Vilken Android-sticka till TV ska man välja?

Diskussion i 'Android TV' startad av niklosia, 23 okt 2012.

  1. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    jag håller med S-Droid. mina rullar ligger också på samma bitrate och är i samma storlek 15-20GB. om man vill ha med DTS-HD bla

    Jag laddar även 3D film. och dom kan hamna ända upp till 30gb.

    Tankar i stort sett aldrig filmer under 10gb.
     
  2. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Det är fortfarande varken det vanligaste eller det som är standard.
     
  3. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Ne men det kanske inte är alla som sitter och laddar ner hd rellar från scenen.

    Att sitta streama och skicka hd rullar över wifi är inget jag rekomenderar iaf. för det var väl det som trådskaperen ändå undrade?
     
  4. niklosia

    niklosia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Oki det var roligt med mkt svar men tråkigt att det var mest snack om annat..... Så Någon som har förslag på sticka med trådbundet så visa gärna länk
     
  5. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Bit rate på video och hastighet på ditt wifi står inte i direkt proportion till varandra. Den ökade latency och ostadiga hastighet man får över wifi göra att det inte är tillförlitligt. Dels, eftersom alla enheter delar på bandbredden, dels eftersom störningar från annan utrustning, grannar etc gör att det inte ofta fungerar tillfredsställande. En normal mediaspelare buffrar extremt lite då den förväntar sig en stadig ström av data (lokalt content eller nas) vilket är skillnad från tex en online stream, därför ska man tänka sig för. Tror mig, jag har själv provat, och hjälpte otaliga människor med att försöka använda wifi till just detta, och det är väldigt sällan det fungerar bra.

    Dessutom är wifi på dessa stickor sämre än genomsnittet, med kanske mk808 som undantag (då den ska ha dubbla antenner)
     
  6. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Har inte sett några stickor med trådbunden, det finns dock lite enheter som har det (tizzbird f11 tex). Men många stickor stödjer som sagt usbadaptrar, där tydligen apples adapter för mac book air har ganska gott stöd. Kan dock inte lova nånting, det förutsätter att kerneln har stöd för chipsetet i adaptern.