Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

2. droidole

droidole Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

3. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

vrf slår han telefonen :(

4. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Kommer inte till sverige så varför?

5. erahk64

erahk64 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Det är hastigheten för första generationen 3G.
    Det visades telefoner på CES 2011 som ska klara upp till 21 Mb/s.
    Och det kommer ännu högre hastigheter,
    det har varit demon för kund på upp till 168 Mb/s (kallas HSPA och ibland HSPA+).

http://www.ericsson.com/thecompany/press/releases/2011/01/1483840

Last edited: 5 feb 2011
  6. Dahliz91

Dahliz91 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    212
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Import?

7. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

har vi fått några klartecken att den inte kommer alls, dvs från Motorola själva?

8. pleom

pleom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Får man med HDMI-kabel när man köper LG 2x?

9. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Jag tyckte mig ha läst att det var på så vis i en tidigare postad länk här i tråden. :-)

10. FearKill

FearKill Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Kan alla som ställer frågor om Atrixen hålla sig till Motorolas del i forumet. Börjar bli väldigt mycket om Atrix här än LG 2x.
    Det som är sagt om Atrix är att den ska släppas för O2 i England och för AT&T i USA. Inget mer. Så det är import som gäller på den. Sen så är det sjuka priser på tillbehör till den. Laptop dockan kostar bara $500. Och den lilla dockan kostar $150. Så den känns inte så jätte intressant för Sverige. Det är min syn på Atrix. Men nog om Atrix 4G kan detta vara det sista inlägget om den tack.

11. FearKill

FearKill Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Ja man får med en HDMI kabel i LG Optiums 2X.

12. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Tackar för länken, tycker dock det är lite "barnsligt" att jämföra SGS med O2X! Dubbelkärna versus enkelkärna!? Vad vill man bevisa? Vore bara konstigt om SGS skulle överglänsa! Vänta tills SGS2 är ute, då kan vi jämföra två telefoner som ligger samtidigt i tiden och då är nog inte LG så kaxiga längre ;).

13. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Jag hade absolut inte haft något emot LG ifall man nu uppfyllt det man från början sagt. Och jag tycker absolut inte det är larvigt att vi så kallat "bashar" LG. Har man sagt en månad får man stå för det, punkt. Skulle jag äga ett företag som säger att man skall leverera en produkt till Kina v.4, då tar man ju såklart för givet att leveransen kommer. Sen ändrar jag mig till v.15 och alla ska vara glada? "Sluta hacka på nox, han sa ju faktiskt redan vecka 3 att produkten skulle komma v.15, så sluuuuuuta". Nej!! Har man sagt en sak från början, då skall man stå för det, annars är det lika bara att vara tyst.

14. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

15. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Jag förstår att ni förundras över att en enstaka människa kan gå in i 18 butiker och fråga en sak, det är ju helt sinnessjukt. Det är väl ungefär samma sak som att jag idag förundras över hur förbannat lata dagens ungdommar är.

Att sitta ner framför TVn med en skål chips och titta på ett avsnitt av Scrubs, det tar ju ingen tid! Eller hur!? Max en halvtimme med reklam, eller hur? Det är bra mycket mer än vad jag skulle spenderat på att besöka 18 butiker för att fråga en fråga.

Att ställa sig i kö för en korkad fråga känns väldigt Svensson, gör det inte? Nu tillhör jag inte den skara som slängs in i det konflikträdda facket och jag förstår inte varför man skulle behöva stå i kö om jag nu inte ska köpa en produkt i fråga, eller hur? Ni gör som ni vill, men jag kliver direkt längst fram i kön och frågar det jag ska fråga, alternativt frågar en korkad försäljare, ni andra gör som ni vill. Maximal spenderad tid i varje butik blir därför mindre än 30 sekunder.

Dock förstår jag att ni tycker att detta är jobbigt, jag måste ju såklart också gå mellan butikerna, vilket tar ytterligare sekunder, puuuh, snart får jag söka psykolog för anorektikerproblemen, jag gör ju av med kolossala mängder kalorier...

Men självfallet är jag arbetlös som har tid att göra detta, annars skulle det ju inte gå, det vore ju omöjligt, eller hur? Det finns inte den minsta chans att jag kan ha ett deltidsjobb och studera heltid vid 6 olika universitet i landet? Nej det går ju inte. Har jag tid att gå in i 18 butiker i Sthlm en dag i veckan då är jag naturligtvis arbetslös. Vi som jobbar 8 timmar om dagen är extremt utmattade och behöver minst 16 timmars vila, helst i vårt egna hem, framför TVn, med en skål chips till Scrubs. Puuuh, det är jobbigt att leva idag.

Nästa gång jag är ute på stan för att luska reda på någonting så får jag helt enkelt hålla det för mig själv. Jag ber om ursäkt, men hädanefter lovar jag att hålla käften så ni andra slipper sucka er igenom detta forum.

God natt och sitt inte uppe för länge i natt. Scrubs kommer imorgon också!

16. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

inte för att regna på din parad nox, men jag hade nog ringt dessa 18 butiker, men förmodligen hade jag struntat i det och ringt deras generalagent alternativt LG norden direkt eftersom ALLA kedjor borde få sina uppgifter därifrån.

Sen undrar jag alla andra som säger att LG har svikit er med datum-uppgifter, jag har ENBART sett Q1 2011 från LG, VAR har ni andra läst att den ska komma i januari?

17. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jo, det vet jag mycket väl. Men det är första generationens 3G som täcker som täcker större delen av Sverige.

Turbo 3G och 3G är två helt olika saker. Som att jämföra GSM och 3G

18. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Vad gnäller du på mig för?
    Jag sa att jag inte ansåg det vara skumt utan lätt hade gjort det om min stad hade haft 18 butiker
    Vi har 2 och jag har varit i båda flera gånger istället

Svenska A tar upp läskunnighet...

19. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    543

MINA ENHETER

Det kan användas för att byta bild, flytta markören i textfält m.m.

20. linus007

linus007 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

så här står det på LGs hemsida: LG Optimus 2X är världens första smartphone med Dual Core-processor, vilket gör den till vår snabbaste och mest mångsidiga telefon någonsin. Med kapacitet för såväl upp- som inspelning av HD-film i 1080p och möjlighet att koppla samman olika medieenheter i hemmet, tar det här kraftpaketet smartphone-begreppet till en helt ny nivå. LG Optimus 2X är inte bara snabb, den är sjukt snabb.Kommer i mars. Uppgraderingsbar till 2.3.

nilo gillar detta.