vibration låter som compacten ska sprängas

Diskussion i 'Xperia X Compact' startad av bluberry, 29 nov 2016.

  1. bluberry

    bluberry Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    Har sen dag ett upplevt att vibrationsmotorn beter sig lite udda jämfört med min Sony z3c
    Man blir nästan rädd när vibratorn drar igång vid sms eller liknande. Låter som den spinner löst.
    z3c hade lite tyngd i tonen. Är det någon som har samma problem eller upplever att den låter normalt (kanske har lust att spela in ljud?)
     
  2. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Ja, det vorre nog bäst att spela upp ett litet klipp. Tycker du att det endast låter högt eller mer ojämt?
     
    jnsson gillar detta.
  3. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Hej @bluberry@bluberry!

    Jag jämförde X Compact mot en Z3 Compact med hjälp av vibrationstestet i Diagnostics (Inställningar > Om mobilen > Diagnostics > Testa > Vibrera) och enligt mitt tyckte låter samt känns vibrationen i Z3 Compact mer intensiv.

    Om du blir rädd av vibrationerna i X Compact så låter det som att något är fel, har du därför möjlighet att exempelvis besöka en butik i din närhet som har X Compact för uppvisning och sedan jämföra båda i Diagnostics vibrationstest? På så sätt kan du se om något är fel med ditt specifika exemplar.

    Hör av dig kring hur det gick i det fallet! :)
     
  4. bluberry

    bluberry Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
  5. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Det är alltid svårt att döma utifrån onlinevideo men jag tycks mig inte höra något annorlunda från de exemplar vi har här på kontoret. Som du skriver så är det skillnad sett till Z3 Compact, men jag tycker inte att vibrationen låter "fel" i din sett till hur jag upplever det.

    Om du fortsatt är orolig kan jag som jag nämnde i tidigare svar hänvisa till att du jämför i en butik för att se om något är fel med just din enhet.

    Tråkigt att höra att du är missnöjd med vibrationsfunktionen. :( Jag ska se till att föra det vidare som feedback internt.
     
  6. lasermange

    lasermange Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Min låter också så! Hade en Z3C innan med som inte var av samma kaliber. Jag gissar att de bara gjort vibrationsmotorn starkare eller något?

    Jag skvatt också till av det, så jag installerade Lightflow och drog ned styrkan, nu är det hur fint som helst.
     
    SHM gillar detta.