Vi som väntar/väntat på Galaxy S II

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Janne303, 24 mar 2011.

1. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Ja, samma arkitektur som tidigare. Men vad jag menade var, som du säger, att den inte följer referensdesignen för ARM's A8 eller A9.

När man ändå pratar om om den:

http://www.engadget.com/2011/04/02/qualcomms-1-5ghz-dual-core-msm8660-destroys-the-competition-in/

Även på 1,2 GHz kommer den nog kunna trycka ut mycket kraft.

2. erahk64

erahk64 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Även skärmupplösningen kommer att vara högre på HTC-telefonerna som använder den processorn.

Så den lägre klockfrekvensen och högre skärmupplösningen kommer sänka framerate jämfört med det testet. Men om man kan förbättra SW drivers så kan det öka prestandan en hel del.

Last edited: 2 apr 2011
  3. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Jo, den saknar vissa saker som gör att den inte är A8 och absolut inte A9.

Men den har har kraftfullare FPU än hummingbird tex. Om man kollar linpack resultat på snapdragon tex. så får den ca 40Mflop, men pallar ändå inte att lira 720p video.

GLBenchmark är "intressant", googla lite så hittar du olika versioner där olika soc's är snabbast. Fanns flera glbenchmark som visade att adreno 205 skulle sopa mattan med SGX540(detta i samband med att snapdragon gen2. lanserades, vilket sammanträffande).

Har sett några resultat på nenamarks resultatsida dock, på adreno 220 alltså. Dom låg på 53-54fps, kolla nenamarks sida.

4. Optimus-Q

Optimus-Q Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Kände på telefonen idag/igår på dustin home expo och har ett litet blandat intryck. Telefonen känns inte alls stor och glaset på ytan känns skönare än den som finns på galaxy s. Jag kände en direkt skillnad. Dessutom känns byggkvalitén mycket bättre. Dock tycker jag att designen är lite tråkig. Det kan bero på att jag precis innan pillade på SE:s Arc, grymt snygg design! Mycket snyggare när man själv håller i den också.

Vidare kan säga om Galaxy S2 att det inte flyter på så bra i app-drawern och hemskärmarna. App-drawern kändes horribel när man växlade mellan sidorna och det laggade till ibland när man växlade mellan hemskärmarna. Det kan bero på touchwiz och/eller att telefonen är en bra bit från att släppas, så än finns det hopp för optimering.

5. Råttan

Råttan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Inte alls lika plastig som ettan då?

Hmm, på alla filmer man sett har det ju flytit på bra tycker jag, har du sett dom?

6. Optimus-Q

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Byggkvalitén är mycket bättre än ettan. Känns inte alls plastig.

Jag har sett väldigt många klipp och bara de senaste från CTIA mässan verkar visa att den flyter på "bra". Dock kan det vara svårt att se hur det flyter på ifall man själv inte testar telefonen. Då tror jag att man uppmärksammar "laggen" mer. Se exempelvis denna vid 1:12 - http://www.youtube.com/watch?v=aR4xq3X_NA0

Det är inte riktigt lagg utan mer att den känns oskön eftersom den hoppar till och inte "flyter" fram. Man kan titta på en random iphone klipp och se hur det flyter på. Sån flyt älskar jag och har det i min Galaxy S med Phoenix Rom.

Last edited: 3 apr 2011
  7. Råttan

Råttan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hmm fast där drar han ju bara fingret snabbare så den hoppar lite längre? Kanske inte så snyggt men inte nåt fel egentligen?

8. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Precis, det är mer in fråga om hur launchern är inställd. I adw ex. tex. kan man ställa scrollspeed och det kan bli samma effekt då.

9. MonsterBjörn

MonsterBjörn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Du får gärna göra en mer utförlig rapport på telefonen om du orkar för oss som inte har kunnat känna på telefonen :)

10. rossen

rossen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Bokat och klart! Nu hoppas jag bara att Apple inte gör en superuppdatering av iPhone så man får ångra sig :P

11. Merlininsider

Merlininsider Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Galet irriterande att man var tvungen att jobba 7-19 fredag, lördag och söndag den här veckan, så jag kunde inte komma förbi Dustin Home Expo själv. Hade gärna kommit och känt lite på SGS II där, provat kameran lite, känt på storleken och spanat in skärmen. Nu lär det jag inte få hålla den i handen förrän jag packar upp den ur sin förpackning på vägen hem från vilken butik jag nu köper den i... :ehm:

12. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Flytet tror jag inte är nå att oroa sig över...
    Man ska alltid ta förproduktionsex med en skopa salt...

Och om de laggar så finns de ju lösningar för det som hos LG

Skönt att den verkar ha skaplig byggkvalite iaf...Tycker den är stilren..

Gillar inte alls Arc....Men smaken är ju som baken

13. Optimus-Q

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Han drar fingret snabbt men det spelar ingen stor roll när man håller i den i verkligheten. Det känns inte som att sidan flyter med när man drar utan först gör ett litet hopp precis när man börjar dra, hoppar under vissa lägen ända fram till nästa sida kommer då den också i slutet "hoppar" till istället för att flyta fram. Svårt att beskriva med ord o_O Men det tog ifrån telefonupplevelsen jättemycket för min del. Det kändes inte alls som en high end telefon utan flytet påminde om Samsung Galaxy Ace som ligger runt 2500 kr och som finns att testas i diverse affärer.

Gällande hemskärmarna så laggade det också till då o då. Som sagt så kan allt detta bero på touchwiz (launchern) eller så är telefonen ännu inte optimerad. Men det gjorde att telefonen kändes väldigt low-end. Vanliga menyer som hör till Android OS:en kändes dock väldigt snabba och mer responsiva än min Galaxy S, så det bådar gott.

14. Optimus-Q

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Skärmen är grymt bra och i min mening den bästa i marknaden. Telefonen känns inte stor alls utan påminnde direkt om vanliga Galaxy S. Är man van med den Galaxy S så kommer man inte få problem med storleken på 2:an. Perfekt storlek.

15. Optimus-Q

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Skulle gärna gjort det men nu har jag inte så mycket mer att säga :P Kände bara på telefonen i 3-4 minuter.

16. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Det tror jag inte de gör. Iphone 5 kommer förmodligen ha samma soc som ipad 2 vilken är otroligt grym fast den blir ändå slagen av exynos som sitter i odroid-a tablet. Den kommer förmodligen bli tunnare och få en bättre kamera men förutom det tvivlar jag på att de hittar på något nytt, men vem vet.

17. MonsterBjörn

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ok, uppfattat ;) hehe. Allt det där med att den laggar lite kommer ju att fixas till. Tror verkligen inte att Samsung kommer att släppa deras supermodell med lagg. Med tanke på kapaciteten på hårdvaran ocg att mjukvaran är ny så behöver man inte oroa sig för att den kommer att lagga.

18. Ajjtwr

Ajjtwr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Kan inte s2 släppas snart är trött på sgs'en och funderar på återvända till min symbian lur eftersom kameran är värdelös :P

19. MonsterBjörn

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Du, jag sitter på en SE W995.. så luuugn!

20. Ariozo

Ariozo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Håller med, nu får den dyka upp snart..:)

Sent from my Nexus S