Jag kör en rootad HTC Tattoo med gingerbread 2.3.4 överklockad till 691 Mhz. Efter sista rom-uppdateringen lade jag in viber. Telefonen har blivit seg... Är det viber eller 2.3.4 uppdateringen? Det verkar inte gå att stänga av viber utan att avinstallera det. Vill jag inte nu när man äntligen kan testa det. Nån annan som märkt av slöare telefon?
Har försökt använda viber några dagar i Göteborg. Bara hackar hela tiden. Man hör inte vad den andre säger. Mitt i ett hackande vibersamtal ringde den "vanliga" linjen... Jag trodde jag fick ett j-la frispel innan jag fick avslutat alla samtal...
Jag får inte igång det på min lur har en HTC Desire HD. Det står att ja ska regga mig som beta tester på www.viber.com/android-tester .. Självklart har jag registrerat mig. men kommer inge längre kommer bara fram den dära error rutan Någon som kan hjälpa mig ? MVH
Funkar det med operatörerna eller är det bara så att de tar betalt för datatrafiken utöver det att man har fritt. Läste på mitt telenor abb och där står det att ip-telefoni inte igår. Som jag tolkar det så kan de alltså ta betalt extra om man använder viber via 3g. Jag har bara testat via wifi. Om dom tar betalt om man kör via 3g, gäller det då även om man blir uppringd?
Någon som har en inbjudningar till viber och skylla vilja bjuda på en ? Skulle vara super schysst. Mvh Jamaicaa
Det är inte så det fungerar. Endast Viber skickar ut inbjudningar till betan. Detta görs (enligt deras twitter) i ordning man anmält sig till betan. Så det finns inte något sätt att själv få sin invite snabbare.
Okey då vet jag. Då får jag vänta tills jag får en inbjudning av dom. Tack så mycket för svar. Mvh Jamaicaa
Hej! Till er som känner er osäkra på hur Operatörerna ställer sig till IP-telefoni, så har Mobil.se gjort en intressant artikel och intervju med de stora operatörerna. Finns att beskåda Här.
Den senaste versionen 2.0.106166 innehåller en väldigt irriterande bugg, åtminstone på min Blade. Varje gång man har varit in i programmet så ställer den ner ljudvolymen på den ordinarie ringsignalen till noll. Buggen finns registrerad som "under investigation" på betasiten. Är det samma beteende på andra telefoner?
Nån som fått nån kod de senaste dagarna? Reggade mig 5/5 tror jag, men kan fortfarande inte använd det... Har reggat mig på alla ställen som nämns i tråden.
Fan jag vill ha viber! Har registrerat mig men har inte fått nått svar än... Fan att det ska gå så trögt...
Nu är det en ny version släppt I, verkar lösa Stänga av ljudet problemet för mig Sent from my Nexus One using Tapatalk