Vi som väntar/väntat på Galaxy S II

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Janne303, 24 mar 2011.

1. mdmar

mdmar Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Övrigt:
    Galaxy Watch Active 2
    Detta fick jag från Samsung Nordic nu...

Samsung Electronics Nordic.

Det är tänkt att Samsung Galaxy S II skall komma ut på den nordiska marknaden nu i maj, vi har ingen närmare information än så i dagsläget. Exakt vad som kommer att levereras med telefonen är för nuvarande oklart.

Telefonen kommer att stödja NFC(Near field communication.) och som du kan läsa i det pressmeddelande som finns på våran hemsida kommer den att ha en SUPER AMOLED skärm, precis som föregångaren, och kommer att ha en två-kärnig processor(vilken sorts processor har vi ingen information om ännu.).

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

2. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Jahopp, ännu en modell med bara super amoled. Hur många modeller ska dom ha egentligen :)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

3. Geggan

Geggan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    178

MINA ENHETER

SUPER AMOLED skärm, precis som föregångaren??
    Ingen uppgradering till PLUS?

Det är olika bud från precis alla på Samsung verkar det som

4. Ainatar

Ainatar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50

MINA ENHETER

Vad är det som händer?? Specen på telefonen ändras ju hela tiden, kan ju inte vara lagligt att hålla på som dom gör.

5. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    nä nu ska jag svära lite... Va fan????? vaddå bara super amoled?????

6. Ainatar

Ainatar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50

MINA ENHETER

Äh den killen dillar säkert som alla andra. Det står ju här att den har Amoled+: http://www.samsung.com/se/consumer/...rl=&pid=se_home_subbanner4_galaxysII_20110418

7. muSPK

muSPK Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Men det är ju bara gå in och läsa pressmeddelandet som han refererar till och där på Samsungs svenska hemsida står det Super AMOLED Plus ;).

8. petu

petu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag ger mig fan på att supporten sitter i Indien och svarar. Har ju sett program om Indier som lär sig amerikansk accent och ringer upp amerikaner som tror att de ringer från USA.

9. frosse87

frosse87 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Väntar ivrigt!

Hej! Jag är grymt förväntansfull! Förbeställde SGS2 idag hos The phone house! :) Dock har jag lite funderingar;
    - Jag har tidigare haft HTC, en Hero och en Desire, min nuvarande. Jag är grymt nöjd med HTC sense då jag anser htc sense är enkelt och snyggt! Kommer jag bli missnöjd med Samsungs UI?
    - Till er andra som använt både HTC och Samsung; var det ett misstag att inte vänta på Sensation eller skulle jag ha väntat?

Uppskattar de svar jag kan få!

10. Optimus-Q

Optimus-Q Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag kan säga att Sony Ericcson Arc sköter flytet i huvudsidor och app-drawern minst lika smidigt och snabbt som iPhone. Jag testade den noggrant och det hackade inte till det minsta. Förstår inte varför inte andra tillverkare använder samma metod.

11. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    657

MINA ENHETER

Från supercurios twitter

Galaxu S2 prototype ROM dump currently uploading

:-)

12. jasifil

jasifil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    162
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Samsung Sverige skriver i flera kommentarer på Facebook att det är Super Amoled+ som gäller. Dessutom skriver de att det är Exynos som gäller också. För min del är jag mer än nöjd så länge de inte ändrar på fler specifikationer än NFC. Det verkar ju vara bästa luren utan tvekan i alla fall.

13. inzomniac

inzomniac Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8+
    Det är störande att de inte kan ge överensstämmande info via sina informationskanaler. Istället är det motsägelsefullt och snurrigt, även så nära ett släpp som vi är nu, och det är för mig rent underligt. Samsung Sveriges uppdrag handlar väl ändå om att veta vilka produkter man har eller planerar att ta in och att ha support för dessa. Nu har jag iofs bokat en via jobbet för ett par veckor sedan, så det är lite strunt samma egentligen. Men jag tycker ändå det är störande, man måste se till att det förmedlas samma info i alla kanaler. Helst korrekt sådan också.

14. VresiBerba

VresiBerba Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tjena, ny här.

Min käring köpte sig en ny mobil igår, en Galaxy S och jag kände att min N95 hade gjort sitt så hon köpte mig en likadan i present (3 abonnemang) eftersom säljaren i 3-butiken sade att det kan dröja ända tills hösten innan 3 får in Galaxy S2.

Vad skall jag göra tycker ni, skall jag lämna tillbaka den och vänta ett tag, och gör jag det, hur mycket tror ni S2'an kommer att kosta, 3 tar 299 med pott, surf bas och vänner utan kontantinsats vilket i alla fall jag tycker är ganska billigt. Nämnas skall kanske att vi båda redan är kunder hos 3 så detta var en förlängning.

15. jasifil

jasifil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    162
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Håller med helt och fullt. Telefonerna håller sannolikt på att tillverkas i detta nu och det är ju mer än märkligt om man då inte kan gå ut med de korrekta specarna. Det är faktiskt riktigt dåligt av Samsung att hålla på och svamla och inte ge korrekta besked. Det kan väl knappast vara några säljknep det handlar om eftersom de snarare förlorar kunder på denna brist på klara besked.

16. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

fick ett skumt samtal i eftermiddags, telenors kuntjänst ringde upp mig pga att jag visat intresse för sgs2,sist jag ringde hade dom inte fått in den i systemet och lovade att ringa upp när så var fallet.
    nu ringer killen upp och vi snackar lite abonnemang och leveranstider på luren (v.19 till kund) sen säger jag att jag redan beställt genom telenors hemsida 699kr 12 månader fast pris 50kr förhöjd 2800 för telefonen om jag inte minns fel. då kläcker han att han fixar för 699 ingen förhöjd avgift och jag pröjsar 1800kr för telefonen... hmm tänker jag och går igenom allt en gång till med honom, jag hade hört rätt. alltså 699 1800 för telefonen ingen förhöjd i 12 månader, abonnemanget är inte billig det vet jag men jag gillar att ha vetskapen om att jag kan ringa smsa mmsa surfa hur mycket jag vill utan att behöva få en räkning en månad på 800 och nästa på 932, så i mina öron låter det bra kanske till och med lite för bra..
    men han sa att kundkänst hade det erbjudandet, får väl grunna lite på det sen ringa upp och kolla så allt står rätt till.

17. sorensen_robin

sorensen_robin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

18. Optimus-Q

Optimus-Q Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag tycker definitivt att du bör vänta till 2:an. Den kommer under maj-månad och absolut inte hösten. Dock vet jag inte hur det ser ut för 3.

19. Bamsi

Bamsi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det där med NFC är så otroligt överhypat...för det första kommer massapplikationen för det kommersiella användandet för gemene man inte infinnas förrän om 2-3 år. Vidare så kommer de stora teleoperatörerna vid det laget att ha SIM kort med NFC inbyggt vilket gör hela debatten om att vissa mobiler inte kommer med NFC inbyggt i hårdvaran rätt meningslös.

20. sorensen_robin

sorensen_robin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Med den potten utan månadsbetalning av telefonen kommer den nog gå på runt 3000:-