Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Blomkungen

Redan glömt det jag citerade i en annan tråd ?

De kör med mjukvara som EJ är klar.

Vilket de också klart och tydligt skriver i sin recension.

Vänta med att såga innan telefonen är släppt och hårdtestad.

Det var samma med min Nokia N900.
    Fanns de som skrev att den hade så mycket buggar och hur dåöig batteritid den hade.
    När tex justeringar för batteritid görs precis i slutet och de hade en äldre mjukvara....Puckon

2. linus007

linus007 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

i denna recension står det att den har en notification light?

EDIT: "On the face, you also have a 1.3-megapixel front-facing camera above the screen, a notification light and the four standard Android buttons on the bottom in capacitive form."

3. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Angående Engadget-recensionen...den kändes som en konstig recension...nu kollade jag inte på filmklippen (måste sett tio timmar O2X-film de senaste sex veckorna!), men det är märkligt hur de tjafsar om att de inte riktigt känner att det finns nån nytta med så snabb processor. Kollar man Anandtechs recension så har de ju massa staplar med både real-life-benchmarks (webbläsare & flash) och syntetiska benchmarks. O2X äter ju allt motstånd, även om den slipper slåss mot Motorola Atrix.
    http://www.anandtech.com/show/4144/...tegra-2-review-the-first-dual-core-smartphone
    (benchmarksen ligger på sida 8)

En rolig detalj är att Sunspider kan man ju köra på sin desktopdator också...min stationära här hemma ger 220 ms, att jämföra med Optimus 2X som ger 4435...fortfarande rätt stor skillnad mellan desktop och smartphones, även om Optimus 2X skryter med 2x1GHz.

Självklart finns lägen där dubbla kärnor inte gör någon nytta, precis som på en stationär dator. Och på mobiltelefonsidan finns det ju t.o.m benchmarkprogram som bara lastar en kärna, t.ex Linpack.

Jag har hela tiden gått igång på:
    • Snabb, jag vill verkligen ha en snabb telefon! Heron har jag ju haft i 19 månader, och den är ju inte direkt snabb... :-)
    • 1080p ut via HDMI, t.ex kolla film på hotellrum. I praktiken håller man sig nog till 720p eller kanske ännu sämre kvalitet iofs.
    • HDMI-mirroring , dels för att spela spel med telefonen som handkontroll (t.ex kart-spel) och dels för att kunna hålla en sjysst demo av mobilapp/site.
    • Accelerometer-gestures, t.ex för att stega med markören http://www.youtube.com/watch?v=HrUayjM1MtI
    • Lättrootad, vilket den verkar vara enligt XDA

Den enda vettiga kritiken Engadget hade låg under rubriken Software. Det kändes iofs som riktigt allvarliga problem, speciellt om man inte tänkt root:a telefonen och lägga in Android 2.3...
    Anandtech har samma kritik (se sida 13), men de påpekar också att telefonen de fått inte kör produktionsmjukvara, det är t.ex inte samma mjukvara som O2X i Sydkorea kör. Jäkligt klantigt av LG att skicka ut recensionsexemplar med så buggig mjukvara.

Ja...det är inte säkert att det blir en O2X för mig, men en sak som är säker är att jag låter min förbokning stå kvar, och att jag kommer bevaka MWC nästa vecka.

4. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    För min del så betyder inte software inte speciellt mycket. Om jag köper en så räknar jag med att börja köra en custom ROM rätt tidigt. Jag tror att detta kommer bli en telefon som drar till sig många moddare eftersom telefonen lanseras globalt på en stor marknad där många kan köpa den.. Sen kommer det ju vara den första dualcore tegra2 telefonen också. Så om det blir problem med mjukvarubiten så är det nog endast i början.

5. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

droidgren: Håller med, men alla är inte som oss.
    Men visst, vill man köra custom ROM tidigt så är det ju fritt fram, och jag tror precis som du att moddarna kommer vara väldigt aktiva på O2X.

Det enda som skrämmer mig är att det finns en del specialanpassningar för Tegra 2 som man kan bli av med...
    1. Flash. Den flash-version som är preloaded på O2X har Tegra 2-optimeringar, se: http://www.anandtech.com/show/4144/...gra-2-review-the-first-dual-core-smartphone/8
    2. Tegra zone. Kan jag iofs leva utan.
    3. SMP-stöd i Kerneln. Lär väl iofs ingen moddare med självaktning trasa sönder?
    4. Andra modifikationer för dual core?
    Äh, listan blev ganska kort och ointressant...då rootar vi då! :P

6. TommyTS

TommyTS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Liten fråga, jag som är ny på smartphones, vad menar du med "roota"?

7. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Kolla FAQ:en i min signatur, så slipper du gå off-topic.

Men.. Jag ser inga hinder varför dessa specialanpassningar inte skulle finnas i en moddad rom? Det är ju det som är grejen med att modda :) Det som ger bäst prestanda/stabilitet stannar kvar. Det man vill ha kvar låter man vara kvar. Jag är säker på att optimerat flash och tegra zone inte kommer tas bort i alla fall.

TommyTS gillar detta.
  8. TommyTS

TommyTS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Tack tack.

Har för övrigt kollat på en del recensioner på telefonen och den verkar lovande.
    Dock så har man sett lite problem med den, buggar och apps som hänger sig osv, men det kanske beror på outvecklad mjukvara som inte är färdig?
    Ska bli intressant också på WMC vad som visas upp där.

Har dock denna längst upp på min lista, SE Arc på andra plats.

9. Vimes

Vimes Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja, bara man kan ladda ner tegra zone spelen via vanliga marknaden så skiter man väll i Tegra Zone. Dock så såg jag en artikel på engadget ett tag sedan att marknaden inte "känner igen" alla rootade telefoner.

Last edited: 8 feb 2011
  10. vargen

vargen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Och då kan du genast räkna bort den recensionen som okunnigt tjatter, den har INTE notification LED, dom bara gissar att det skall vara det.

11. swefse

swefse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

http://phandroid.com/2011/02/08/lg-optimus-2x-review/

Ytterligare en recension, den här gången från Phandroid och publicerad för dryga halvtimmen sedan.
    Återigen nämner skribenterna ingenting om force close, och bara en spontan omstart under de "couple weeks" han testat telefonen, det verkar helt bortblåst sedan Engadgets test. Intressant skulle vara om de båda nämner vilka build-nummer de kör, så att man kan veta om LG fixat det så fort.

Telefonen får fem stjärnor av fem möjliga av Phandroid.

Last edited: 8 feb 2011
  12. Vimes

Vimes Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Oroa er inte over Engadgets Review, grabbarna på Engadget är bara bittra att de precis har lagt sina sparade pengar på en Iphone.

13. lagge92

lagge92 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

vargen gillar detta.
  14. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Kommer ihåg för något år sedan då några SE modeller (tror W760i var en av de iaf) hade över 100% återlämnade telefoner dvs alla fick lämna tillbaka sin telefon för det va fel på den och några fick lämna tillbaka den två gånger :D

Så nej, de är väl inte direkt jättekända för kvalitet. Inte LG heller för den delen men verkar som LG bättrat sig på senare år.

15. Fruktstund

Fruktstund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Aggeajsk, Hund och moparlinke gillar detta.
  16. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Jag säger inte att det inte är omöjligt. :P Men det känns konstigt/flummigt om vissa apps blir otillgänglig via Market, man kör ju inte Market med användaren root?

LOOOL!

17. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Hmm....Seriöst. Hur kan man inte ha notification LED i en telefon 2011?

Läste just på xda där en har ett recensions ex och han säger också att de inte finns...

Jag har aldrig ljud på och inte vibration så att bara titta på mobilen är ju guld..
    Blinkar blått...Oläst sms..
    Blinkar grönt..Missat samtal.
    Blinkar rött...Oläst mail...

18. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Jag har aldrig fått färgerna att fungera på min Hero :P Men man borde kunna ordna så att knapparna blinkar, precis som man ordnat på Samsung Galaxy X.

19. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Om man aldrig kollar telefonen behöver man ju knappast en smartphone. Bara man ska lyssna på musik, surfa, skicka sms eller ringa ser man ju om någon försökt nå en.

Och hur ofta låter man telefonen ligga på bordet? 90% av tiden man inte använder den ligger den ju i fickan.

20. FearKill

FearKill Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Alltså man börjar bli snurrig i huvudet av alla recensioner. En del säger att den suger och en del säger att den är det bästa du kan få tag på ever. Mesta delen säger att den är riktigt bra och inte haft problem med Force Close. Sen kommer Engadget som är riktigt stora och bara kastar galla på den. Vet inte om dom har fått ett dåligt EX. Eller om dom är så sönder sponrade av Apple med Ipads och Iphone att dom måste skriva skit om resterabde mobiler/tablets. För har inte ett en enda recensioner där dom får Force Close på appar hela tiden. Än på dom hos Engadget.