Vi som väntar/väntat på Galaxy S II

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Janne303, 24 mar 2011.

1. Optimus-Q

Optimus-Q Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Skärmen är helt underbar. Mycket skarpare än Galaxy S med bättre konstrast och svärta :D

2. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Ring till tele2 och kolla, det går säkert att fixa.

Eller så köper du telefonen löst, blir knappt någon skillnad prismässigt när man har ett så billigt abonnemang.

Jag har redan skaffat studentabonnemanget, som jag ser det är det skönare att kunna köpa den så fort den kommer till Sverige och inte behöva vänta på att tele2 ska skicka ut dem.

3. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    657

MINA ENHETER

Det var en rätt intressant recension som faktiskt överaskade lite..

Kameran verkar vara riktigt bra och snabb.
    En av de bästa 8mp.
    Så nu har kanske Arc förlorat sin enda fördel heh.
    Det hade jag inte räknat med.

Nu läste jag recensionen å såg klippen på min N900 så jag kan inte säga just nå om kvaliten på skärmen...Men de lilla jag såg så verkar SGS2 vara totalt överlägsen LG.
    Dock rätt låg White, cd/m2 vid 100 procent men vid 50% blande de bästa.
    Vet inte hur mycket det gör vid verklig användning.

Gpu testet såg den ju ut att ligga efter men de kunde ju ha nån förklaring..

Sen värmde de att läsa detta som jag redan anade men som nästan är prio1 för mig.

And the Galaxy S II just feels better than the Optimus 2X and the Galaxy S. Navigating the web is faster and smoother than anything we’ve ever seen on a mobile phone. And that, added to the SuperAMOLED Plus technology and ample 4.27-inch screen real-estate, you can bet you have yourself an extremely capable web browsing device.

På de stora hela så är jag ännu mer säker på att SGS2 blir min nästa mobil.

Sen lär den va snäppet vassare med 1.2ghz och färdig mjukvara...

Last edited: 9 apr 2011
  4. Optimus-Q

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag hade tänkt teckna 24 mån så det blir 600 kr billigare än ifall man köper utan abonnemang. Ringde precis tele2 och det verkar inte som att man kan byta :/ Kommer kanske lite offtopic nu men beställer jag en telefon med tele2 abonnemang i mecenat så får jag väl telefonen från tele2? Fungerar mecenat som ett mellanhand för studenter och företag? Isåfall borde väl Galaxy S2 komma upp på mecenat.

5. hubbaa

hubbaa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

min nästa mobil lätt,, nu har min x10 get upp (nästan) hoppas man blir nöjd bara :)

6. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Finns appar som no-led som gör att det blinkar på skärmen, som du såg innan. Det drar dock lite ström iaf på SGS.

BLN är som sagt en bättre lösning, kör det på min SGS. Det finns dock inte från början utan man får köra en custom kernel som har det. Hur som, man kan ställa in vilja appar som ska tända touchknapparna, och så det blinkar vid sms och lyser med fast sken vid samtal tex.

En annan sak det verkar finnas stöd för SDIO( http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital#SDIO ), vilket innebär att man kan använda SD platsen till mer än bara minneskort.

Samma sak med USB, verkar vara en riktig USB Host om jag fattat rätt, man kan koppla in externa enheter då som i vilken USB port som helst, typ tangentbord, webcam, kortläsare, TV-kort osv.

Demo av NFC:
    http://www.youtube.com/watch?v=uCnAfYzCThU&feature=fvsr

Litet demo av MHL:
    http://www.youtube.com/watch?v=ZtwTcnR0hqA

7. Råttan

Råttan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det som oroade mig lite i recensionen var väl att en del spel som dom testade hackade/laggade.

8. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Det måste va nåt knasigt som gjorde att det laggade till, hade det berott på att gpu inte pallade så hade det vart konstant låg fps. Nåt som gick igång i bakgrunden och störde, eller buggig programvara.

SGS2 verkar precis som SGS ha en gräns för fps'en, SGS går inte över 55-56 och SGS2 verkar va låst vid 60fps. Hittade lite resultat på mali-400 på nenamarks resultatsida och som var alla på 59,7 fps. Vilket fö. bådar gott då Tegra 2 enheterna får ca 55fps i nenamark. Slutsats, det behövs tyngre benchmark program! :)

Kör en kernel på min SGS som har fps låset vid ca 65, och får då högre fps i alla benchmarks som annars inte gick högre än 55-56 tidigare.

