man filma (som i "spela in", inte videochatta) i "gammal" HD-upplösning (720p) med den framåtriktade kameran, eller har den för få pixlar/är allmänt lite sämre?

20. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Nej

1.3 megapixlar duger inte för 720p