Fråga: Vilka buggar har ni upptäckt i Jelly Bean för Xperia S?

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av dragontrumpetare, 2 jun 2013.

  1. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ja, tappar HD Widget vid omstart. Tappade dock inte en annan widget som jag också installerat från Play.

    Tappar även inställningen för valt tangentbord (Xperias väljs istället för Swiftkey).

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 3 jun 2013
  2. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Måste ju hålla med om att det inte funkar som jag sett det göra. vad menar den t ex med 52 min till Studier.? Ändrade jobbet till studier. Men den att det är 52 min tills nästa buss går ifrån mitt hem till universitetet, eller är det antalet minuter det tar med buss att komma dit? Fattar verkligen inte alls. Skall den inte visa saker i min kalender o s v?

    Tapatalks widget försvinner vid omstart och många andra appar glömmer inställningar.
     
  3. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    HaxSync har låst sig på något sätt vid senaste omstarten så den går inte att starta igen...
    Antar att jag måste avinstallera och ominstallera för att få igång den igen... Men hur länge? Kommer den låsa sig igen om en 2-3 omstarter.... :(
     
  4. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har du något exempel på app som tappar inställningar?

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  5. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Testade att lägga ut följande widgets :
    aCalendar
    Avast
    Tapatalk (vanliga)
    Tapatalk (beta)
    Simple calendar widget
    Poweramp
    Tune In radio
    Track ID
    Keep
    Zooper
    Lunafaqt
    Truecaller

    Alla fungerar efter omstart, och så gör även SwiftKey...
    Shit jag måste ha världens flyt verkar det som.

    Angående Google Now, jag ställde om telefonen till engelska och då är den klart mycket mer användbar. "Google! Remind me...." underbar funktion med både datum och plats som trigger.

    Sent from my LT26i using Tapatalk 2
     
  6. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tja, det har hänt ganska ofta med flera appar. Mediaservern har glömt min dator. Tapatalks widget försvinner. Lösen på inloggningar i vissa appar som mail och webläsare. Men som jag sagt innan. Misstänker att det är något hårdvarufel i luren tyvärr. Skall återställa luren en andra gång för att se om det blir bättre.

    Men annars är jag urnöjd med JB för allt flyter på som fankens.

    Edit: Testade att göra ännu en återställning... men nej... usb-otg funkar fortfarande inte.

    Edit 2: ok. Usb-stickor funkar och om jag använder tangentbord och möss ifrån andra märken som inte är Logitech.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 4 jun 2013
  7. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Måste ju säga att mobilen vart faktiskt sämre när jag uppdaterade via SUS. NU funkar inte kameraknappen alls. Jag kan hålla på å trycka på den 5-6 gånger och inget händer. Får då väcka luren och köra låset istället. Måste vara något fel. Får köra en återställning till tror jag... med PcCompanion denna gången. Har som sagt löst problemet med min USB-otg problem. Det visade sig ha att göra med att logitech drivrutiner verka saknas. Så fort jag kollade in en extern usb-sticka, vaknade funktionen till liv. Och när jag kopplade in mitt plexgear utrustning, så vaknade den också till liv. Det är bara logitech som inte funkar. Vet inte varför?
     
  8. micke.800

    micke.800 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har problem att kopiera text på vissa ställen. Blanda annat i webbläsaren högst upp i adressfältet.
     
  9. Dadde

    Dadde Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    I kameran så finns det en inställning för "Snabbstart". Det är inte så att du har den av? Märkte att när den är av så går det inte att starta kameran med kameraknappen.
     
  10. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Lagt märke till en annan sak.
    Sedan uppdateringen har PC Companion svårt att identifiera mobilen.....
    det tar låååååååång tid och ofta i-/urkoppling flera gånger innen den hittas och kopplas upp mot PCC.
     
  11. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Självklart har jag satt på den. Jag gjorde möjligen det misstaget samma dag som JB släpptes. haha. Men nej... kamera knappen svarar liksom knappt alls. Något jag märkte var också att jag inte kan trycka "mitt på knappen" utan lite mera i kanten... Så jag misstänker hårdvaru fel mest. Men såg nu i Sonys egna forum hur flera har samma problem med kameraknappen och att den inte längre klarar kallstarter.

