Vi som väntar/väntat på Galaxy S II

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Janne303, 24 mar 2011.

1. Deebo83

Deebo83 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

där ser du. det du nyss gjorde är väldigt ovanligt. DU VIDAREUTVECKLADE din åsikt om VARFÖR den är så ful för dej. det respekterar jag!

2. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    657

MINA ENHETER

Ett tips är att du slutar skrika och skriva med stora bokstäver om du vill att folk ska ta dig på allvar ;)

3. MonsterBjörn

MonsterBjörn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Samt att han börjar gå på sina Svenskalektioner.

4. Quist

Quist Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag kastar inte paj på Arc men jag kan nog säga att allt blir ju relativt när man funderar på vilken telefon man tänker köpa. Och individuellt.

Jag var en av de stackarna som råkade köpa en Arc och ångrade sig sedan. Det är inte samma sak som att skriva "jag var en av de stackare som köpte en Arc." (med en punkt i slutet).

SE gjorde ett bra jobb med Arc särskilt med tanke på design och att undvika alla misstag från X10. Tyvärr kom de däremot lite ur fas med släpp av dubbelkärniga mobiler - och det kan nog ses som en generationsskifte, mer så än när första 1GHz processor kom. Men de var inte ensamma - HTC kommer lite sent till spelet också men verkar snabba på att komma igång igen.

Jag var i det stora hela nöjd med min Arc och skrev så på Arc sidorna samtidigt som jag störde mig lite på att (1) SE inte hade använt Gorilla Glas på skärmen så man tvingas ha ett skärmskydd som drar till sig fett, (2) att jag var lite besviken på kameran - det verkade vara bättre på prototyperna än de som lanserades sedan - det kanske blir bättre igen med en mjukvaruuppdatering men iom att det var en sådan stark punkt för Arcen var min besvikelse stor. Och (3) batteriet var inte vad jag hade hoppats på - många hyllar den men jag var en av många som också hade otur med min och det kändes som om det var på nåd att jag klarade mig genom dagen.

Om inget annat får jag min Gorilla Glass och dubbla kärnor med SGSII. Och från bilderna på GSMArena ser kameran på SGSII att prestera mer detaljer om än inte lika bra färgåtergivning än Arc. Och jag mistänker och hoppas att batterikapaciteten i SGSII blir bättre än Arc men vi får se.

Däremot måste jag lätt erkänna att jag får inte alls en lika snygg telefon.

5. Deebo83

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Back on topic! tack för svaren och tack för att jag fick avreagera mig lite. det kommer nog förmodligen att bli en SGS2 för min del, men först efter att jag har fått känna på den!

6. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
  7. MonsterBjörn

MonsterBjörn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Moderat är jag. Och vartifrån du får att jag skulle vara homosexuell vet jag inte. Ditt vokabulär kanske inte är det bästa, vad vet jag.

Editerat...

Last edited by a moderator: 12 apr 2011
  8. Deebo83

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Fyfan va bra skrivet! jag håller totalt med dig om vissa besvikelser och sörjer med dig för att du verkar ha fått ett måndagsex. men bra skrivet! thnx.

9. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Ni är faktiskt i Galaxy SII -delen av forumet och då får man tåla lite att man smutskastar andra telefoner. Så har det fungerat länge.

10. Quist

Quist Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

11. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    319

MINA ENHETER

Det är visserligen ett tag sedan atrikeln skrevs men det bör ju ligga nått i det...Jag tror du har fel. :)
    http://www.nordichardware.se/nyhete...t-sa-kraftfull-som-tegra-2-grafikkretsen.html

12. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    319

MINA ENHETER

13. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Verkligen en pålitlig källa du länkar till. Det enda den "artikeln" innehåller är en direkt svensk översättning av artikeln de använder som referens. Vidare baseras deras påstående på vad en person har sagt.
    Samsung har sagt att gpun i exynos ska vara 5x snabbare än SGX 540 vilken i princip är likvärdig med tegra. Tror inte riktigt de siffrorna stämmer men man vet aldrig.

Edit: twisted1 ha fel? hahaha vad fan har du sniffat.

Last edited: 12 apr 2011
  14. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Om du kollar källhänvisningen på den artikeln så ser du att källan är en fudzilla "artikel" från februari. Det säger väl allt :)

Resultaten på nena är riktiga resultat, och dom rimmar ganska väl med spec. för kretsen. Men vi får se, dubbla tegra 2 prestandan är dock helt uppåt väggarna orimligt.

15. eXeem

eXeem Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    Galaxy S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S9+
    Platta:
    MediaPad M5 10.8
    http://blog.gsmarena.com/htc-sensation-vs-samsung-galaxy-s-ii-comparison-table/

Sitter och kikar på Htc sensation och börjar fundera över qHD 560×940 jag undrar hur bra det är? Det är klart att högre upplösning alltid är trevligt men 480x800 som sgs2 kör är lite mer etablerat i android. Jag funderar om vissa program kanske skalar fel i htc´n?
    Men samtidigt så känns det lite fel att stanna kvar vid nånting bara för att det är etablerat. Jag vet inte är kluven.
    I övrigt såg htc´n fin ut lär nog sälja bra för dom. Men jag håller nog ändå kvar vid sgs2 den känns lite vassare.

16. moparlinke

Mottagna gillanden:
    657

MINA ENHETER

Skulle vara skoj att se nått riktigt bra test.

Men jag tror inte att de är värt att skippa en samoled skärm för lite högre upplösning.

17. eXeem

eXeem Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    Galaxy S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S9+
    Platta:
    MediaPad M5 10.8
    Ja de skulle det både atrixen och sensation har qHD så de kanske är påväg att bli en ny större standard.

Men jag resonerar som dig också vill inte byta ut samoled skärmen. Tekniken är fan för bra för att förbise :D

18. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Atrix har pentile-matrix också så vet inte om det är nån hit, ok med pentile på SAMOLED eftersom SAMOLED har andra fördelar. Men pentile LCD känns inte lika hett.

Angående qHD, vissa spel funkar väl mindre bra på 480x854 som x10i och Arc har om jag inte minns fel. Eller är det ett minne blott numera?

19. moparlinke

Mottagna gillanden:
    657

MINA ENHETER

20. Nuukeer

Nuukeer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vad är orimligt med det? Tegra 2 är knappt bättre än hummingbird, och samsung har ju hävdat att exynos ska vara (upp till?) 5 ggr så snabb som hummingbird. Tegra 2 är en rätt så gammal plattform (äldre än ett år). Kolla tex. på ipad 2 (har SGX543) vs tablets med tegra 2 (ex. xoom), och du kommer att se att ipad 2 presterar rejält mycket bättre i de flesta fallen. Prestandaökningen varje generation är exponentiell, inte linjär!