Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. Pelle10

Pelle10 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Dum fråga, men hur är kameran på denna? Någon som har en länk? Finns förmodligen redan i denna tråden, ursäkta i så fall.

Pelle

2. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 291
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Operatör brukar väl vara individuellt och lite var man bor, men något jag vet funkar är Telenors Surfa.
    Detta har fri surf och man kan välja mellan 1, 3 och 10mbit.
    http://www.telenor.se/privat/abonnemang/surfa/index.html

3. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Med 3G kommer du upp i 2 Mbit om mobilen inte har stöd för HSDPA. Med HSDPA kan du rent tekniskt komma upp i 14 Mbit, men dom flesta (Alla?) mobiler toppar 7.2 Mbit. Jag tror du blandat ihop deras tjänster för mobiler och datorer. :)

Den senaste länken finns ett par sidor tillbaka.

4. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

3G har väl bara 384 kbit/s för mobila system? Tillhör inte mobiletelefoner den kategorin?

5. Hund

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Då är det något fel på min Hero eftersom jag brukar snitta på ca 1 Mbit här ute i skogen. :cool: Lustigt nog får jag enligt Bredbanskollen oftat ~1 Mbit ner och ~2 Mbit upp.

6. lagge92

lagge92 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

det är ungefär de hastigheterna jag får också med HSPA.

Last edited: 3 feb 2011
  7. Skinksallad

Skinksallad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    160
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Platta:
    Surface Go 2
    Och det står 3G och inte H uppe i notificationbaren?
    För 3G brukar bara vara UMTS medans H är HSxPA.

8. Hund

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Den går över till "H" när jag kör testet.

9. Vimes

Vimes Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Beror pa vilka andra specs den har, e de sa att den har 1GB RAM och battre skarm, e tunnare etc sa kanske...

10. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Dåså, en liten sammanställning i mitt luskande. Orkar inte skriva exakt vilken butik jag besökt så håll tillgodo med detta:

18 butiker besökta i centrala Sthlm, vilka innefattade dessa återförsäljare av mobiltelefoner:

OnOff
    Elgiganten
    Expert
    3
    The Phone House
    Siba

På frågan om när LG Optimus 2X släpps fick jag detta till svars:

15 butiker svarade Vecka 13.
    3 butiker svarade Vecka 14.

Dessa återförsäljare har jag dessutom ringt:

Netonnet: Inget preliminärt än, de "trodde" månadsskiftet mars/april.

Katshing: Samma som ovan.

Dustin: Inget preliminärt, vågade inte heller ge ut någon "chansning".

Komplett: Står fortfarande preliminärt 21 februari. Försäljaren jag hade kontakt med blev förundrad över datumet, han sa att det snarare skulle bli en månad senare men ville att jag skulle återkomma nästa vecka.

So there's the list!

Lägger väl ingen speciell tyngd i detta (bör man det?), men det verkar luta en hel del åt månadsskiftet mars/april.

Jag tappade förtroendet för försäljare alldeles för länge sedan och därför litar jag inte längre på deras omdömen.

Jag hoppas därför att alla dessa har fel och att även LG ska slippa tappa förtroendet hos mig.

Jag är inte en av dem som gnäller, men jag är en av de som väntar. Första kvartalet har man pratat om tidigare och jag är väl införstådd i att detta även självfallet gäller mars månad.

Dock är det så, att det inom några veckor kommer visas en hel del intressant i Barcelona. Samsungs beryktade uppföljare till SGS verkar ha en hel del (ej bekräftat) att konkurrera med. Orions dubbla, 1GB RAM, NFC, enligt mig snyggare samt smalare designmässigt det lilla vi fått se, skärm som vidareutvecklar tekniken stavad Super AMOLED+.

Jag vet, inget är bekräftat, men jag tvivlar på att specsen skulle vara sämre än ovan nämnda. Många sidor har även hittat omdiskuterade uttalanden och försägningar om att Samsungs nya produktportfölj skall nå de större delarna av världen i april.

