Vi som väntar/väntat på Galaxy S II

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Janne303, 24 mar 2011.

1. xclusiv8

xclusiv8 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ja och vad är det för skillnad på Iphone, HTC telefoner, Samsung osv? De har i princip samma form. De känns likadant nästan. Eller sitter du och medvetet tänker oj den här telefonen är av plast, av aluminium hela tiden??? Spelar det verkligen så stor roll för dig?

2. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

iPhone är glas, HTC är aluminium och ngt form av gummi, samsung är plast. De har inte samma form, har du hållt i dem märker du skillnad.

Första gången du håller i telefonen märker du ingen skillnad, men efter 6-12 månader kan du störa dig på att telefonen inte har det material du önskade dig. Jag föredrar mer robust byggnadskvalité i form av aluminium, men plast kan även den hålla hög kvalité.

Det spelar roll, men inte mest roll. Du kan kolla på min lista om du undrar vart jag placerar den. Viktigare än utseende och märke, mindre viktig än funktionalitet och hårdvara.

3. zrra

zrra Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Man vill inte betala 5000kr för en telefon som inte känns bra i handen eller?

flippzii gillar detta.
  4. jasifil

jasifil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    162
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Helt riktigt! Man måste ju själv känna efter vilket som är bäst för ens egna behov. För egen del föredrar jag plast eller glas framför aluminium. Vet inte varför men jag är inte riktigt förtjust i aluminium, troligen beroende på dess oflexibla egenskaper. Har sett telefoner som är rätt buckliga och ojämna på grund av att de är gjorda av aluminium. Plast är ju helt klart mer förlåtande så länge som det inte spricker. Dessutom inbillar jag mig att aluminium är kallt och otäckt. ;)

5. Swesent

Swesent Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Nog för att det är ett mycket uppenbart alternativ som samtliga säkert redan tänkt på men jag nämner det i vilket fall.

Ni som känner er tveksamma till telefonens material och känsla i handen - det kommer utan tvekan att dyka upp allehanda cases till i9100 framöver, sådana som enbart täcker undre halvan av telefonen. Dessa cases kommer säkert finnas tillverkade av många olika material och kvalitet samt vara mycket slimmade. Gillar man det telefonen har att erbjuda, men ogillar dess material, så skulle detta eventuellt kunna vara en lösning för att telefonen skall kännas bättre för er att hålla i.

6. Eos95

Eos95 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    det är en av andeledningar att jag väntar med att köpa/förhansboka telefon för kunna gå till m.m och känna och klämma på den

7. jasifil

jasifil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    162
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Fast det är ju inte lika spännande :D

8. zrra

zrra Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Hehe ah mitt DHD kändes ibland lite kallt. Men om det ska vara i aluminium eller plats spelar inte så stor roll för mig. Bara den känns bra i handen så blir jag nöjd :)

9. atomix

atomix Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Onödigt att försöka övertyga folk som gillar alu att plast är bättre och tvärtom. För mig kvittar det, så länge det är bra designmässigt. Alla tycker olika och tycks föredra det de själva har.. hållbarhetsmässigt så är många plasttyper bättre än alu.

10. Pierre1985

Pierre1985 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Pro
    Hahaha så rätt :D

11. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Är det inte lite kärringaktigt att kalla någon för kärring?

Hur som helst, folks argumentation och resonemang slutar aldrig att förvåna. Som en klok herre nämnde längre upp; det är väl ingen som vill ha en bil som känns oskön? Om någon av mina nära var ute efter en bil med grotesk motor och därefter gick och köpte en bil, som de sedan svor över varenda gång de skulle sätta sig i den, då skulle jag kalla denna vän, kort och gott, för "ett klockrent exempel på ett dumhuvud".

Men som sagt, vi är alla olika, att det florerar dumhuvuden överallt tvivlar jag dock inte på...

TobbeQ gillar detta.
  12. xclusiv8

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag tycker att liknelsen med bilar är skit dålig. Du sitter inte på din mobiltelefon, du åker inte i den. Du håller i den och trycker den mot örat då och då. Hur mycket komfort kan man få från en mobiltelefon? Den ska sitta i handen och inte glida osv. Den ska ej vara för stor vilket är självklart. Ska du jämföra med något som är relaterat till en bil ja jämför då med en ratt. Tycker det är det närmaste du kommer i din liknelse. Du håller i den. And thats it.

13. Summered

Summered Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Snarare växelspaken i så fall - och inte vill du att den ska vara oskön?

14. zog

zog Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Men om jag har förstått saken rätt är HTC sensation plast men med ett skelett av aluminium som håller ihop plattorna

15. xclusiv8

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ja men deffiniera skön? Om SGS2 hade varit exakt likadan men i aluminium istället för plast. Påstår du att du hade suttit och tänkt oj vad mycket skönare den är?

16. MonsterBjörn

MonsterBjörn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Köp den om du vill ha den och strunta i att köpa den om du inte vill ha den. Svårare än så är det inte. Om ni inte vill ha dem så behöver ni inte skriva här då det är en tråd riktad till de som ska köpa telefonen.

17. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Totalt onödigt att referera till andras folk olika smaker som kärring.

Precis som vissa hellre köper en iphone och vissa köper android så har alla olika smaker.
    Det viktigare är vad DU tycker om telefonen, vad resten av omvärlden tycker är totalt ointressant egentligen.

Nog med den plastiga diskussionen nu tack annars måste jag låsa tråden

18. xclusiv8

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Agree!

19. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Nej, men du använder den lika mycket som bilen, om inte mer. Jämför man med ratten så får man inte med helheten, vissa delar av telefonen kan vara bra, andra sämre.

20. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Jag skulle absolut kunna tänka mig en telefon gjord av förstelnat diskmedel. Eller varför inte citronskal rätt igenom? Vad jag hört ska det inte spela någon roll då det enbart är insidan som räknas samt att man ändå inte ska sitta på den... eller hur var det nu!?

Den som för övrigt påpekar att insidan är det enda man bör ta hänsyn till, det var han/hon som inte själv hade ett fördelaktigt yttre...

Plast is the shit för mig då det håller nere tyngden. En gång i tiden ville man att produkten skulle andas kvalité genom sin tyngd. Nu när allt är så pass stort vill man istället hålla vikten minimal för att slippa gå hjulbent på stan. Här är plast superior allt annat.

Och för att sätta punkt en gång för alla är jag tvungen att förmedla en otroligt avancerad ekvation:

Plast = Plast = Känns som plast.
    Något annat vore mer revolutionerande än tekniken som sitter i Optimus Primes lastbilsfjädringar.