Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. nilo

nilo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Januari kom ifrån någon press release där man nämnde ringsignalerna.
    Telefonen hade världsdebut i januari också, den släpptes i Korea innan februari månad iaf.
    Kollar man på min föregående post så fick jag bekräftat av Erik, produktchef
    för mobiltelefoner på LG Electronics i Norden, att den ska vara levererad i slutet av februari, men först i början av mars kan man räkna med att se den i de flesta butiker som ska ta in den.

Kan vi snälla sluta gnälla om release datum tills 1:a mars och ingen här har postat att de fått den? :)

2. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Det är väl det som är tanken med att få flera svar, uppfatta mönster. Att ringa generalagenten känns lite väl overkill för mig även om vissa kan anse att det är detsamma att besöka 18 butiker. Tiden spenderad på denna "lilla tur" uppgick dock endast till 13 minuter, no more, no less. Så att anse att man är dum i huvudet som slänger bort en kvar av livet på ett ställa en fråga, visst, so be it.

Självklart skulle jag ha kunnat ringt dessa butiker, men det hade tagit bra mycket längre tid, dessutom hade jag inte gjort av med några kalorier ;).

Det var ingen kritik mot någon, bara allmänt trött på folk som gnäller på andra. Du var med för att jag tog upp arbetslöshetsförhållandet, i övrigt var det ingen kritik.

Jag förstår svenska otroligt bra, bättre än de flesta måste jag påstå. Scanna in dina betyg så jämför vi, men innan dess kanske du vill läsa igenom din senaste post ;).

3. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Vad ska vi göra om vi inte ska gnälla? Det är ju människans specialitet och allt skulle bli så likgiltigt om vi slutade gnälla. Let's continue with the gnäll ;)!

Men bra, då räknar jag med början av mars. Kanon!

4. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 291
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Hade du ägt ett företag som även har produktion av det varor som levereras hade du vetet att det kan dyka upp saker i produktions ledet som gör att man plötsligt måste flytta fram leveransdatum, du tror väl inte på allvar att dom gör det med flit?
    Så ditt resonemang att "Har man sagt en sak från början, då skall man stå för det, annars är det lika bara att vara tyst." håller inte i verkligheten.

5. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Hur var det nu igen - kunde Android 2.3 hantera dubbla kärnor på ett bra vis, eller kommer det i nästkommande release? Om det sistnämnda är det som gäller, hur stor chans är det att O2X får även den uppdateringen?

6. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

2.3 hanterar det fint

7. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Har för mig att jag läst att det är först i 2.3 som dubbla kärnor utnyttjas någorlunda ''optimalt'' eller vad man ska säga. 2.2 har väl inte stöd för det eller så är det rätt minimalt...

ska inte säga helt säkert att det är så men tror mig ha läst detta/sett i nån från någon kunnig person :P

8. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Nu kommer vi in på försäljningstekniker.
    Återigen.. skall jag leverera en produkt till en slutdestination är jag antingen tyst om datumet, ev förklarar att jag kan ha produkten framme "nångång" där och då. Vill mottagaren ha ett mer specifikt datum tar jag självfallet och beräknar in problemen och dess extratid som detta kan generera i mitt datum som jag sedan vidarebefordrar. Självfallet kan det uppstå problem i produktionsledet, det är därför man beräknar in denna tid i det datum som man nu kanske "lovar".

Och angående ifall jag på allvar tror att dom gör det med flit... ja, ibland, säkerligen mer ofta än vad vi tror.

Vi går återigen tillbaka till Kina. Är jag "ärlig" och ger ett ganska sent datum eftersom jag beräknar in alla problem som kan uppstå på vägen, då kanske företaget som skall motta produkten/tjänsten tycker detta är alldeles för länge och väljer ett annat företag.

Säg att O2X nu släpps den 7:e mars. Hade man redan i december/januari gått ut med datumet 7:e mars hade nog en hel del valt en annan modell som idag finns på marknaden. Men nu när det sades januari till en början fick folk hopp och kunde vänta.

Pang, det blev inte januari, februari gäller, slutet av februari.

Pang, det blir slutet av februari/början på mars.

Pang, mitten på mars.

Pang, bekräftat leveransdatum 21:a mars och vips så har man "lurat till sig" kunden.

Så återigen, tar man i med datumet och sedan överraskar, det vill säga skickar ut produkten tidigare, då kanske man ändå förlorat en del potentiella kunder som inte orkat vänta till exempelvis den 21:a mars och därför köpt en annan mobil istället.

Så ja, jag tror att de i många fall lovar ut dessa felaktiga datum med flit, helt klart.

9. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Skitsamma, vi är här för att diskutera O2X, inte försäljningstekniker, så nu till något helt annat...

Vad tror ni om Honeycomb? SE har ju utlovat denna version till Arc, vilket för mig betyder att den med väldigt stor sannolikhet även kommer komma till O2X.

10. Cim-Inc

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Vart har dem lovat detta? Har jag totalt missat isf.

Läste för ett par dagar sedan på Phonedog.com (och även technobuffalo har jag för mig) att Honeycomb inte alls är avsett för telefoner även om man först trott det.

11. Lullebulle

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Google har sagt att Honeycomb är endast till Tablets.
    Så, länka gärna källa. :D

12. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Jaså, där ser man. Med tanke på Honeycombs utseende så förstår man ju ganska snabbt att den är totalt optimerad för tablets, hela det grafiska UI:et är ju, som jag förstått det, nästan helt uppbyggt kring att hålla plattan på "bredden".

Men nu tänkte jag mig Honeycomb för mobiler, men nu kanske vi pratar om något helt annat, ingen aning om det då för mobiler blir en vidarespin på 2.X-serien?

Jag ska kika på det där med Arc och Honeycomb, vet att jag läst det någonstans.

Men som du säger, Honeycomb verkar inte direkt avsett för mobilerna. Då undrar jag vad som blir nästa boost för telefonerna?

Last edited: 5 feb 2011
  13. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

14. Carl

Carl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

kan vi rensa lite i detta forumet eller?!............

15. Cim-Inc

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Har läst att dem ev. ska döpa nästa uppdate till Icecream Sandwich istället, men det är bara ett rykte, tror faktiskt inte dem döper en 2.X uppdatering som följer 2.3 till samma sak som dem döpt sitt tablet UI till.

Det känns lite för krångligt för konsumenter som inte är så himla uppmärksamma.

16. erahk64

erahk64 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

http://developer.android.com/sdk/android-3.0-highlights.html

17. erahk64

erahk64 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

18. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 291
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Åter igen, jag hänvisade till verkligheten och inte en "konspiratorisk" fantasivärld.

19. Lullebulle

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Gammal källa.
    http://androinica.com/2011/02/01/honeycomb-isnt-a-phone-os-and-maybe-it-never-should-be

Källan finns inte något mer. :(

Förresten så verkar du lite postcount kåt, du postar 2 minuter efter din egen post, gör en redigering istället.

20. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Konspiration :)? Hahaha, jag antar att du vet hur det går till i verkligheten alltså? Då är du i branschen?

Men snälla, postcount-kåt? Vad är det? Att jag skulle bli upphetsad av att posta en massa inlägg och slutligen ejakulera? Jag ber om ursäkt att jag tar upp en massa plats på servern, förstår att det kan bli jobbigt när utrymmesräkningen sedan kommer.

Vi kan väl alla börja redigera de inlägg vi redan skrivit? Då slipper vi ju att någon postar något nytt. Perfekt, problem solved.