Jag vet inte med er, men är det som så att O2X nu kommer i slutet av mars och att jag redan då otåligt väntat i månader, då kan jag med ganska stort tålamod vänta i ytterligare några veckor, in i april och köpa något med varumärket Samsung på.

Nu blev väl detta ett litet gnälligt inlägg, men återigen, jag gnäller inte, jag är bara en i mängden av tekniknördar som börjar snegla åt andra alternativ. Att vara först med något nytt är stort, men har man endast ensamrätt med det nya i en enda dag, då blir man inte längre lika speciell.

Tack för mig!

11. johan456

johan456 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Sony Xperia X Performance

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia X Performance
    Okej synd att du inte besökte och ringde teknik Magasinet som jag frågade och dom får in den Vecka 9 sa dom då. och står ju fortfarande det på prisjakt..och ellos får ju den vecka 8 och komplett vecka 8 som det står...men den kommer alltså ca 4 veckor senare enligt din undersökning hehe.

Då kanske man har börjat längta till andra telefoner hehe...

12. olovskiij

olovskiij Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

varför kan dom inte bara trycka ut telefonerna?
    Dom har ju delat ut ett gäng redan, tycker det är dags att faktiskt börja sälja dom...
    Visst, man hade la lite väl höga förhoppningar pga dustins första datum, men seriöst, början på april kanske senare, nja, någonstans får gränsen gå.

13. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Min lista är absolut inget att gå på, jag ville bara dela med mig av den information jag fått.

Bra att du nämnde det, Teknikmagasinet och Ellos ska jag luska lite i under morgondagen, får se hur pass säkra de är på sina v.8 respektive v.9!

Ang Komplett, som jag skrev, det preliminära datumet var 21 februari, men försäljaren tyckte det var väldigt orealistiskt.

14. Dahliz91

Dahliz91 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    212
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Antagligen så presenterade LG en produkt som är i ett mycket tidigare stadie än de brukar för att få något att presentera på CES. Antagligen så är väl de i samma stadie som de som kommer presenteras på MWC. Är väl därför många klagade på SE också, för de brukar ju också vara väldigt tidiga med att presentera nya produkter.

15. nilo

nilo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Om den nu var i ett sådant tidigt stadie, hur kommer det sig att den koreanska som är nästan identisk med den europeiska har släppts då?

Jag drog iväg ett mail till Erik som stod bakom press releasen på mynewsdesk, hoppas han svarar något vettigt och inte bara svarar med luft.

16. alwaysaround

alwaysaround Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

du hade varit inne på elgiganten, de uppger ju 19/2 på sin hemsida så det är ju lite konstigt isåfall...

17. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Stora elkedjor är värdelösa på organisationslösningar, ingen vet någonting alls så deras uttalanden förvånar mig inte. Lovar dig att man kan få två olika besked av två olika försäljare i samma butik under samma dag.

Som sagt, vi får väl helt enkelt ha tålamod, den släpps när den släpps. Jag är bara så sugen på att ha den i min hand :).

18. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Dessutom är den 19:e februari en lördag. Låter bra skumt att skeppa ut stora leveranser från ett centrallager en lördag.

19. vargen

vargen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Det enda som skulle kunna få mig att titta mot en annan telefon är om SGS2 har NFC.. om det nu ska pushas ordentligt för detta 2011 så är man ju gärna "med på tåget", ICA tex har ju NFC i sina nya kortläsare även om det inte är aktiverat.

Tegra 3 och Tegra 2.5 (3D?) känns långt borta, om dom vill få fart på Tegrazone MÅSTE dom stödja Tegra 2 ett bra tag framöver och 3D i telefonen? Nej tack, varken bra för synvinkeln eller batteriet, speciellt batteriet.

20. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Det jag stör mig på var att de sa slutet av Februari i sitt pressmeddelande. Har ingenting emot att vänta (Blir nog ändå att vänta på HTC pyramid) men när de är så långt ifrån blir man lite småsur.