Vilken är den sämsta mobil ni någonsin ägt?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Husknuten, 31 jul 2010.

1. Json_81

Json_81 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

SE W760i, gick sönder 3 gånger, men det resulterade iaf i en billig hero :)

2. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    +1 på w760, måste varit någon praktikant som designade den.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

3. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

SE:s UIQ 3 nallar verkar ingen gilla. Jag förstår varför. Äger själv en G700 prototyp. Så vidrigt seg och krånglig att använda...

4. Skerved

Skerved Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Min bror köpte en Philips Fizz för ett gäng år sedan. Dom hade en väldigt generös garantipolicy, gick telefonen sönder så körde dom ut en ny till dagen efter. Dock var det värre med själva telefonen. Om jag nu minns rätt så fick han ut 7 (sju!) nya telefoner under garantitiden. När han sedan köpte en ny telefon så fick jag hans gamla, detta var min första telefon och min sämsta!

5. Cee

Cee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

En kompis fick en begagnad av sin far. Tog någon vecka med batteriglapp, tappat sim-kort, döda samtal etc innan han slog ihjäl luren med en sten :)

Ska jag vara ärlig så är jag nog mest lack på min nuvarande Spica. Den har inte varit på humör de senaste dagarna, känns som att en bortadoption är på G här. Innan har jag alltid kollat upp så att lurarna har varit ok både till mjukvara och hårdvara. Har sällan haft problem med att något lossnar etc. Min senaste Nokia n73 var förviso sliten, men den hängde fortfarande ihop efter 3 års industri och hantverksarbeten plus ett par resor världen runt.

6. supermario

supermario Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

min sämsta telefon : SE satio. det enda den funkade OK med var att ta bilder, men dom blev inte överdrivet bättre än min gamla nokia n95.

Som för övrigt är den bästa telefon jag ägt hitills. snart kommer det dock en androidlur. vet bara inte riktigt vilken än :S

7. Kame_boy

Kame_boy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Samsung Z150
    Det var en sån besvikelse. Det fanns "gråa" alternativ som man inte fick använda, som hade gjort mobilen mycket bättre. Allt i mobilen talade om stor ambition men ingenting fungerade riktigt som det skulle. Allt satt fel, allt laggade lite för mycket. Skärmen gick till slut sönder av att ha tappat den från sängen. Usch.

Last edited: 2 aug 2010
  8. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Motorola A925. Inköpt när Tre slumpade bort sitt lager för nära noll och ingenting för några år sedan. Ungefär där när videosamtal var så coolt och gratis inom Tre. Kunde sedan låsa upp den mot en nätt summa pengar.

Telefonen i sig var väl inte helt förfärlig med dåtidens standard. Batteritiden däremot. Fy tusan. Emulator i två timmar på den så var det klart sen. De var vänliga nog att skicka med två batterier med telefonen direkt. Fick alltid byta efter en halv dag.. :)

9. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

SE leder ligan rätt kraftigt bland skit-telefoner :)

Sämsta... hmm.. VK2020 som blev het som bara fan och inte hade något normalt stöd för någonting eftersom det var en Asien-telefon, men minsta telefonen någonsin! Billig dessutom, i wonder why...

Köpte bara nya telefoner när de gamla gick sönder, är rätt elak mot mina telefoner. Den längsta jag någonsin haft är nog min nuvarande HTC Magic som faktiskt överlevt sin ettårsdag! Den kör fortfarande på som tåget, är lite seg såklart men kan ju göra allt i hela världen!

Kortaste innehavet var en LG Cookie, köpte den två månader innan Android kom ut på riktigt, var tvungen att byta upp mig då!

10. ogre

ogre Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Samsug Galaxy - there can be only one.

11. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Om man enbart ser till hårdvaruspecs och vilka funktioner den hade var kanske inte min Sony Ericsson Xperia X1 den sämsta mobilen jag haft, men i praktiken - herregud vilket dåligt köp! 5000 spänn rätt ner i toan. Den var seg som stryk. Man klickade och klickade på skärmen, men inget hände. Allt buggade. Jag kan inte komma på en enda del av telefonen som var fri från buggar, och förstår inte hur man lyckas designa något så rörigt och ointuitivt som windows mobile 6.1. Allt på skärmen var mikroskopiskt smått, och det var vanligare att man klickade fel än rätt.Visst på pappret såg den ok ut, men användarupplevelsen var en plåga från början till slut.

12. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det är väl det som räknas ändå. Den telefon man faktiskt upplevt som mest jävlig, irriterande och som fått en att bara vilja slänga skiten ut genom fönstret!

13. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Det var det jag lärde mig av det köpet, ja. :)

Edit: lärde mig en annan sak också: man ska aldrig lita på användarrecensioner. De är nästan alltid positiva. Det tar emot för de flesta att erkänna att de lagt ner en massa pengar på något som är kass, och då väljer man hellre att fokusera på det positiva.

14. Cherokee

Cherokee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Samsung SGH-i550 ... En av mina impulsköp utan någon som helst förtanke eller reserach. Hade den september -> mars. Tröttnade redan i december. Lyckligtvis betalade jag inte för skiten utan endast för abonnemanget som jag idag använder i min Hero.

15. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Tjena... Den kommer jag ihåg när du hade. Sjukt fräck men SJUKT kass på alla vis.

16. bergsby

bergsby Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Samsung omnia i900 pga av 6.1. Dock snyggaste designade mobilen jag haft efter t68

17. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    356
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    För min del är det helt klart IPhone 3GS. Varje dag var det någonting som jag blev förbannad på med den. Hade den ca 1 månad innan jag bytte den mot en SE Aino. Tröttnade på den efter 3 månader då jag köpte min X10a istället.

18. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Sony Ericsson W890i - på gott och ont. Så vidrigt seg lur! Den får en att bli förbannat varenda gång när den startas eller används. Har den bara kvar idag som skräptelefon, typ när jag gymmar eller springer. Men lite tålig är den då jag råkat tappa den i golvet, klippor, asfalt etc. en miljard gånger och ingen repa på displayen. Och så har den blivit klämd mellan hantlar på gymmet.

Ungefär där tog min lust av att köpa framtida SE-lurar slut.

19. Herrolsson

Herrolsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det måste vara den där konstiga siemensen jag hade för några år sen, ful och med knappsatsen på sidorna om skärmen, den funkade i ca 2 månader tror jag. hade roligt spel dock

20. Wasabi

Wasabi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3a
    ROM:
    Stock
    SE P***.. FUCK UIQ!

Det finns en anledning till att de gick i konkurs.