Vilka utvecklar?

Discussion in 'Frågor, support och diskussion' started by FlyBob, Jun 8, 2009.

1. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjohoj!

Jag har pluggat några år på högskola (det blev väl en sådär 4-5 år) på just programmering. I skolan var det i princip uteslutande C++. Nu jobbar jag på Ericsson sedan två år (Nej, inte Sony Ericsson) och kodar i Java och C++ på ett av världens största Prepaid system. ;)

På min fritid sitter jag med hobbyprojekt, men eftersom att det blir en hel del övertid på jobb har jag oftast varesig den lusten att programmera som behövs, eller orken för det.

Till android har jag bara skrivit ett program hittills, och det bara för att känna på APIet lite. Det finns inte tillgängligt för någon annan än mig, och kommer aldrig att göra det. :)

Nästa projekt jag funderade på var en logg för arbetstid så att jag lätt kan se hur mycket jag jobbat på sistone och saker som hur mycket övertid på vilka dagar. (pga all den här jäkla arbetstiden jag har nuförtiden). Funderar på att använda någon form av positionering för att avgöra när jag är på jobbet, så får den helt sonika registrera de tiderna. Alternativt något med lite mer aktivitet från användaren. Ska göra en guimockup härnäst i varje fall. :)

2. echt

echt Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    kört C++ förut, dock just börjat med Java, har ett projekt i två/tre delar igång, dock är det seg startat pga att jag inte är van vid OpenGL ES men hoppet är att lyckas producera en hyfsat fungerande Beta inom ett år.

3. skepnaden

skepnaden Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Blev klar med min första android app förra veckan. Var lite rostig på Java, men det fick bli ett väldigt enkelt spel som ska användas i mina pågående högskolestudier (IT civilingenjör på KTH). Hittills har jag matat min hero med spelet, men kanske publicerar på market senare. Om inte annat så kanske jag postar den här för jag behöver nämligen high-scores till en lite studie inom en kurs. Spelet som jag kallar "Sekvens" går ut på att man ska följa en sekvens av 4 olika färger om slumpas fram. För varje nivå man klarar läggs en till färg på sekvensen och man ska trycka på motsvarande ImageButtons i rätt ordning ;) Minnesspel-typ. Sen kan man även välja vilken feedback man vill få på knapparna: visuell, ljud och vibration.

4. salmonsalar

salmonsalar Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Intressant program! Klart intresserad av hur det går med det.
    Off topic: Någon som vet vad det finns för Bluetooth pulsband?

5. tkarki

tkarki Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kul att läsa denna gamla tråd! :) Många av dem som kommenterat vet jag nu har lanserat en eller flera apps! :D
    Kanske dags att väcka upp denna tråd igen... så:
    Har också utvecklat endel men aldrig Java... Småmeckar lite med en ombyggd version av Snake som följde med Android SDK! (faktiskt ganska rolgit att spela men har några trista buggar kvar)

6. Codeape

Codeape Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej alla!

Kul tråd.
    Har en bakgrund som webbutvecklare, men inte kodat java på 8 år... men sen fick jag upp ögonen för Android för ett halvår sen. Gillar det skarpt!
    Har hittills släppt 2 appar. Varav en för tidrapportering som fått hyfsad spridning.
    Kodar på fritiden än så länge...man kan alltid hoppas :)
    Har rätt många idéer, men tiden är begränsad som för många andra.

offtopic (bluetooth pulsband):
    har också funderat på att göra ngt med pulsband...bara idéer so far..
    http://mobile.engadget.com/2009/01/13/polars-bluetooth-heart-rate-monitor-for-nokia-gets-fcc-appro/
    http://www.mobimotion.com/index.php?id=brustgurt&L=1

Last edited: May 5, 2010
  7. Rynkan

Rynkan Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!
    Kul att se svenska förmågor!

Min tur då, låt se. jag är 24år gammal och jobbar som IT-Konsult (programmerar för det mesta) sedan 3år tillbaka, pluggar gör jag på LU till Systemutvecklare.

Mina "skillz" är Java SE/EE och så nu i slutet har jag börjat på ME, C#.NET, Oracle/MySql, hibernate.

Utvecklat en app "Daft Engine" vilket är mest för att "prova på",
    håller på med en annan på som är ett 2D scrolling actionspel.

8. Irregular Programming

Irregular Programming Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har också börjat kolla på Android SDKn, jobbar som IT-konsult, mestadels c#.net här, sedan 3 år tillbaka.

Lite kul att lära sig Java, har faktiskt lyckats undvika det helt både i skola och yrkeslivet.

9. Eidron

Eidron Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Inte riktigt vad jag borde göra.. ;P

Halloj alla. Är en utbildare inom Microsoft infrastruktur (sharepoint, ipv6 och sådant) och inte alls utvecklare. Har fuskat ett antal år, från början i Basic, sedan Pascal, Delphi och idag nästan uteslutande C#.

Köpte en androidlur för ett par veckor sedan och blev sugen på att pilla med den lite, så laddade ner eclipsen och fick ut den första app efter ett par dagar. Får se vart det lider, just nu nyhetens behag.. i morgon? Ja, vem vet.. är ju inte utvecklare egentligen som sagt..

10. trioni

trioni Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Här är en till. Jobbar till vardags med Actionscript-utveckling sedan snart 2 år tillbaka, efter examen som Högskoleingenjör i Medieteknik. Knackar lite Android nu på fritiden men hoppas att inom kort få göra det även på arbetstid. Har gjort 2 appar varav den ena är tillgänglig via market: "Debaser".

11. ThePatrik

ThePatrik Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

En till...

Programmering i 15 år. Total nybörjare med Java och Android SDK,
    men efter ett par veckor fick jag ut min första app "DroidAvia" på
    market :)

12. coredev

coredev Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag utvecklar en app till egna sidan turistmål.se, ligger ute på market. Är grymt imponerad av Androids genomtänkta utvecklingsmiljö och API. Bra gjort Google!

13. RickardP

RickardP Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har ca 6 års erfarenhet av programmering men Java och Android har jag precis börjat med, utvecklar en app till mitt projekt MobileRemote.