Fråga: Vilka buggar har ni upptäckt i Jelly Bean för Xperia S?

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av dragontrumpetare, 2 jun 2013.

  1. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Auto-sync påslaget för kalender? Har du mycket påminnelser etc. som du ändrar, ställer om, lägger till nya osv?

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  2. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Nu är jag RIKTIGT irriterad!!!

    Sedan uppdatering fungerar det trådlösa nätet på landet USELT!! Kopplar upp / kopplar ner / Kopplar upp / osv......
    På landet har jag knappt någon mobiltäckning och är hänvisad till det trådlösa nätet och det har alltid fungerat helt OK - men inte sedan denna fantastiska uppdatering.

    Först skjuter de upp den gång efter gång efter gång för att visa hur mycket de skiter i sina kunder och sedan när de släpper den så ställer den till massor med nya problem!!!!

    LÄGG NER NU SONY - den enda avdelningen hos er som gör ett bra jobb är designavdelning!!! De andra avdelningarna borde söka sig till jobb inom Skatteverket (motsvarande i Japan) eller annat yrke där men inte behöver bry sig om sina "kunder"!!

    Morr!!!!
     
  3. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Hmm... vet inte... Jag lade in något i kalerndern som uppdaterades i evinnerlighet. Sony kalender saknar ju förmågan att tala om hur länge en sådan sak skall gå. Skall testa å se om google är bättre. Lustigt egentligen. Google variant är snyggare tycker jag nog, men sonys widget är bättre än googles. Men nu har jag tagit ner den påminnelsen, och nu har kalendern gått ner till 10% men den finns fotfarande där. Kan facebook göra detta också. För den lägger ju in en massa saker hela tiden.
     
  4. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Neeeeej!
    Läste precis om möjligheten att starta telefonen i felsäkert läge och var ju tvungen att testa det.
    Det fick till följd att jag också numera tappar alla widgets och att SwiftKey inte längre är förvalt vid start. Som grädde på moset så raderades alla konton förutom Google och mina vanliga mailkonton.
    Suck.... Jag som var så nöjd med min problemfria lur.

    Sent from my LT26i using Tapatalk 2
     
  5. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Har du provat att starta om mobilen igen? Vid felsäkertläge så startas ju bara de appar som var installerade från start av Sony. Men de gånger jag startat mina mobiler i felsäkertläge så har det återgått till det normala vid nästa omstart.

    Sent OTA using TapaTalk
     
  6. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Jepp tyvärr så har jag samma problem som många andra nu att saker försvinner vid vanlig omstart.

    Sent from my LT26i using Tapatalk 2
     
  7. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Märkligt att du fick dessa problem efter att ha gått in i felsäkert läge medans många andra haft det från start med JB.

    Dags för en återställning kanske?

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  8. lebear

    lebear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Buggar? GPS:en funkar inte.
     
  9. Nickr

    Nickr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    iPhone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 6
    ROM:
    iOS 8
    Jag har märkt att laddningslampan aldrig slocknar när man drar ut laddaren. Lösning någon?
     
  10. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jag har märkt satt laddningslampan ofta inte tänder sig istället.....
     
  11. CrazyDriver

    CrazyDriver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    * Volymknapparna reagerar långsamt. Har vid flera tillfällen suttit och lyssnat på musik med SONYs medföljande spelare när volymen plötsligt har gått från näst lästa till max volym. En mindre trevlig upplevelse kan man säga och säkert inte så bra för hörseln heller. När detta inträffar så har skärmen varit låst och volymknapparna har inte funkat. Har varit tvungen att hålla inne startknappen för att döda och få tyst på telefonen.

    * Problem med SMS/MMS. Har problem med att felmeddelanden när jag ska skicka SMS. Får en röd notifiering som säger att det inte gick att skicka, trots att jag har full signal. När jag sedan tittar på meddelandet så står det som levererat, men mottagaren får inget. Skulle förvisso kunna vara Telia som har problem, men det känns som ett märkligt sammanträffande då jag inte har haft detta problemet före uppgraderingen.

