'Viktigt' Problemlösning till Updatering 4% i LG mobile update (lösningen hittad!!!!)

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av alexoid, 4 nov 2011.

1. alexoid

alexoid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Som jag skrev förut jag har försökt med allt. Men jag såg var problemet var. Det är inte att jag gissar utan jag hittade felet som jag beskrev förut.
    När lg update tools laddar och packar upp GB då skickar lg update tools kommando till telefon att den ska startas om för att hamna i s/w läge innan den matar in nya mjukvaran där av 4%. För många kan det vara konflikt i drivers och då strular det. Men det är enbart en driver som strular till och det är till så kallad lg mobile composite USB device och man kan se den som lg android en svart lg telefon ikon med oranga knappar. Jag tror att just den driver är till när o2x hamnar i s/w läge. Jag kan inte förklara bättre än så här. Men att för vissa får andra symptom som tappad kontant kan det enbart vara att det finns konflint mellan drivers, dom gamla och dom nya uppdaterade.

2. vargen

vargen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

jag skrev ju annars i Gingerbread-tråden hur man löser detta..

3. Hamet77

Hamet77 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jaa, och jag har skrivit det två gånger här också. Men ingen fattar, de bara gör det komplicerat för sig själv