9. aejt

aejt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nej, så behöver det inte vara. Det krävs olika mycket hela tiden beroende på vad som renderas på skärmen för tillfället.

10. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

I detta fallet såg det helt klart ut så, kolla klippet där dom lirar det där karting spelet. Fps-drop.

I det betydligt mer krävande spiderman liret var det helt smooth, vilket det ska va. Vore mer intressant att se ett tungt spel typ DungeonDef.

11. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 572

MINA ENHETER

Går inte att säga nått innan det finns en retail version ute. Allt som testas är ju beta FW

12. Pjoter

Pjoter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Prövade SGS II förra helgen på Dustin Expo. MYCKET trevlig det lilla jag hann pröva och ruskigt snabb. Fick 2586 i quadrant när jag testade, vilket kanske inte säger så mkt men är i alla fall en fingervisning.

13. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Givetvis är det så. Men kikar man på klippen så är det rena fps drops och dom kommer inte när det blir väldigt tunga effekter eller liknande, med beta FW i tanken så känns det då rimligare att det just är pga. beta FW.

För hårdvaran fixar det utan problem iaf :)

14. moparlinke

Mottagna gillanden:
    657

MINA ENHETER

Eller så kanske SGS2 fixar spel sämre än LG ?

Kvittar för mig men :)

15. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Det jag tänkte på var att du kan ju beställa enbart abonnemanget och sedan sätta in det i valfri mobil (i det här fallet en SGS2) som du köper från de som kan leverera den tidigast/billigast.

Men var såg du att den blev 600kr billigare? Kan inte ens hitta S2:an på tele2's hemsida.

16. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Svårt att tro det med tanke på att SGS ligger väldigt nära O2X i spelprestanda. Skulle SGS2 ha sämre spelprestanda än O2X så skulle GPU'n i SGS2 behöva vara sämre än den i SGS, och det känns högst osannolikt.

På pappret ska den krossa iaf :P

Kolla nenamark resultaten också, tegra 2 presterar ca 55fps. Och SGS2 går inte över 60fps därav bara 59,7 i nena. Tyngre benchmarks behövs!

http://nena.se/nenamark/view?version=1&device_id=375

17. Optimus-Q

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jo, att enbart teckna abonnemanget och köpa SGS2 utan abonnemang tänkte jag på. Men ifall mecenat kommer har nått erbjudande där man får telefonen + abonnemang = billigare pris, så tänker jag köra på det.

Jag såg att det blev ca 600 kr billigare här - http://www.mobilgiganten.com/mobiltelefon/I9100-Galaxy-S-II-Noble-Black.aspx

Väljer man kompis surf, 24 mån bindningstid och 0 kr månadsavgift så kostar telefonen 4813 kr. Utan abonnemang blir det 5388. Ca 550 kr billigare.

18. moparlinke

Mottagna gillanden:
    657

MINA ENHETER

Hmm..Hoppas bootloader inte kommer att vara krypterad.

Läste detta på samsung.se
    Inte säkert att det har med det att göra men

Inbyggd kryptering

ka säkerheten med en säkerhetslösning som skyddar mobildata utan att göra avkall på hastighet och funktionalitet. Samsung GALAXY S II är världens första Android-smartphone som använder kraftfull krypteringshårdvara och minimerar behovet av extra säkerhetsprogram.

Krypteringstekniken i hårdvaran ger snabb och tillförlitlig säkerhet. De inbyggda tjänsterna Sybase Afaria Mobile Device Management och Microsoft Exchange ActiveSync bidrar till krypteringsstödet med sina egna mekanismer som säkrar viktig företagsinformation och privat information.

19. aejt

aejt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det togs upp på xda-developers för nån vecka sedan, och många påstod att det inte betyder att bootloadern kommer att vara krypterad. Hoppas att det stämmer. :)

20. moparlinke

Mottagna gillanden:
    657

MINA ENHETER

Bara hålla tummarna :-)

Tror jag skulle klara mig med bara root men vist vore de kul att kunna flasha å överklocka när man haft telefonen ett tag och vill förnya sig lite