    * Har fortfarande problem med den medföljande kameraappen. Ibland kraschar den innan man ens har hunnit ta något foto. När den väl fungerar så verkar den trots allt bättre på att fokusera än tidigare.

    * Problem med samtalsljudet. Efter att jag uppgraderade till JB så har flera klagat på att min röst hörs sämre eftersom det dränks i brus. Har brusreducering aktiverat och den jag ringer upp hörs riktigt bra.

    * Går inte avinstallera Chrome. Verkar som att Chrome är låst och inte går att avinstallera. Känns lite dumt då jag använder Chrome Beta som fungerar mycket bättre.
     
  12. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    KOnstigt att vissa har det problemet med volymknapparna? Har inte haft någon tillstymmelse till problem med dem? SMS/MMS inga problem att skicka, däremot har jag nätproblemet att mina bilder bli mindre än vad det skall vara. Vilket har varit ett problem jag nu haft i flera år sedan Xperia X10. Så 2010, och 3 har inte fixat problemet ännu. Kamera mjukvaran kraschar som sagt inte heller för mig, men däremot funkar kameraknappen dåligt. Inga problem med samtalsljud. Chrome kan du inaktivera om du går in i apphanteraren och letar upp den chrome som vill få bort. Du avinstallera uppdateringar och sedan inaktiverar du. Då försvinner Chrome i launchern men inte i apphanteraren. Den gömmer sig helt enkelt.
     
  13. halv

    halv Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    [​IMG]

    Har de hära jäkla felet till och från nu sen jag övergick till Jelly Bean.. Min polare som också uppgraderat till nyaste har samma problem.

    Sjukt jobbigt att man tappar sin uppkoppling flera gånger om dagen och folk ej kan ringa!
     
  14. Rokare

    Rokare Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    App app.. Det flyger en 37:a, dock ingen JA :)

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  15. pissenisse

    pissenisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Korrekt, de håller en AJ-37a (tror jag) i Uppsala om jag inte minns fel. JAn var för komplicerad att underhålla.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  16. Farhan-87

    Farhan-87 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    också stött på samma problem.. Startar bara om mobilen, men fan det irriterande när det väl händer..
     
  17. Farhan-87

    Farhan-87 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dessutom tycker jag det konstigt att jag inte kan sätta på 3G:n när jag pratar på telefonen.. Men gör jag det innan jag börjat tala på telefonen då går det.. :S
     
  18. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Hmm... är det så underligt egentligen. Om du skulle byta till 3G-nätet under ett samtal manuellt. Betyder ju att den släpper nätet, och börja leta efter nätet på nytt. Detta skulle innebära att samtalets bryts. Därför kanske det är någon funktion som gör att du inte kan göra detta under samtal, för att undvika ett avbrytet samtal. Det är inte riktigt samma sak som så kallad hand-over som då skall kunna ske, utan att samtalet bryts, för luren är då redan förberedd för båda näten.
     
  19. glennk

    glennk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    1. Kameran fokuserar uselt. Beroende på vilken inställning jag har är det suddigt antingen i mitten eller i kanterna. Och det beror inte på standard appen. Det är samma oavsett vilken kamera jag använder.

    2. Dioden slutar inte lysa när jag tar ut laddaren. Måste starta om för att bli av med den.

    3. Vid omstart försvinner alla widgets från betalappar, widgetlocker deaktiveras och tangentbordet återställs till standard.

    Summa summarum. Om detta är det bästa Sonys utvecklare kan åstadkomma trots att de tar ett halvår mer än konkurrenterna på sig att leverera JB är detta min sista Sony-lur nånsin.

    Otroligt besviken. :mad:

    Skickat från min GT-N8000 via Tapatalk 2
     
    BigR, Fnurga och (deleted user) gillar detta.