Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Efter att ha sett första videon där så blev jag övertygad. Kommer inte köpa denna mobil....Orkar inte med så buggig mjukvara igen - har redan genomlevt det med min X10...

2. Skerved

Skerved Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Har inte så mycket till övers för LG efter att ha haft en Viewty. Men visar det sig att dom har bättrat sig så ska jag tänka om. Nåja, dom har ju faktiskt en månad på sig, det kan ju hända en del på den tiden.

3. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

4. linus007

linus007 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

aa blev lite besviken, men kommer nog avakta mwc och sedan bestämma mig om det är värt att vänta på nya modeller såsom sgs2 kanske? eller om jag inte orkar vänta på ytterliggare mycket små ändringar

5. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Buggarna i mjukvaran måste ju ordnas direkt. Risk för total katastrof annars! Vi får väl se om några månader då den släpps om problemen åtgärdats.

SGS2 kan nog bli något intressant. Nu har jag dock väntat på att köpa mobil i över 15 månader så kan ju fanimej inte vänta längre. Släpp något snart :).

6. linus007

linus007 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

har precis samma problem som du, eller nästan. I november förra året hörde jag talas om HTC desire HD och bestämnde mig för att köpa den. Sedan i december läste jag på engadget om LG Star, och väntade lite, sedan spreds ryktet och tills nu har jag varit helt bestämd på att köpa denna mobil, dock blir jag ltie osäker efter dessa recentioner men eftersom jag väntat så länge så VILL jag bara köpa en top of the line mobil för tusan!

7. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

typ samma här. min gamla mobil blev stulen, så nu sitter jag med en SE K700i som kom för typ 7 år sen. oerhört frustrerande när alla jag känner har smartphones.

jag hadde tänkt köpa en desire HD. men råkade snubbla över denna i och har varit helt inställd på att köpa o2x tills dessa 2 reviews. är lite orolig nu faktiskt för mjukvaruproblemen, att den tydligen inte riktigt flyter bra i UI och att kameran inte är så vass som det verkade innan alla recentioner.

har inte haft android förut, och jag tror inte jag kommer bli besviken oavsett om jag köper en o2x eller om jag skulle köpt en DHD, men nu när jag ändå ska köpa ny telefon så känns det dumt att inte köpa den som verkar ha bäst prestanda/ krona. SGS är ju typ bara tusenlappen billigare än o2x, om ens det. och DHD kostar minst lika mycket. dessutom har jag ju en förhandsbokning på ellos så jag vill vara säker på att det inte finns en bättre telefon utan problem runt hörnet innan jag byter.

8. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

kolla på phonearenas så blir du gladare :)
    http://www.youtube.com/watch?v=WbiS0fu4kis&feature=feedu
    (vet att den postats innan, ville bara få folk lite gladare :) )

Hund gillar detta.
  9. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Alto gillar detta.
  10. Vimes

Vimes Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

11. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Jag hade också den uppfattningen, att 2.3 hade stöd för dubbelkärnigt fullt ut. Om 2.4 kommer i april kanske O2X får uppdateringen i maj!? Vad blir det då för mening med att köpa denna mobil nu? Då kan man ju med lätthet vänta tills HTC och Samsung släpper nya modeller, man kan ju ändå inte nyttja kraften fullt ut... suck...

12. Gorgeous

Gorgeous Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    364
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
    Mkt negativa vågor nu. Slappna av lite..

13. Fruktstund

Fruktstund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

De kommer ju ändå isåfall enbart vara marginellt bättre. Åtminstone tror jag så. För alla oss som inte ens har smartphones tror jag en O2X med 2.2 kommer vara ett tämligen stort kliv oavsett, så...

Fast surt känns det ju, det håller jag med om.

14. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Så länge den är snabbare än min Hero är jag nöjd. :D Att jag sedan inte får fullt stöd för dubbla kärnor efter två dagar kunde jag inte bry mig mindre om, jag har inte brottom.

15. AndreasLjung

AndreasLjung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Tyvärr lutar det åt att det blir en Iphone 4 för mig just nu, börjar bli lite småless på att de enligt många recensioner inte har optimerat ui och att vissa appar inte funkar, har ju klart varit kul att sitta och pilla på min Hero men har börjat bli trött på det nu och om inte Optimus 2x kan ha den wowfaktorn från start så meh :(

16. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Shit va ni whinar. Tycker inte han skrev så mycket om problem. Det laggar ju ingenting på PhoneArenas också. Sen när kan man utnyttja flera kärnor fullt ut från början? Ex PC: Först kom två kärnor inget utnyttjade det förrutom för multitasking (som X2 gör) sen kom det spel som utnyttjade det (Tegra Zone någon) just när det kom datorer med 4 kärnor.

Sen om den nu har buggar, tror ni inte LG jobbar på att fixa den då? Detta är en otroligt viktig telefon för LG i.o.m att det är deras första high-end telefon. Klart de ser till att den funkar bra och då också säljer bra. Kommer patchas så den funkar till 100%.

Angående att det inte är lönt att köpa denna för andra med 2 kärnor kommer när 2.4 kommer så finns det ju folk som sitter med gamla telefoner här inne (inkl mig) som faktiskt får en ny telefon som är lika bra som andra tillverkares Tegra telefoner tidigare med denna som sedan uppdateras till att vara lika bra som de när 2.4 kommer.

Det kommer alltid bättre telefoner, se till att köpa när de gör ett stort kliv framåt som denna ist för små.

17. nikjensie

nikjensie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Herregud vad jag tar den review:n med en nypa salt....

1) Sluta använda Task Killers
    2) Han "assume" att det är en speaker och en mic... ta reda på fakta
    (om inte jag missminner mig så är det stereospeakers i botten)
    3) I "think it's a Qualcomm benchmark"... det står ju när du startar programmet!!
    4) "You can use it for Video chatting and pretty much nothing else..." WHAT?!? Vad hade han tänkt använda den till...?

Suck...

//Nik

18. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Håller med. är det verkligen ett problem att du har musikappen på konstant med två kärnor? Nej, antagligen drf LG valt att göra en sjukt snygg musikapp ist. Men visst den kunde ju försvinna från slide menyn när man stängde musikappen men verkligen inte ett problem med två kärnor.

BTW: Om man byter till Launcher Pro ändrar den menyn man slidar ner eller bara homescreens (är android noob som väntar på denna).

19. nikjensie

nikjensie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Den ändrar bara homescreens och app drawer...

Tillägg till tidigare inlägg: Med tanke på att denna review är den enda jag sett än så länge med så laggiga menyer/launcher så undrar man ju hur "produktionsklart" det exet var dom recenserade...

//Nik

20. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Gött. Jo, man får nog invänta en recension från en svensk sida innan man säger något slutgiltigt. Hur ligger det till med en Swedroid recension?

BTW: Såg ni hur sjukt snygg musikspelaren är i phonearenas recension? Den flöt ju på hur bra som helst också, fattar inte vad det är för lagg Engadget får.

Last edited: 8 feb 2011