Vi som väntar på ZTE Blade från Telia

Diskussion i 'Blade' startad av baker666, 16 nov 2010.

1. Frigge

Frigge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

gött att man inte hann avbeställa då... bara att vänta o hoppas att dessa specar e dom som gäller....

2. Ribcage

Ribcage Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det fanns ju aldrig någon som helst mening med att avbeställa då det inte kostar ett öre att bara låta den gå tillbaka.

3. devlin

devlin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sådärja. Efter alla turer hit å dit bestämde jag mig till slut att lägga en beställning.

Leverans 8 december.

4. Swe

Swe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Frakten.

5. Baeckman

Baeckman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Nja, det är ju inte så att ZTE tar fram lödkolven och löder om alla telefoner...

Troligen har det varit 512 från början och de har helt enkelt inte haft koll på det. Av erfarenhet så vet jag att säljares och teknikers kunskaper inte alltid är på samma nivå, om vi ska uttrycka oss milt. När det har tagit hus i h-vete så har man helt enkelt efter ett tag skaffat riktig information. Dock har det tagit lite lång tid.

Att Telia skulle ha fått in en skeppning med 256 MB minne tycker jag låter lite för otroligt...

6. Ribcage

Ribcage Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den står Telia för ja.

7. ehrlin

ehrlin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Ja ibland blir man lite fundersam. Vilka sjukt nojiga personer det finns. Kan någon förklara för mig varför de har gjort sig mödan att ringa och avbeställa?

För det första har aldrig några uppgifter varit helt konfirmerade av alla parter. Vare sig vad det gäller skärm eller minne. Ganska snart stod det ju mer och mer klart att telia inte visste vad de beställt och supporten började chansa. Tror att ZTE har ganska svårt med tydlig kommunikation. Kan nog vara sista gången telia beställer något från dom! Ryktet om de resistiva skärmarna var nog ändå det som tog priset!

För det andra. Om man nu trodde på alla rykten och särskilt alla dåliga rykten. Så förlorar man ju absolut ingenting på att vänta och se. Ingen har ju betalat en krona för telias telefoner då de bara skickar mot postförskott. Och gör man sig mödan att ringa telias kundtjänst så kan man där få informationen att det bara är att låta bli att hämta ut sitt paket hos posten så returneras det tillbaka till telia och telia kommer inte kräva dig på några pengar. Samtidigt vore ju det ett ganska tydligt missnöjesbevis, med 1000 telefoner i retur, för att telia inte levererar det som krävs!

Det senaste informationen jag fick från telia var att min telefon skulle skickas idag. Själv har jag min deadline till att få den innan den 10:e december. Då har jag en resa till London inplanerad...

8. baker666

baker666 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Maila och avbeställa gjorde iaf jag , nojig? Snarare irriterad/frustrerad över ingen/dålig/felaktig information. För att slippa eventuella bekymmer avbeställde jag. Du kan ju vara glad för det , för då får du kanske min telefon istället... Jag har en bra fungerande telefon så jag kan vänta nån vecka extra...

Då har jag ju snarare varit vänlig och avbeställt innan Telia skickat min telefon. Sparat Telia bekymmer osv. Yay me. Tror att avbeställda telefoner också är ett bra missnöjesbevis. Tänk så här , telefoner har inte börjat skickas än. Om alla väntade på att telefonerna skulle ligga på posten hade kanske kanske inte detta utvecklats som det gjort (att ZTE ska leverera telefoner med mer minne (kan ju oxo vara så att det är exakt samma telefoner som det alltid varit, men om inte)). Telia beställer hem skitet , skickar ut , får tillbaks allihop. Hur tror du det hade gått med att få hem en 'riktig' Blade då ?

Det jag inte kan förstå är folk som sitter i bakgrunden och när allt börjar lösa sig visar hur duktiga de är som har gjort något så här bra när allt närmar sig en lösning. Jag klarar mig ypperligt utan kommentarer om huruvida jag har varit dum i huvudet (som du i princip menar med dina kommentarer om folk som avbokat på grund av Telias strul, som inte var 100% bekräftat).

Tack o hej.

9. Lassehbg

Lassehbg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Telefon:
    Xiaomi Mi A2

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi A2
    Telefon 2:
    huawei P8 lite
    Nu var det inte ett rykte utan både telia och comviq påstod flera gånger att det var en mobil med mindre minne - det har dom hävdat
    flera gånger och som baker 666 sa hade inte folk skrivit in här hade troligen folk fått hem en usel blade istället.

10. Bonuz

Bonuz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Eller hur? Skärp er och tänk efter först tycker jag! Ni har ju själva startat er cirkus, nostradamus kunde inte gjort det bättre. LOL

11. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Medhåll. Min gissning är att det är en informations-fuckup av folk som inte är pålästa nog, inte två olika modeller med olika stora minnesmoduler.

Ironiskt nog brukar Blade ha runt 256 MB RAM ledigt då man startar upp den och kollar med exempelvis Android System Info. Kanske är det det som någon har läst av - mängden LEDIG RAM, inte den totala mängden.

I vilket fall som helst så håller jag med - mina pengar ligger på att det är en informationsblunder pga inkompetens (i något led).

12. ehrlin

ehrlin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Visst har jag följt den här tråden i bakgrunden sedan starten av den. Anledningen till att jag inte har skrivit något tidigare har varit att de allra flesta ryktena och nojorna har skapats av oroliga människor i tråden och dessa har jag tyckt varit onödiga att spä på. Jag har aldrig varit övertygad om att det skulle vara 512mb ram i telefonen men jag har ju ganska tydligt sett alla missförstånd som uppstått mellan kund, telias (outsourcade)support och ztes (brist på)support. Det jag däremot är i det närmaste övertygad om är att det alltid har varit samma telefon som har varit tänkt att skickas. Jag är också mer och mer övertygad om att telia och comviqs telefoner kommer med samma last från Kina. Fast där telia har låtsas om att de har något på gång medan comviq valt att vänta med att säga att de har telefonen förrens den verkligen finns på lager.

Av vilken anledning vill någon spara telia bekymmer? Så bra tycker jag inte deras agerande har varit..

13. Jörgen_1

Jörgen_1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Leveransdatum

Beräknat leveransdatum ändrat på Telias hemsida till(på lager) b.lev. 12-01.

Last edited: 27 nov 2010
  14. Plopp

Plopp Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Wheheeeey ! :cool:

15. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Januari 2012 alltså.

16. Plopp

Plopp Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Whooonooooo! :ehm:
    ;)

17. capacitivedroids

capacitivedroids Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Who needs a droid when he's dead.:(

18. Nickman

Nickman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Nu står det 2010-12-08

19. Nickman

Nickman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Okej det kanske är mer troligt att det har varit en informationsmiss. Det som fått mig att fundera på om de har bytt minnesmängd är att det har tagit så fruktansvärt lång tid att få fram rätt information.

20. kulan

kulan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Nu är jag glad att jag inte har avbeställt min :)