    En annan bugg jag upptäckt är tyvärr i musikspelaren och återigen i samband med surfning. Surfar jag på aftonbladet eller IDG sidor så crashar spelaren och jag måste trycka play igen. Och då hoppar den ifrån början. Surfar jag på expressen, eller Swedroid eller Xperiabloggen funkar det bra. Så vissa sidor ger alltså musikspelaren problem. Annars tickar spelaren på bra.... Men det är en del mysko buggar. Mobilen är stabil, mjukvaran är stabil. Däremot verka apparna inte vara lika stabila.
     
    Last edited: 6 jun 2013
  12. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    Vad är det som gör att viloläge drar så mycket batteri? Vissa dagar är viloläge hack i häl med skärm och jag litar inte längre på att batteriet håller från morgon till kväll, vilket den gjorde innan jb, då höll den mer än ett dygn på lika hög (alt låg) användning. Ännu en bugg?

    Skickat från Tapatalk
     
  13. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Har du kollat om någon app drar något i vid sidan om. Har nog märkt att Stamina mode faktiskt håller det den lovar. Problemet är att stamina mode visar sig om man INTE använder luren... hehe. Använder du den ofta, så märks inte funktionen alls. Ok, jag vet att funktionen inte heter så, men tror att det är en strippad funktion av original stamina mode. Så nu när jag vaknade i morse hade luren varit i standby i över 8 timmar och hade använt 12% av batteriet. utan så hade den vid 7 timmar dragit runt 15%. Den gör lite skillnad iallafall.
     
  14. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Nytt problem:

    Flög idag och slog på Flygplansläge - kom inte förbi inloggningsrutan! Kunde inte slå pin-kod och inte heller på något annat sätt komma in i telefonen i detta läge!

    Någon som har stött på??
     
  15. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Nej, inget jag har stött på själv? Om flera råkat ut för det... säg till. Testade det precis... inga problem.
     
  16. pappa_jon

    pappa_jon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har stora problem med nätet. Ca 50% av alla mottagna samtal kommer inte fram så får sms om att x har ringt. Tappar även datatrafiken ofta, sistnämnda har löst sig ibland när jag tvingat till endast 3G.
    Jag har självklart fabrikåterställt telefonen. Testat mitt sim i annan telefon i 2 dagar utan att det hänt. Tjejen låna min och hon fick samma problem då. En kollega har samma problem med sin efter uppdateringen. Alla vi 3 har Tele2 som operatörer.
    Videoinspelning är katastrof som tidigare nämnts, kul när jag spelade in min dotter och märker efter att det bara är att slänga filmen. Laggar sönder. Hoppas det kommer snabba fixar.
    Men måste säga att telefonen har blivit snabbare och "mjukare". Kameran tar bättre kort och fokuserar snabbare
     
  17. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Testade igen under lugna förhållanden - nej jag får inte längre igång mobilen i flygplans-läge!!! HUR skall man göra?
     
  18. relaxer

    relaxer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Saker jag lagt märke till:

    - Hemskärmen är mycket långsammare (uppritningen av ikoner vid multitasking tar ett par sekunder)
    - Listan över konversationer hackar i messaging (jag har förvisso 50-100 konversationer men låtlistan i musikspelaren hackar inte och den är längre)
    - Jag kan inte ta emot MMS får bara meddelandet kan inte hämtas.


    Störande saker som inte är buggar:
    - Statusraden är överfull av skit... Behövs verkligen texten 74% brevid batterisymbolen som visar 3/4 ?
    - Strömsparläge aktiverat ikonen känns också överflödig
    - Ställt alarm: Visas på låsskärmen, i statusraden och på klockwidgeten. Kan vi ta bort det från statusraden kanske.
     
  19. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Gällande MMS problemet; kollat APN-inställningarna?

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk HD
     
  20. jonta-95

    jonta-95 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan inte öppna album och filmer

    Har inte kunnat öppna varken album eller filmer sedan uppdateringen.
    Kan gå in genom widgeten men kan inte öppna dom annars, inte ens när jag ska skicka bilder osv på kik.
    Någon som vet vad som kan va fel?