Hej alla glada (jaja, hej på er andra oxå)!
Är en nykommling här med sikte på Adroid utveckling.
Programmerare sedan dryga 20 år tillbaka (Ahh, vem minns inte assebler på en Amiga, eller basic på en Commondore64.

)
Länge sedan java dock, och inte programmerat på nära 5 år nu, efter att jag gick in i väggen med en smäll (jobbade nära ihjäl mig, sambon otrogen, och bror dog och lite till i samma veva). Men nu är jag sugen på att åter ta tag i lite kul programmering.
Men då jag programmerat i 20+ olika språk (inkl ett asseblerliknande för AXE växlar.

) så bör det inte ta så länge innan jag är igång igen.
Mitt sikte är på lite hälsa och motion. Kommer dels att göra ett träningsprogram för löpning och cykling mm, med bluetooth pulsband till.
Men först blir det nog något (enklare) spel för att lära mig utveckla till android ordentligt.
Men är även lite sugen på att göra ett barcode scanner program där man direkt kan se om en matvara är nyttig eller inte och isf med förslag på alternativ. Jo jag är en sådan där hälsonisse (fibrer, inte nöt eller griskött, omättade fetter, långsamma kolhydrater mm).
Då jag är arbetslös för tillfället så skulle det vara kul med att tjäna någon slant på jobbet, men vill ju göra gratis program oxå. Ack detta problem.

Så för mig blir det nog en gratis variant och en betal pro variant alt rekam finansierad pro version.
Kommer dock vänta till Tegra kommer innan jag köper en telefon så det blir till att leka med emulatorn så länge, dock har jag inte så lång sladd till datorn att jag kan springa så långt.
Om huvudet vill så kanske jag även tar upp mitt gamla döda projekt (och där med mitt företag) med koppling till olika ekonomisystem (webbshop, betaltjänster, kundregister, fakturahantering, produkthantering mm), som dog iom att IT-bubblan sprack.
Click to expand...